Hassuja, erikoisia juttuja lapsistasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Mua huvittaa kun meillä lapset syö ihan aikuisten annoksia ruokaa, joskus jopa enemmän ja ikää heillä on vasta 2,5- ja 3,5-vuotta.. Tuota ei tule usein ajatelleeksi paitsi jos on pieniruokaisempia lapsia läsnä ja eron huomaa selvästi, nyt poika vaan äsken söi noin 1,5 lautasellista mysliä aamupalaksi niin alkoi vähän ääneen hymyilyttämään :D

Tyttö yrittää päästä syömään hammastahnaa aina kun vaan kerkiää, sekä haluaisi harjata hampaitaan vähän joka välissä..

Meillä lapset nauravat kun heidän hampaitaan pesee, mikä tekee aika mahdotonta välillä siitä harjaamisesta..

Nää nyt oli tällasia aamuoivalluksia.

Ihania.
Noista lasten annoksista tuli mieleen tämä kuva yhdestä perheen pikkusiesta.
Hän todella SÖI tuon annoksen (punasipulia lukuunottamatta).

:)

lovaravintelissa.jpg

Meillä ollaan oltu kipeinä ja juuri eilen pohdiskelin eroja lasten välillä: tyttö (11v) ei pysty nielemään tabletteja ja tarvitsis kaikki lääkkeet nestemäisinä vieläkin, kun taas poika (9v) on aina oksentanut kaikki nestemäiset lääkkeet ja pari vuotiaasta asti on niellyt tabletin kuin tabletin ihan tosta vaan.

4 v: Ollaanko me lihhaa?
Äiti: Joo, ollaanhan me.
4 v: Ollaankos me niitä niveliä?
Äiti: Joo, niveliäkin.
4v vähän epäröiden: Ja luuta kanssa?
Äiti: Joo, myös luuta.

Hetken hiljaisuus ja luulen että anatomian tunti on ohi. Turhaan.

4 v: Mutta entäs tunteet? Missä ne on?
Paikallistamme ilon varpaisiin, surun poskiin ja silmien taakse, kiukun nilkkoihin(?!) ja olemme hetken tyytyväisiä.
Mutta vain hetken.

4 v: Mutta entäs auttamishalua?
Mietin miten selvitän sielun ja mielen hämäriä käsitteita pojalle, mutta hänellä on oma, parempi ratkaisu:
4 v: sen pitää olla sydämessä.

Meidän poika rakastaa siivoamista. :O On nyt melkein 1v 9kk ja on viimeisen puoli vuotta ollut maailman ahkerin siivoaja. Joka ikinen roska viedään roskiin , jos jotain kaatuu, poika haluaa itse pyyhkiä rätillä, jos jotain tippuu, poika nosta takaisin paikalleen, ja pyykit viedään myös pyykkikoriin jos niitä löytyy tai tulee. Päivän kohokohta tuntuu olevan astianpesukoneen tyhjentäminen, hyvä kun kone ehtii pysähtyä kun poika on jo höpöttämässä että astiat pitäs laittaa kaappiin. :D Tää on hämmentävää koska me ollaan miehen kanssa vähintäänkin boheemeja siivoajia, eli ei ainakaan meiltä ole tuota oppinut.

Tästä tuli mieleen toinen omituisuus mistä me ei ymmärretä miten poika nyt sellaisesta on keksinyt tykätä. Tuo nimittäin rakastaa heviä. Mitä kovemmat tiluttelut ja karjumiset niin sen enemmän tanssittaa. Meillä ei nykyään saa edes kuunnella mitään muuta, jos laitat mitä vaan muun musiikkigenren musiikkia niin poika ilmestyy salamana viereen seisomaan ja puistelemaan päätään. :D Ja me vanhemmat kuunnellaan ennemminkin mustaa musiikkia, soulia, bluesia, rappia jne., ei vaan keksitä mistä tuo on voinut jotain heviä edes alunperin kuulla. :D

[QUOTE="Huh huh";25662339]Nykyään syödään järkyttäviä määriä. :O[/QUOTE]

Miten niin nykyään???

Mulla on kaikki lapset syöneet suuria annoksia, ikiliikkujia kun ovat, niin tarvitsevat paljon energiaa! No, mä syön itekin isoja annoksia ruokaa...enenmmän kuin miehet keskimäärin!

Ja aina on tullut lapsista kommenttia:"Eikös äiti anna ruokaa, kun ootte niin laihoja?"

Meidän poika rakastaa siivoamista. :O On nyt melkein 1v 9kk ja on viimeisen puoli vuotta ollut maailman ahkerin siivoaja. Joka ikinen roska viedään roskiin , jos jotain kaatuu, poika haluaa itse pyyhkiä rätillä, jos jotain tippuu, poika nosta takaisin paikalleen, ja pyykit viedään myös pyykkikoriin jos niitä löytyy tai tulee. Päivän kohokohta tuntuu olevan astianpesukoneen tyhjentäminen, hyvä kun kone ehtii pysähtyä kun poika on jo höpöttämässä että astiat pitäs laittaa kaappiin. :D Tää on hämmentävää koska me ollaan miehen kanssa vähintäänkin boheemeja siivoajia, eli ei ainakaan meiltä ole tuota oppinut.

Tästä tuli mieleen toinen omituisuus mistä me ei ymmärretä miten poika nyt sellaisesta on keksinyt tykätä. Tuo nimittäin rakastaa heviä. Mitä kovemmat tiluttelut ja karjumiset niin sen enemmän tanssittaa. Meillä ei nykyään saa edes kuunnella mitään muuta, jos laitat mitä vaan muun musiikkigenren musiikkia niin poika ilmestyy salamana viereen seisomaan ja puistelemaan päätään. :D Ja me vanhemmat kuunnellaan ennemminkin mustaa musiikkia, soulia, bluesia, rappia jne., ei vaan keksitä mistä tuo on voinut jotain heviä edes alunperin kuulla. :D

Meidän poika alkoi vauvana huutamaan hysteerisenä kun Fintelligens soi :laugh: ja Metallica rauhoitti..

Meillä 3v tyttö on hulluna imurointiin. :D Aina siivotessa apuna. 4v poika taas tykkää ruoanlaitosta ja leipomisesta. Osaa itse keittää puuroa, tietysti minun vahtiessa :D
Niin ja tämä liittyy kyllä ulkonäköön mutta meidän tytöllä on toinen silmä ruskea ja toinen sininen (jossa pieni läikkä ruskeaa). Ei liity mihinkään sairauteen tms, sattuu vaan olemaan eriparisilmät.

Miten niin nykyään???

Mulla on kaikki lapset syöneet suuria annoksia, ikiliikkujia kun ovat, niin tarvitsevat paljon energiaa! No, mä syön itekin isoja annoksia ruokaa...enenmmän kuin miehet keskimäärin!

Ja aina on tullut lapsista kommenttia:"Eikös äiti anna ruokaa, kun ootte niin laihoja?"

Meillä kanssa neuvolantäti kysyi pojasta että "syökö tuo mitään?". Sanoin vaan että odotas kun poika menee vaa'alle, näyttöön ilmestynyt vajaa 20kg kyllä hiljensi tädin :D (poika on siis 3,5-vuotias)..

Tuli tuosta siivoamisesta mieleen, että voisi luulla ettei meillä asu edes saman perheen lapset :D

Pojan 8v huone on aina tip top kunnossa, jos ei ole niin siivoa ennen nukkumaan menoa, että varmasti on :)

Pojan 9v huone on aina kuin pommin jäliltä ja se siivoaminen on aika vaikeeta välillä, pääsee lopulta niin sotkuseksi ettei edes tiedä mistä aloittaa ja minulta kuuluu aloita nyt vaikka niistä likaisista vaatteista, jotka on pitkin huoneen lattiaa. Jeps poika kyllä itse siivoaa, kun tietää että viikkorahat jää maksamatta jos ei siivoa, mutta siihen mennessä pitää päästä kaaoksen valtaan.

Mun 2,5-vuotiaan kummi asuu toisella puolen maapalloa. Lapselle on kerrottu, että kummi tulee/menee matkan lentokoneella. Ensin muksu leikki lelulentsikalla aikansa, kunnes sitten oppi yhdistämään äänen ylilentävään, oikeaan lentokoneeseen. En ole kiinnittänytkään huomiota, paljonko tästä lentää koneita, ennen kuin nyt, kun tenava kipittää aina ovelle ihan varmana, että nyt kummisetä tulee häntä katsomaan. Hellyttävää, mutta raastavaa, kun pieni sitten pettyy ja tässähän menee vielä muutama kuukausi, ennen kuin kumisetä taas ihan oikeasti tulee. Noin pienelle on vaan vaikea vedenpitävästi selittää, että kummi tulee vasta kesällä.

Meillä myös osa lapsista syö aivan ällistyttäviä määriä, mutta paino on silti miinuskäyrillä joten tuskin liikaa kuitenkaan. Saisihan tuota varmaan syödä itsekin lihomatta mielin määrin, jos vipeltäisi 13 tuntia vuorokaudessa tauotta menemään :D

Yksi lapsista on aivan ihmeen kiinnostunut eritteistä, siis jos jollekin tulee vaikka haava niin tämä yksi on heti nenä kiinni ihmettelemässä verta. Samoin kakkaa jos sattuu näkyville, niin saa olla tarkkana ettei nyt ihan läjään tunge nokkaa. Toinen taas huutaa ja parkuu, ja menee pöydän alle piiloon jos jollekin edes ehkä tuli haava :D Kolmas jatkaa omia puuhiaan vaikka kaverilta vieressä irtoaisi pää.

Meillä kanssa neuvolantäti kysyi pojasta että "syökö tuo mitään?". Sanoin vaan että odotas kun poika menee vaa'alle, näyttöön ilmestynyt vajaa 20kg kyllä hiljensi tädin :D (poika on siis 3,5-vuotias)..

Meillä ei oo tuplat (4v liki 10 kk) vieläkään ihan 20 kg....pitkiä kylläkin! Välillä tosin miettii, että mihin se ruoka mahtuu! ;) Noh, vessakäyntien yhteydessä kyllä huomaa!

Esikoinen on yhä hoikka, kohta 24 vee nuorimies, 195 cm ja 75 kg, ja sekin silkkaa lihasta! Ja syö, ja syö.....

Ruokailusta tuli mieleen, että kuinka erilaisia meidän lapset on. Toinen syö lautaselta pelkät lihat, ja toinen ei lihoihin koske pitkällä tikullakaan, vaan syö kasvikset ja muut lisukkeet.

Mua on hämmästyttänyt mun lapsen ilmiömäinen muisti jo n. 1v 2kk iästä alkaen. En tiennyt, että noin pienet lapset muistaa niin sairaan hyvin kaiken, jopa monta viikkoa sitten tapahtuneet jutut. :) Hän esim. on yhtäkkiä ruvennut laulamaan jotakin laulua, jonka on kuullut pari kertaa ja muistaa ulkoa, mitä kirjoissa lukee. (nyt lapsi on siis 2v)

Toinen asia, joka mut yllätti, oli se kun tajusin lapsellani olevan 5kk vanhana niin hölmö huumorintaju, ihan kuin minullakin. :D

Yleensä ihmiset kummastelee sitä, että lapseni suostuu syömään mitä vain, eikä nirsoile koskaan.

Meillä ei oo tuplat (4v liki 10 kk) vieläkään ihan 20 kg....pitkiä kylläkin! Välillä tosin miettii, että mihin se ruoka mahtuu! ;) Noh, vessakäyntien yhteydessä kyllä huomaa!

Esikoinen on yhä hoikka, kohta 24 vee nuorimies, 195 cm ja 75 kg, ja sekin silkkaa lihasta! Ja syö, ja syö.....

Joo, älä... Ja kun meidän poika vielä haluaa käydä potalla istumassa isommat hädät.. *ällövaroitus*

Meilläkin syödään aikuisten annoksia :D Ihan normaalipainoisia, sirpakoita lapsia.

Jatkuvaa hämmästystä aiheuttaa esikoiseni 3,5v, jolla on hahmotuskyky ihan vertaansa vaille ja uskomaton muisti. Kirjoittelee jääkaappimagneeteilla sujuvia - pitkiä sanoja ilman mallia ja osaa tavata ne myös ulkomuistista kirjain kirjaimelta. Siis muun muassa.

*miettiii* meidän keskimmäisellä (nyt 6v) oli 1-2 vuotiaana unileluna hammasharja :) tyttö nyt 1v8kk alkaa aina tanssia ja keikuttaa lanteitaan kun kuuluu "poika saunoo..."

Yhteistyössä