Hassuja kysymyksiä Marokosta, tietäisikö joku? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hassan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24450585]Suurella todennäköisyydellä tulet raiskatuksi, pahoinpidellyksi ja ryöstetyksi. Minä en nää mitään järkeä mennä muslimimaihin vierailemaan.[/QUOTE]

No onpa mulla ja ystävilläni ollut hyvä tuuri, kun ei ole vielä koskaan monilla reissuillamme muslimimaissa ketään raiskattu, pahoinpidelty eikä ryöstetty. Paitsi yksi ja sekin Nigeriassa, joka käsittääkseni onkin kristillinen maa!

[QUOTE="a p";24461236]No niin, joko joku Oujdan tietäjä olisi paikalla, ja sitten olisi taas muutama lisäkymyskin :D

-Syökö he sormin? Mua on jo peloteltu kuskus-perjantaista, mutta sormiani en samaan laariin tahtoisi laittaa, mutten olla epäkohteliaskaan.

-Onko heidän asunnoissaan yleensä ylimääräisiä huoneita, vai majoitunko olohuoneeseen, siis todennäköisyyksiä?

-MIKSI ulkomaalainen nainen ja marokkolainen mies yhdessä voisi aiheuttaa kysymyksiä poliisilta? Varsinkin kun mitään teerenpeliä ei ole.[/QUOTE]

Couscousia syödään sormin, se pyöritellään palloksi. Toki sitä saa lusikallakin syödä. :D Marokossa kannattaa ehdottomasti maistaa harira-keittoa! Aivan törkeän hyvää jos siinä on lammasta! Samoin on myös couscous.

Olohuoneissa on yleensä koko seinän pituiset sohvat missä voi nukkua ja monet antavat makuuhuoneen vieraiden käyttöön. Rikkailla tietysti enemmän huoneita. Talojakin siellä on erilaisia.

Hmmm...perheessä jossa minä vierailin, syötiin ruoka leivän kanssa, siis käytettiin vain oikeaa kättä, ja minulle kerrottiin että se kuuluu ruokakulttuuriin. Leipä toimii lusikkana, jolla otetaan ruokaa.
Ruoan jälkeen tuodaan (ehkä, riippuu perheestä) minttutee, joka kannattaa nautiskella hitaasti, koska se on kohteliasta. Ruokapöytä käsitteenä eroaa suomalaisen näkökulmasta. Joskus pöytä on matala, polven korkeudella, ja istutaan lähestulkoon lattianrajassa. Vasenta kättä älä käytä ruokaillessa, jos haluat olla kohtelias.

Älä lähde pimeällä ulos, äläkä pukeudu liian ihonmyötäisiin vaatteisiin. Kyse on kuitenkin muslimimaasta. Sama koskee lyhyttä vaatetusta, naisille(turistille) sopii pukeutua pitkähihaiseen ja väljään vaatetukseen. Silmiin katsomista kannattaa tosiaan välttää. Kun sinulta kysytään ulkonaliikkuessasi jotain, älä ainakaan kerro missä majoitut ja mitä teet.

Siksi en suosittele, että kulkisit marokkolaisen miehen kanssa lähekkäin julkisella paikalla, koska et ole miehen puoliso. Ethän halua asettaa isäntäperheesi kunniaa kyseenalaiseksi? MIehen ja naisen välistä ystävyyssuhdetta ei marokkolaisessa kulttuurissa tunneta. Joko olet suhteessa tämän kanssa tai olet "sisar". Kuulostaa suomalaisittain kummalliselta, mutta parempi näin, kun tiedät tämänkin. En osaa itsekään selittää, mutta kulttuuri on siellä sama kuin kääntäisit kaiken suomalaisuuden nurin ja katsoisit asiaa siitä näkökulmasta.
Vältä pukeutumista valkoiseen, koska siellä valkoinen on surun symboli, kun taas musta on samassa asemassa siellä mitä meillä valkoinen. eli hääpukuun ja pyhyyteen liittyvä.
Kerroit olevasi naimisissa joten suosittelen peittämään pääsi, se on viesti, että olet varattu.
Tässä nyt tuli jo joitain, mitä kyselit.

Yhteistyössä