Hartiavaivat ja rintavuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juuli

Vieras
Mites arvon povekkaammat leidit, onko teillä paljon niska-hartiavaivoja ja ootteko niistä jollakin konstilla päässeet?

Mulla on tosi usein ja tosi kovaa niskat ja hartiat jumissa, on tarkasteltu työpisteen ergonomiaa, oon lisänny liikuntaa, venyttelen, pidän taukoja työssä, istun jumppapalolla koneen edessä, jne. Silti niskat jumittaa. Aloin miettiä voisko asiaan vaikuttaa rintavuus, ja jos näin, voisko esim. erilaisten liivien ostaminen tai joku muu vastaava konsti olla vastaus?

Omaan muuhun kokoon nähden aika runsas varustus, mielestäni käytän ihan hyviä liivejä mut mietin oisko ne sittenkin parempi vaihtaa johonkin erilaisiin. Vai onko tässä tuomittu johonkin pienennysleikkaukseen? En kuitenkaan mitään mieletöntä megapovea omista, kuppikoko on DD yleensä, joskus E, mutta liekö jo näillä "luvuilla" voi hartiavaivat siitä johtua?

Tai sit mulla on vaan huono ryhti.

Suosittelen rintojen pienennystä jos kuppikoko on DD tai E ja hartiat jumittaa. Itse kärsin vaivasta vuosikymmeniä ja olen onnellinen 4 vuotta sitten tehdystä leikkauksesta. Vaikka kuinka ostat kunnon liivejä, rinnat kun on painavat niin ne on. Olkapäät ovat lujilla ja hartiat jumittaa. Leikkaukseen pääsee helposti julkisin varoin (siis pelkällä sairaalan vuorokausimaksulla) kun kertoo vaivat. Elämä laatu parani minulla ainakin kovasti. Ja kaupantekijäisiksi sai kiinteät, kauniit rinnat. Nyt pärjää vaikka ilman liivejä. Joten suosittelen lämpimästi:)

Miten sulla eteni se asia, menitkö ihan yleislääkärille ja siitä sitten eteenpäin? Kuinka kauan operaatio vei, oliko pitkä toipuminen? Kuinka monta kuppikokoa sulla pieneni?

Sinällään voisin hyvin haluta pienemmätkin, jos hartiavaivat helpottuis, mutta leikkaus vähän arveluttaa. En oo ikinä ollu missään viisaudenhammasoperaatiota vaativammassa toimenpiteessä.

Totta, itse vain C mutta rinnakas, pienikoinen, siro. Hartiat aina jumissa. Haluisin niin pienemmät rinnat mutta kuinka pienistä povekkaista tehdään vähemmän povekkaat.
Nämä eivät käy kroppaani lainkaan. Kursin rintsikoita että saisin ainakin kapeammaksi ympärysmitan.

Minulla on D kuppi ja olen muuten pieni kokoinen 152cm pitkä. Kärsin hartiajännite peräisestä mikreenistä n. 1kk on päänsärkyä joka ei laannu ihan pikku lääkityksellä. Työni on vaihtelevaa mutta päätteellä saa joskus istua pitkään. Ennen tein fyysisesti raskaampaa työtä mutta en ollut niskoistani niin kipeä kuin nykyisin.

Olen joskus miettinyt olisiko pienennys leikkauksesta kohdallani apua.

Menin ensin työterveyslääkärille valittamaan vaivojani. Hän teki lähetteen plastiikkakirugille, joka arvioi asian. Ensin oli siiis poliklinikkakäynti. Siellä leikkaus päätettiin tehtäväksi ja minut laitettiin leikkausjonoon. Kun leikkausaika tuli, menin aamulla sairaalaan ja leikaava plastikkairurgi tutki vielä minut ja kysyi kuppikokotoiveeni. Hetken kuluttua pääsinkin jo leikkaussaliin, siellä minut nukutettiin enkä tiennyt koko leikkauksesta mitään. Ensimmäiset muistikuvat ovat heräämöstä muutaman tunnin kuluttua. Yön yli olin osastolla, en ollut oikeastaan edes kipeä. Seuraavana päivänä kotiin ja sairauslomaa muistaakseni noin kuukausi. Kipulääkkeitä (mietoja) taisin syödä muutamana ensimmäsenä päivänä kotona. Ompeleiden poisto vei varmaan tunnin kun ne reilun viikon päästä poistettiin. Aluksi rinnat tuntuivat pieniltä kun oli vuosikymmenet tottunut suuriin, mutta jo muutamassa päivässä huomasin, että lopputulos oli erittäin hyvä ja hartiavaivat helpottivat. Ja mikä ihaninta, rinnat ovat niin kiinteät ettei liivejä ole pakko käyttää ollenkaan jos ei välttämättä halua. Lenkkeilykin tuntuu aivan erilaiselta.

Yhteistyössä