Hassu, ja niin ihana, esikoinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Pojalla ikää 15v ja kuunteli tuossa aamusella, kun 10 ja 9-vuotiaat veljensä tenttasivat minua, jotta minne tää loppukesästä syntyvä vauva laitetaan sit nukkumaan, kun se syntyy.
Mie sit ihan kurillani sanoin, että jos vaikka esikoisen huoneeseen, hänen kaverikseen, kun siellähän on tilaa. Esikoinen ei ollut moinaankaan, totesi vaan tyynesti, että
"Sopiihan se, mutta mielummin hän ottaisi sinne tuon kesällä 3v täyttävän pikkusiskon, koska pikkusisko on muutenkin kova isoimman veljen perään... aina pyytämässä reppuselkään, hiekkalaatikkokaveriksi ja aina apuna isoveljen askareissa, esim. tiskikoneen tyhjennyksessä jne. :D

Olet kyllä onnistunut lastenkasvatuksessa selkeästi aivan loistavasti! Kaikki suunnilleen tuon ikäiset murkut joita mä tiedän/tunnen olis tossa kohtaa saanut hirveät hepulit ja ilmoittanut kovaan ääneen, että ei mitään kakaroita MUN huoneeseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Oi, ihana :heart: Tiiättekö muuten, kumpi on tulossa? :)

No mie tiiän... Tai sanotaanko, että oon kokolailla varma asiasta, mutta mies ei halua tietää, ja lapsillekaan en ole mitään sanonut.

Kerro ;) Kerropa muiden lasten sukupuolet niin mä arvaan :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Frank:
Olet kyllä onnistunut lastenkasvatuksessa selkeästi aivan loistavasti! Kaikki suunnilleen tuon ikäiset murkut joita mä tiedän/tunnen olis tossa kohtaa saanut hirveät hepulit ja ilmoittanut kovaan ääneen, että ei mitään kakaroita MUN huoneeseen...

:D
Mua itseänikin välillä huvittaa, kun nää isot, (poika siis tuon 15v ja tyttö kohta 14v) itse hakevat näitä pienempiä, alle kouluikäisiä, omiin huoneisiinsa olemaan ja leikkimään, ja välillä ottavat viikonloppuina "yökylään".
Mutta sit taas näiden muiden, (siis ala-asteikäisten) kanssa ollaan napit vastakkain: "Tuo ei saa tulla mun huoneeseen, ikinä!"

Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
:heart: Ei sellainen ihan keskivertoteinin vastaus!
Ihan vähän ohi aiheen; saako kysyä että montako huonetta teillä on?

Alakerrassa on 1 makkari (jossa nukkuu meidän 2 nuorinta ), olohuone (jonka syvennyksessä itse nukutaan), ruokahuone, keittiö, tuollainen oleskelutila / aula, eteistilat ja kylppäri + saunatilat ja pannuhuone. No niin ja vessa tietty.
Yläkerrassa on esikoisen huone, poikien (10 ja 9v) yhteinen huone, 8v tytön huone, sit on kooltaan joku 30:n neliön huone, joka on jaettu isolla avohyllyköllä kahdeksi huoneeksi, joissa asuu toisellapuolen 6v eskarilainen ja toisella puolen ensviikolla 5v täyttävä tyttö.
Sit on 14-vuotiaan tytön huone ja aula + vessa.

Montako tuosta nyt tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
:heart: Ei sellainen ihan keskivertoteinin vastaus!
Ihan vähän ohi aiheen; saako kysyä että montako huonetta teillä on?

Alakerrassa on 1 makkari (jossa nukkuu meidän 2 nuorinta ), olohuone (jonka syvennyksessä itse nukutaan), ruokahuone, keittiö, tuollainen oleskelutila / aula, eteistilat ja kylppäri + saunatilat ja pannuhuone. No niin ja vessa tietty.
Yläkerrassa on esikoisen huone, poikien (10 ja 9v) yhteinen huone, 8v tytön huone, sit on kooltaan joku 30:n neliön huone, joka on jaettu isolla avohyllyköllä kahdeksi huoneeksi, joissa asuu toisellapuolen 6v eskarilainen ja toisella puolen ensviikolla 5v täyttävä tyttö.
Sit on 14-vuotiaan tytön huone ja aula + vessa.

Montako tuosta nyt tulee...

Miten kaksi vessaa riittää tuollaiselle porukalle jos iskee mahatauti?

siulla on ihana esikoinen :heart: jotenki minua ei yhtään ihmetytä tuo siun esikon vastaus, hän on oppinu elämään ison sisarusparven ympäröimänä ja kaikesta päätellen tykkääpi siittä, vaikka teini-iässä onkin :D