Haukkukaa mut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nadia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nadia

Aktiivinen jäsen
20.02.2005
3 616
0
36
Siis mä en tajua tota naapurin muijaa!! Sano, että mä oon tosi tyhmä, kun testasin ennen vkl, että ois kannattanu juoda vkl ja sit testaa tai vasta parin kuukauden päästä... Kuulema neuvolassa hälle sanottu, että niin kauan, kun ei tiedä olevansa raskaana, voi ryypätä, koska siihen testin tekoon asti luonto korjaa :headwall:
Oonko mä joku tiukkapipo vai eikai tuo nyt totta voi olla!
Mutta teinpä testin ja vituttaa niin ja taas odotella menkkojen yli ja blaa! :/

Siis olen minäkin kuullut, että kun on alkuraskaudessa juonut niin ei se maata kaada, siis silloin kun ei vielä tiedä olevansakaan raskaana. Monellehan on varmaan käynyt niin.
Mutta mielestäni olit erittäin vastuuntuntoinen ja VIISAS kun testasit ensin. Eihän sitä ehdointahdoin kannata riskeerata mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja nappi:
Siis olen minäkin kuullut, että kun on alkuraskaudessa juonut niin ei se maata kaada, siis silloin kun ei vielä tiedä olevansakaan raskaana. Monellehan on varmaan käynyt niin.
Mutta mielestäni olit erittäin vastuuntuntoinen ja VIISAS kun testasit ensin. Eihän sitä ehdointahdoin kannata riskeerata mitään.

Kiitos =)
Eikös ne alkuajat kuitenkin ole ne kriittisimmät?
Miten toi kannabiksen poltto, en siis polta, mutta luin vauva lehdestä äsken, että sen poltolla olisi pienemmät haitat, kun tupakalla? :o
Olin ihan monttu auki!

Ha-loo....eihän sillä testintekopäivämäärällä ole mitään tekemistä sen kanssa, aiheuttaako alkoholi jo vaurioita sikiölle (alkiolle) vai ei :headwall: . Raskauden kestostahan se riippuu.

Se tarkoittaa sitä että niin kauan kun et huomaa olevasi raskaana (eli kunnes huomaat että menkat puuttuu ) ei juomisesta ole haittaa. Elikkäs, 2-4vkoa hedelmöittymisestä.

Veikkaan että neuvolantäti on sanonut asian jotenkin siten, että äidin ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa jos ei ole tiennyt olevansa raskaana ja on juonut. Voihan sitä toki alkoholin makuun päässyt äippä tulkita asian noinkin :/

Neuvolan tädit ei kyllä noin neuvo. Jokainen nainen nyt tietää, jos menkat ovat myöhässä ja silloin ei missään nimessä juoda.

Voishan kuka tahansa juoppokin olla testaamatta, vaikka kuukautisia ei ole tullut puoleen vuoteen ja maha kasvanut. Sitten vain hämmästyneenä selittäisi ettei ole tiennyt olevansa raskaana.

Mä oon kuullu kanssa että neuvolassa olis sanottu että ei haittaa jos on juonu ennen kun on tienny olevansa raskaana, mutta on varmasti tarkotettu aikaa ennenkun kuukautiset on ollu myöhässä ym. olettaen että aika varhaisessa vaiheessa tulee raskaus ilmi.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Ha-loo....eihän sillä testintekopäivämäärällä ole mitään tekemistä sen kanssa, aiheuttaako alkoholi jo vaurioita sikiölle (alkiolle) vai ei :headwall: . Raskauden kestostahan se riippuu.

Just tätä yritin sanoa!
Mutta hän väitti, että vaikka jois saatana puoli vuotta välittämättä raskaudesta, niin luonto korjaa!! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Rakastunut:

Just tätä yritin sanoa!
Mutta hän väitti, että vaikka jois saatana puoli vuotta välittämättä raskaudesta, niin luonto korjaa!! :headwall:

Ei juma... :laugh: .
Sen mutsi varmaan joi sitä odottaessaan, ja tuossa on tulos :headwall: .

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meinaaks se naapurin täti siis että jos et testaa ollenkaa ikinä, ni voit vetää mitä tahansa koko odotusajan ja luonto korjaa??

Kärjistän siis paljon tässä.

Jep juuri näin!
Kun sanoi, että hänkin joi vaikka ei menkkoja näkyny monta kuukautta, mutta neuvolan täti sano, että luonto korjaa, kun et tiennyt olevasi raskaana! :o

Just tätä yritin sanoa!
:o Täh, ei kyllä käy ihan täysillä.

Meinaaks se naapurin täti siis että jos et testaa ollenkaa ikinä, ni voit vetää mitä tahansa koko odotusajan ja luonto korjaa??

Jep juuri näin!
Kun sanoi, että hänkin joi vaikka ei menkkoja näkyny monta kuukautta, mutta neuvolan täti sano, että luonto korjaa, kun et tiennyt olevasi raskaana! :o

ja tää naapuri on siis mikä? Joku ameebasta polveutuva ydinfyysikko vai? Järjen juoksunsa perusteella siis.

Just tätä yritin sanoa!

Ei juma... :laugh: .
Sen mutsi varmaan joi sitä odottaessaan, ja tuossa on tulos :headwall: .

Niin muuten joi! Ja juoppo on tuo akkakin!
Oon tuosta pariskunnasta täällä joskus kirjottanutkin...
Hermo :headwall:

Jep juuri näin!
Ai luontoko tietää että tietääkö raskaana oleva nainen olevansa raskaana, ja sen tiedon myötä korjaa mahdollisesti aiheutuneita vaurioita... Hei haloo. :o Vaikka aihe on noin surullinen, niin tuppaa huvittamaan tuo logiikka. :whistle:

Onkohan sun naapurin rouva sukua eräälle mun tuttavalle, joka aivan tosissaan selitti että ryyppääminen raskausaikana on kiellettyä siksi, että jos kaatuu kännissä tai sammuu mahalleen niin vauva voi kärsiä. Mutta itse alkoholi ei pääse vauvaan, koska vauva on turvassa sikiöpussissa. Eli jos ei kaadu eikä sammu mahalleen, voi huoletta ryypätä raskaana ollessaan.
AAAAAAAAAAAAAAARRRRGGGGGHHHHHH |O :headwall: |O :headwall: |O . Miten daiju ihminen oikein voi olla?!

Yhteistyössä