Hätäsektion kokeneet, mulla olisi teille kysymyksiä:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sektioäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuplamamma:
ihana asenne sinulla :) pitäisi minunkin ajatella että sektio tehtiin minun ja vauvan parhaaksi, mutta jotenkin on sen vuoksi vaikea ymmärtää kun ei sitten mitään vikaa ollutkaan.

osasiko kukaan sanoa mistä tuo voimakas verenvuoto sinulla johtui?

Mitään kunnon selvitystä en asiaan saanu, mut lääkäri arvuutteli et saattoi tulla jostain minun ja vauvan välisistä suonista jotka oli kasvanu kalvoihin kiinni ja venyessään repeilivät.

Kauanko sulla on tästä sektiosta?
sektiosta on kohta kaksi vuotta. Haluaisin jo alkaa miettimään toista raskautta, mutta en tosiaan tiedä uskallanko :(

No raskaudet ja synnytykset voi olla ihan erillaisia joten sitä on toisaalta "turha" murehtia etukäteen. Vaikka pelotti ja jännitti muakin ihan älyttömästi sillon kun kuopusta odotin!
Eniten varmaan ihan raskauden alussa..

ihana asenne sinulla :) pitäisi minunkin ajatella että sektio tehtiin minun ja vauvan parhaaksi, mutta jotenkin on sen vuoksi vaikea ymmärtää kun ei sitten mitään vikaa ollutkaan.

osasiko kukaan sanoa mistä tuo voimakas verenvuoto sinulla johtui?

Mitään kunnon selvitystä en asiaan saanu, mut lääkäri arvuutteli et saattoi tulla jostain minun ja vauvan välisistä suonista jotka oli kasvanu kalvoihin kiinni ja venyessään repeilivät.

Kauanko sulla on tästä sektiosta?
sektiosta on kohta kaksi vuotta. Haluaisin jo alkaa miettimään toista raskautta, mutta en tosiaan tiedä uskallanko :(

No raskaudet ja synnytykset voi olla ihan erillaisia joten sitä on toisaalta "turha" murehtia etukäteen. Vaikka pelotti ja jännitti muakin ihan älyttömästi sillon kun kuopusta odotin!
Eniten varmaan ihan raskauden alussa..

niinhän sitä pitäisi ajatella. Itselläni sattui olemaan vaikea raskaus ja sitten kun synnytyskään ei mennyt niin kuin olisi pitänyt, niin väkisin miettii että mitäs jos seuraavalla kerralla ei käykään hyvä tuuri

Mua ei niin jännitä synnytys, jos vain ollaan sairaalassa niin luotan että oon hyvissä käsissä. Ainoa mitä pelkään on, että seuraavassa raskaudessa kävis sama kun ekassa synnytksessä, että istukka irtoaisi. Mutta että se ei tapahtuisi sairaalassa vaan kotona. Siinä on kuitenkin vaan se 10minuuttia kun vauvan täytyisi olla ulkona! Mulle sanottiin, että riski istukan irtoamiseen uudessa raskaudessa on 10-15prosenttia kun normisynnytyksissä se on 0.5-1prosentin mahdollisuus.

1. Miksi hätäsektio tehtiin?
synnytys ei edennyt, sydänäänet romahti

2. Miten reagoit kun sinulle kerrottiin joutuvasi sektioon?
olin helpottunut

3. Nukutettiinko sinut?
ei, koska oli jo spinaali

4. Tehtiinkö haava vaakaan vai suoraan?
vaakaan

5. Tuliko sinulle tai vauvalle ongelmia leikkauksen jälkeen?
ei

6. Mitkä ajatukset sinulla oli leikkauksen jälkeen ja ajan kuluessa?
helpottunut siitä että lopultakin jotakin tapahtuu

1. Miksi hätäsektio tehtiin?
Vauvan sydänäänet loppuivat

2. Miten reagoit kun sinulle kerrottiin joutuvasi sektioon?
En ehtinyt reagoida mitenkään, vauva syntyi n. kahden minuutin kulutua päätöksestä. Mieheni oli säikähtänyt.

3. Nukutettiinko sinut?
Tietenkin.

4. Tehtiinkö haava vaakaan vai suoraan?
Pystysuora viilto.

5. Tuliko sinulle tai vauvalle ongelmia leikkauksen jälkeen?
Ei kummallekaan. Vauva oli ok heti synnytyksen jälkeen. Itsekin toivuin todella nopeasti.

6. Mitkä ajatukset sinulla oli leikkauksen jälkeen ja ajan kuluessa?
Olin todella tyytyväinen nopeasta toiminnasta ja saamastani hyvästä hoidosta.

Yhteistyössä