Harvinaisemmat nimet!????

Heippa!! Te jotka olette antaneet lapsellenne harvinaisemman nimen...niin onko suvuissa ollut,vai mistä olette nimen löytänyt?Mä haluan antaa seuraavallekkin vähän harvinaisemman nimen...mutta mistähän mahtaisi löytyä!??Mun esikoinen on Tiiu,ja mies päätti sen.JA mulla on jokus nappulana ollut kerhonohjaaja Tiiu niminen.Siletä se on sitten jäänyt päähän!!Kiitän!!
 
vaikka meidän lasten nimiä ei oo suvussa ollu, ja kumpaakaan en oo koskaan aikasemmin kenelläkään kuullu, ne vaan putkahti jostain. tai siis, viime hetken paniikki pakotti antamaan nimeksi "jotain" ku nimiäispäivä oli päätetty, pari päivää aikaa ja paperit maistraattiin viemättä... ja kun mun suvussa on muutenki ollu erikoisempia nimiä, ja mulle ja mun sisaruksille on annettu erikoisemmat nimet, ni päätettii jatkaa sit sitä samaa linjaa.
 
Tämänhetkisellä keskimmäisellä on nimi, joka on pikkusiskoni luokkakaverin pikkusiskon :LOL: (vaikeaa, vai mitä). Sieltä se jäi mieleen. Sitä nimeä ei ole annettu kuin 3 ihmiselle Suomessa, väestörekisterin mukaan.
 
Sitä kun keksimällä keksii harvinaisen nimen ja sen antaa, niin seuraavassa kuussa samalla nimellä kastettuja on jo 3 ja seuraavassa taas 5 lisää... Ei auta. Kokeiltu on.

Meidän lapsen nimee oli vain yksi koko Suomessa ennen tätä. Nyt taitaa olla jo kymmenissä tuo nimi. Aina ihmiset ihastelevat kun kuulevat ja sitten sitä jo viedäänkin eteenpäin... Luokkakavereita on samannimisiä tulossa nyt useampi kunhan kouluikään ehditään.

Jos haluaa harvinaisen nimen, pitää valita ruma nimi. Niin ruma ettei se kellekään muulle kelpaa :(
 
Meillä ainostaan keskimmäisellä on vähän tavallisempi nimi, vanhimmalla ja nuorimmalla on kummallakin sellaiset nimet, ettei samannimisiä ole kuin se nippanappa 10... Erikoisessa nimessä on hyvät ja huonot puolensa, esim. kuopuksen nimestä moni on sanonut, että sitä tullaan kiusaamaan koulussa ym. Enpä usko, lapset keksii kyllä kiusaamisen aiheen mistä vaan jos haluavat. Rohkeasti vaan erikoisia nimiä, eiköhän Mikkoja ja Sameja ole ihan riittävästi..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.08.2005 klo 16:04 Tiku04 kirjoitti:
Heippa!! Te jotka olette antaneet lapsellenne harvinaisemman nimen...niin onko suvuissa ollut,vai mistä olette nimen löytänyt?Mä haluan antaa seuraavallekkin vähän harvinaisemman nimen...mutta mistähän mahtaisi löytyä!??Mun esikoinen on Tiiu,ja mies päätti sen.JA mulla on jokus nappulana ollut kerhonohjaaja Tiiu niminen.Siletä se on sitten jäänyt päähän!!Kiitän!!
öö.. eikös tiiu ole nykyään aika suosittu...? ainakin monta tiiu-nimistä tyttöä tiedän.
 

öö.. eikös tiiu ole nykyään aika suosittu...? ainakin monta tiiu-nimistä tyttöä tiedän.
[/quote]

No mitä sitten...ainakin niitä on vähemmän kun esim.Jenna.Väestörekisterin mukaan on joku reilu 200 nimee.Ni ei se nyyt kovin suosittu oo.Ja oot ensimmäinen joka väittää tietävänsä monta Tiiu-nimistä...Ja kun meiän tytsy kastetiin nii heti sai joku vauva täältäpäin saman nimen!!!Sä taidat vaan kommentoida mun jokaiseen asiaan täällä mitä vaan kirjotan,oli asia mikä hyvänsä!!!!!PAH!!! :/

 
Asutaan pienessä kunnassa (asukkaita alle 5000) ja haluttiin lapselle nimi, jota ei ole joka toisella, mutta joka on suomalainen ja kalenteris-sa. Onnistuttiin löytämään sellainen -ei ole kuulemma kunnassa ollut samannimistä lasta ainakaan 19 vuoteen (sanottiin neuvolassa). Ainiin, nimi ei ole suvusta vaan löytyi kalenterista ja kuulosti hyvältä, joten päädyimme siihen.
 
nunnunnu
annettiin ihan vahingossa harvinainen nimi..on meidän tytön lisäksi kastettu vain yksi saman niminen..ei kulje suvussa kuin toinen nimi, ja siitäkin sain tietää vasta ristiäisten jälkeen.
 
mammuu
mekin luulimme, ettei poikamme nimi ole suosittu, eikä se ollutkaan silloin kunmesen bongasimme, mutta kasteen jälkeen olikin sitten jokatoinen poika saman niminen :headwall: :headwall:
 

Yhteistyössä