Hassuja juttuja, kuulee tuon 2-vuotiaan suusta. =o)

myymä
MEidän tyttö kans 1v9kk väläyttelee harva se päivä jotain. kaverin vauvan ristiäisten viimeisen laulun jälkeen töräytti "HYVÄHYVÄ nyt saa ruokaa" :)
Ja tossa yks päivä kovilla pakkasilla neiti tuli isin kanss pihalta ja sanoi "äippä, ei ulkona pakkanen pauku" :D

SItä välillä itsekin yllättyy miten hyvin tuo neiti loppujenlopuksi jo puhuu ja koko ajan keksii uutta.

Yksi päivä kysyin, että onko sillä kavereita tarhassa niin neiti vastas "joo,o, kalle on kiva. Kalle syö lunta, soo soo" :D
Kyllähän tuo vielä aika paljon miettii ennenkun sanoo ja hitaasti puhuu mutta ihana ikä ei voi muuta sanoa :heart:

Joo piti kans lisätä että meillä kans neiti laskee seitsemään, kun tuolla joku mainitsi siitä. Ei tietenkään vielä ymmärrä kanssa merkitystä mutta ossaa kuitenkin :p<br><br>

Meidän kuopus oli 2-vuotiaana täysin hullaantunut autoista. Katseli telkkarista automainiksia ja kyseli lehtien kuvista merkkejä, jotka heti jäivät mieleen.

Oltiin silloin hänen 2-vuotispäivänsä aikoihin kaupungilla kävelemässä, kun hän luetteli kadun varteen pysäköityjen autojem merkkejä (ihan oikein): volvo, rlenu, sitikka, honda, tojota ooppeli, volkkarli, merlsu, nissan... Moni katseli ihmeissään. Yksi mies sitten tuli kysymään, että minkä ikäinen tuo lapsi on, kun se luettelee kaikki autojen merkit noin sujuvasti. :)

Kerran käveltin hautausmaalla silloin samana kesänä, ja hän näki hautakiven, jossa luki LEVO hyvin samanlaisella tekstityypillä, kuin 'VOLVO' on totuttu näkemään. Hän siinä totesi, että miksi tuossa lukee VOLVO?

ihania juttuja :)

meillä 1v 10kk osaa kyllä kanssa päivittäin nurattaa äitiä ja isosiskoa ja yleensä myös kaikkia muita läsnäolijoita...

eilen kun isosisko (7) palas kummin luota yökylästä, niin pikkusisko juoksi vastaan ja hyppäs syliin ja halas ja isosisko sano et mulla oli sua kova ikävä niin pieni vastas että "nii-i, et kyllä enää lähde tommosille yhden yön jutuille" arvatkaa vaan hirnuko äiti ja kummitäti (ja isosiskokin vaikka toivottavasti ei samasta syystä ku me :))

viime aikasist lauluversioista paras oli stockkan ruokaosastolla kuultu:

hämä-hämä häkki kiipes langalle, tuli sade rankka, hämähäkin vei, aurinko armas kuivas satehen, hämä -hämä häkki paloi karrelle. (ja ei mitään tietoa mistä tän keksi! :))

ja yleensä sanoo aina joka väliin että no eipä siinä sitten mitään.... esim. eilen kun sanoin, että ohhoh, sulla onkin vähän kuumetta niin siihenkin tuli vastauksesna että "no eipä siinä sitten mitään" :) Ja kiitos kaikille on yks vakkari. Esim, kun pöydästä poistuu niin sanoo aina että kiitos kaikille ja joskus myös kiitos kaikesta. :)

2-vuotiaat on kyllä ihania! Ja varsinkin ne niiden jutut!

Meillä 2v. tyttö ja naurua piisaa päivittäin moneen otteeseen.

Tyttö osaa suunnilleen kaikki lasten laulut ja joululaulut ulkoa. Laulelee kokoajan leikeissään ja yhdistelee 'sujuvasti' lauluja yhteen.

Kerran Oltiin Stockalla ja kielsin tyttöä ottamasta sipsipussia hyllystä. Tämähän alkoi taas laulamaan pikku pukki pää pään sävelellä: Onko tippit täällä, kolitteli tillalle ten työlä pukkat peikko mut tippi tanoi näin: ÄLÄ OTA TIPPIÄ, OTA TIPPI TEULAAVA OTA ITO TIPPI.... Oikeen kuuluvalla äänellä, että varmasti koko kauppa raikui! :LOL: Oli monilla naurussa pitelemistä.

Nämä on ihania juttuja kaikki! Pitäs vaan muistaa kirjoittaa ne mehukkaimmat ylös, niitä on sitten isompana kiva lukea!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 23:13 Norsupäästäinen kirjoitti:
Puhuuko kaksivuotiaat jo noin paljon?
Mun tyttö puhui jo melkeen täysin ton ikäsenä ja eka sanakin tuli 6kk:den ikäsenä ja 1v.reippaasti yli 10 sanaa.Jokainen lapsi kehittyy niin erillälailla =) Se on mukava aina jutustella noitten pikkusten kans ku osaa puhua :D

Ja taasen tuli tarinaa, elikkäs oli neiti (2v4kk) hajoittanut kirjansa siis repinyt kannen irti.
Sitten tokaisi mummille, että äiti on rikkonut, siihen mummi että eipä tainnut. Nooh sitten oli kuulemma vaari ja mummi rikkonut ja taas mummi sanoi, että ei olet ihan itse rikkonut kirjasi.
Siihenpä neiti sitten tokaisi en ole! Naapurin setä rikkoi. :whistle:
Että tällästä pikkasen pokka petti. :D
Mistähän noi muksut noi juttunsa keksii.

Meillä on 3,5 v Miisa, jolle tänään sanoin tiukkaan sävyyn, että "syöppäs nyt, Miisukka, se pizzanpala kun limsa on jo kaikki juotu ja ruoka syömättä. Siihen Miisa totesi iloinen pilke silmissä, että "en minä ole mikään miisukka... minä olen möllimöykky" alkoi hetken päästä laulamaan... "pikkuiset peikot ne piilossa pysyy...öööh, kun ei ole valoa" Äidillä ei kyllä pitänyt pokka :LOL:

Lisäksi tämä samainen Miisa on jostain keksinyt ihmisen intiimeille paikoille kätevän yleisnimityksen, Napanat. Katseli minua kerran vessassa ilman paitaa ja nosteli omaa paitaansa ylös todeten, että "mulla on kyllä ihan huonot napanat" :LOL:

Tulipa taas mieleen neidin letkautuksia, viime viikolla oli menossa pissalle ja seisoskeli pytyn edessä mietteliäänä ja katseli itseään ja kiljas missä mun pippeli on ei oo pippeliä!!

Ja tänään, puhuin puhelimessa typyn kanssa (on mökkeilemässä isovanhempien kanssa) ja olivat käyneet tampereella ja siellä syömässä ravintolassa ja kysäsin sitten, että mitä söit siellä, niin neiti iloisesti vastasi: Ruokaa :D Niin mitäpä muutakaan. :whistle:

vilkas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 23:06 Justiina 2004 kirjoitti:
Tuossa, kun oltiin iltapäivällä pihalla, ja neito katteli taivaalle ja sanoi, että siellä on banaani ja kuulemma kummi-täti on sen sinne vienyt tikapuita pitkin.
(Siis taivaalla oli kuun sirppi,,,)

:D
Meidän kohta 2½v ei puhu muutakuin anna jne.Oppi kävelemäänkin reilu kuukausi sitten.

vilkas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 23:06 Justiina 2004 kirjoitti:
Tuossa, kun oltiin iltapäivällä pihalla, ja neito katteli taivaalle ja sanoi, että siellä on banaani ja kuulemma kummi-täti on sen sinne vienyt tikapuita pitkin.
(Siis taivaalla oli kuun sirppi,,,)

:D
Meidän kohta 2½v ei puhu muutakuin anna jne.Oppi kävelemäänkin reilu kuukausi sitten.

Päiväkodissa oli haastateltu mein esikoista (3,5) et mikä siitä tulee isona. No sepäs tokas et "musta tulee riiviö". Oli tädillä ollut naurussa pitelemistä ja kysynyt sitten seuraavaksi et minkähänlaista palkkaa se riiviö saa, niin poika totes sitten et "hyvää palkkaa saa". Siinä olivat sit jutelleet aikansa ja täti sanoi, et nyt kannattais kyl miettii jotain toista ammattia, et riiviöt ei varmasti saa kovin hyvää palkkaa. Oli lähtenyt sitten jatkamaan leikkejään. :) Mua kyllä nauratti kun sain pihalla siitä kuulla.

Hauskat siskokset vauhdissa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 20:30 Venus kirjoitti:
Päiväkodissa oli haastateltu mein esikoista (3,5) et mikä siitä tulee isona. No sepäs tokas et "musta tulee riiviö". Oli tädillä ollut naurussa pitelemistä ja kysynyt sitten seuraavaksi et minkähänlaista palkkaa se riiviö saa, niin poika totes sitten et "hyvää palkkaa saa". Siinä olivat sit jutelleet aikansa ja täti sanoi, et nyt kannattais kyl miettii jotain toista ammattia, et riiviöt ei varmasti saa kovin hyvää palkkaa. Oli lähtenyt sitten jatkamaan leikkejään. :) Mua kyllä nauratti kun sain pihalla siitä kuulla.
Tottaki SUA nauratti, kun on oma lapsi.

\
Tottakai SUA nauratti, kun on oma lapsi.

\
Tottakai SUA nauratti, kun on oma lapsi.

\
Tottakai SUA nauratti, kun on oma lapsi. jumittaa\|O

Yhteistyössä