hassu tuo meidän kummi tyttö!

Molly Weasley

Aktiivinen jäsen
11.04.2007
3 830
0
36
leikkivät tuossa pihalla kun yhtäkkiä kummi tyttö alkaa itkeen ja parkuun ihan täysillä! minä henkeni hädässä juoksen katsoon että mitä tapahtu.. no, oli tyär astunu vähän lätäkköön ja oli sitten mennyt vesi kangas kengän kärjestä läpi ja ihan pikkuriikkisen varpaan kärki sukasta kastu.. no asia saatiin sit puhuttua ja leikit jatku.. kohta taas tyär itkee niinku olis vähintäänkin käsi murtunu.. ja minä taas henkeni kaupalla juoksen katsoon, että miten pahasti sattu.. no, oli ötökkä kengällä!! :o :o :D :D se on niin herkkä tyttö!! :D omat lapset ei oo moksiskaan tuollasesta, harva se päivä kastuu vaatteet leikeissä ja ötököitä kerätään ja ihmetellään, ompa jokusta ötökkää maistettukin!! mut tuo kummi tyttö on aina ollu niin herkkä :D :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja lisääjä:
Ja tytär ei tyär, kangaskengän ei kangas kengän, varpaankärki ei varpaan kärki.

No tyär ainakin on ihan oikein kirjoitettu, jos se on murresana. Eihän tänne sentään kirjakieltä tarvitse kirjoittaa? Toistuvat yhdyssanavirheet ärsyttävät kyllä minuakin. :ashamed: Kärsin ko. ongelmani kanssa yleensä hiljaisuudesta enkä avaudu asiasta nettipalstoilla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:

No tyär ainakin on ihan oikein kirjoitettu, jos se on murresana. Eihän tänne sentään kirjakieltä tarvitse kirjoittaa? Toistuvat yhdyssanavirheet ärsyttävät kyllä minuakin. :ashamed: Kärsin ko. ongelmani kanssa yleensä hiljaisuudesta enkä avaudu asiasta nettipalstoilla. :)

oon toooosi pahoillani.. en oo koskaan ollu hyvä yhdyssanojen kanssa.. :ashamed: enkä ite etes tiedä, millon teen yhdyssana virheen :ashamed:

kärsi
Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:

oon toooosi pahoillani.. en oo koskaan ollu hyvä yhdyssanojen kanssa.. :ashamed: enkä ite etes tiedä, millon teen yhdyssana virheen :ashamed:

Mun puolesta ei ainakaan tarvitse olla pahoillaan. :wave: En mää siitä oikeasti kärsi. Enemmän turha nipotus häiritsee. Sisältö on ulkoasua tärkeämpi. :heart:

meillä on molemmat lapset samanlaisia, isompikin huutaa joskus kun päätä katkastais jos vaikka joku ötökkä paidassa :D tuon on voinu periä minulta mutta muuten en kyllä ole herkkä eikä mieskään. Jotkut välillä kattoo et mitä siellä tapahtuu kun kauhee kiljuminen kuuluu, täytyy vaan sanoo että ei tässä mitään muuta kun lapselta kastu hiha :whistle: :D

Ihan asian vierestä, sori. Mutta missä tuota sanaa tyär käytetään ja mitä se tarkoittaa? Onko se tytär? Olen täällä palstalla siihen pariin kertaan törmännyt ja jäänyt mietityttämään.

Itse olen kotoisin Pohjanmaalta ja meillä on murteessa sellainen sana kuin hellunen. Aikoinani kun Tampereella opiskelin, luokallani oli toinenkin tyttö Pohjanmaalta, hänen kanssaan juteltiin ja käytettiin sanaa hellunen, kukaan muu ei sitä tajunnut. :D

Yhteistyössä