Hartsi+raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kysyisin muilta tälläista asiaa että haimme rauta kaupasta tänään ison maalipurkillisen hartsia. Kuljetimme sitä noin 15min matkan autossa. Purkki ei selkeesti ollut tiivis koska autossa haisi selkeä hartsi. Sitä oli myös valunut hyvin pieni tilkka auton matolle.Hartsi oli etupenkillä,minä takana.Ikkunat olivat auki ja minä suurimmaksi osaksi haistelin takkini hihaa kun autossa haisi niin pahalle..nyt näin jälkeen päin tuli mieleen että voiko tuo altistus aiheuttaa jotain sikiölle? olen viikolla 34.

Itse kehitän hartsia työkseni ja kyllähän ne sisältää liuottimia mitkä ovat haitallisia sikiön keskushermoston kehitykselle. Mutta altistuminen on ollut todella vähäistä ja toisekseen sikiön aivot ovat suurimmaksi osaksi tuohon mennessä jo kehittyneet, vaarallisempaa olisi ollut aikasemmassa vaiheessa raskautta.

Itse kun olen raskaana en saa tehdä töitä kun kovettuneen hartsin parissa jolloin ei enää ole liuotin haihtumaa, mutta työskentelen silti osittain samassa tilassa missä käsitellään hartseja. Eli altistun lähes päivittäin, mutta se altistusaika on lyhyt.

Juup, ei kannata alkaa huolestumaan. tuo sinun altistus aikasi on ollut todella lyhyt ja luultavasti liuottimet ovat jo haihtuneet auton ilmaan ennen kuin olet niitä hengittänyt. Se hartsin haju on vaan todella vahva ja jää ilmaan.

Yhteistyössä