Harrastuksista

Mitäs harrastelette ja kuinka siihen löytyy aikaa/ mahdollisuuksia?

Kotioloissa luen paljon ja virkkaan silloin tällöin, lenkkeilen koirien kanssa ja riehun aerobikki videoitteni parissa.. :D

Kerran viikossa käyn ratsastamassa, siihen tarvitsen jo apua, eli jos mies ei ole kotona täytyy joku pyytää lapsia hoitamaan.
uimassa kävisin mielelläni vaikka joka viikko, mutta siihenkin tarvitsisin hoitoapua, joten harvemmin tulee käytyä.
 
Kerran viikossa pyrin käymään circuitissa heti töiden jälkeen. Viikonloppuisin käyn lenkillä ja arkisin teen iltaisin vähän vatsa-,reisi- ja peppuliikkeitä. Neulon kun ennätän. Maalla asutaan niin pimeät illat latistaa urheiluharrasteita. Käytiin kylpylässä perjantaina ja uin pitkääkin rataa, ai kun se olisikin kiva harrastus jos vain olisi lähempänä, mut matkaa on se 70 km. :/ Luen kun ennätän. Töissä kun käy niin illat on lyhyitä ja ei oikein ennätä kamalasti mitään tehdä.
 
Kyllä tekisi mieli harrastaa vaikka mitä, mutta nyt on kyllä joutunut tyytymään ihan hyötyliikuntaan: haravoin lehdet pihalta napakalla vauhdilla, ajan kauppaan kuopuksen kanssa pyörällä, hakkaan halkoja, talvella teen lumitöitä urakalla.... miekin tykkäisin uida, lähin halli on 15 km päässä naapurikaupungissa. Tykkäisin myös pelata jotain, vaikka lentopalloa tai salibandyä....
Kotona jumppaaminenkin on nyt jäänyt vähälle. Mutta lueskella tykkään, siihen ei vain ole aikaa kuin iltaisin, kun lapset ovat nukkumassa.
Miullakin olisi jatkuva lastenhoitoavun tarve, ja olen jotenkin huono pyytämään apua omien harrastusten vuoksi. Vain ns. "tärkeisiin" menoihin pyydän esim. anopilta/äidiltäni apua. :ashamed:
 
erilaisia urheilumuotoja yritän harrastella, enemmän ja vähemmän. Kuvioissa ollut kävelyä/ pyöräilyä, pesäpalloa, sählyä, uusimpina kuntosali, uinti ja sulkapallo. Ja lapsia hoitaa mun mies ja n. krt/ viikko mun vanhemmat. Välillä kävelylenkillä tytär 11v mukana, joskus ollaan koko perheen voimalla, pojat rattaissa tai pyörän kyydissä.
Kolme/ neljä kertaa viikossa pyrin liikkumaan.
 
|O Tuo sana jo tuntematon. Harrastan vauvan hoitoa ja leikkiä sen kanssa... Vauvajumppaa päätän nyt tältä istumalta alkaa tekemään vauvan kaa päivisin. Hei, mutta harrastanhan jo jumppaa satunnaisesti: lantiopohjalihasliikkeitä! :LOL:
 
Harrastan :whistle: Taidan harrastaa kotia. Viihdyn kotona ja keksin täällä aina jotain puuhaa: käsitöitä, näpertelyä, lukemista, pihahommia, lasten kanssa puuhaamista.... Aikojen alussa yritin käydä jossain jumpalla tai kansalaisopiston kursseillä, mutta aina ne tyssäsivät miehen työmenoihin. Niitä kaivattuja lastenvahteja en osaa kysellä jonkun harrastuksen takia. Nyt kyllä tein jotain uutta viime viikolla =) Menin juuri tällaiseen kansalaisopiston englannin kurssille. Olin kyllä porukan surkein :ashamed: mutta siellä oli hyvä jengi ja aion uskaltaa taas ensi viikolla.... siis jos mies on kotona.
 
Mulla ykkösharraste on liikunta,aina ja ikuisesti.Juoksua,kävelyä sauvojen kanssa ja ilman.Kuntosali ja hiihto talvella.Lasten synnyttyä tahti on hiipunut,mutta jos mahdollisuus on lähden heti liikkumaan.Lapsenvahtina useimmiten isovanhemmat,jos mies ei ole kotona.
Joogaa haluaisin kokeilla uutena lajina =)
 
Kylla se minullakin menee tuonne liikunnan puolelle, lahinna tennista pelaan 3 kertaa viikossa, uin paivittain. Kayn salilla.Kokeilin asuntoalueella astangajoogaa, ei ollut minun lajini. Golfia olen inhonnut ennen mutta taalla sita kokeilin ja hurahdin siihenkin.

Koira vapautui eilen 30 pv karanteenista, joten voimme taas yhdessa tehda kavelylenkkeja.

Musiikkia kuuntelen paljon seka soitan pianoa. Pianoa raahaan joka muutossa mukaani. Saksofonia haluaisin oppia soittamaan, olen vahan jo katsellut musiikkikoulua siihenkin.

Luen paljon seka kokkailen ahkerasti.

Kiinantunnit alkavat joulukuun alussa.

Minulla on taas puolestaan se ihannetilanne, etta lasten ollussa koulussa ainakin sen 6 h paivassa , voin huoletta sen ajan kuluttaa itseeni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Minulla on taas puolestaan se ihannetilanne, etta lasten ollussa koulussa ainakin sen 6 h paivassa , voin huoletta sen ajan kuluttaa itseeni.
Siis harvoin ole kade, mutta nyt kyllä iski! =) Mutta ehkä minäkin joskus. Sitten eläkkeellä... On vaan niin pitkä matka sinne ja jos liikuntaa en harrasta siihen mennessä yhtään enempää, jää lyhyeksi eläkkeestä nauttimisaika...
 
Kävin sitten sunnuntaina pelaamassa salibandya. Ja voitte arvata, että olen kipeä tänään! Jalat ovat pökkelöt ja joka paikkaan koskee. Että se siitä hyvästä kunnosta! Mutta ainakin makkarat sai kyytiä ja oli tosi kivaa! Eikun ens pyhänä uudestaan! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pitkä kiekko:
Kävin sitten sunnuntaina pelaamassa salibandya. Ja voitte arvata, että olen kipeä tänään! Jalat ovat pökkelöt ja joka paikkaan koskee. Että se siitä hyvästä kunnosta! Mutta ainakin makkarat sai kyytiä ja oli tosi kivaa! Eikun ens pyhänä uudestaan! =)
:D salibandy on kivaa.
mä olen jumpannut uutta fitnessvideotani ja jestas että on paikat kipeenä. varpaanvälilihaksetkin saa siinä kyytiä :D
aamulla pääsin koirien kanssa metsälenkille, ja siihen jäikin lenkkeilyt tältä viikolta. Mies lähti loppuviikoksi työreissuun taas :/

 
Meikkis harrastaa mitä harrastaa niin kaiken kotona. askartelua eli joulukorttien ja koristeiden väsäys nyt päällä. Kudon, virkkaan& ompelen, kirjoitan kirjeitä (etanaposti) & Blogia, ylläpidän foorumia sairaudestani,remontoin (ja lasken sen harrastukseksi), puutarha työt, luen paljon ja kävelen niin perheen kanssa kuin koirienkin.

Nyt on ollut mielessä ostaa joku jumppa DVD, kun ois muutama tunti siihen aikaa päivässä, joten Bree, kehuppa nyt sitä sun fitnessvideota, että kannattaako osta ja minkä niminen se on!? Ja muukin tietenkin saa ehdotella :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Kylla se minullakin menee tuonne liikunnan puolelle, lahinna tennista pelaan 3 kertaa viikossa, uin paivittain. Kayn salilla.Kokeilin asuntoalueella astangajoogaa, ei ollut minun lajini. Golfia olen inhonnut ennen mutta taalla sita kokeilin ja hurahdin siihenkin.

Koira vapautui eilen 30 pv karanteenista, joten voimme taas yhdessa tehda kavelylenkkeja.

Musiikkia kuuntelen paljon seka soitan pianoa. Pianoa raahaan joka muutossa mukaani. Saksofonia haluaisin oppia soittamaan, olen vahan jo katsellut musiikkikoulua siihenkin.

Luen paljon seka kokkailen ahkerasti.

Kiinantunnit alkavat joulukuun alussa.

Minulla on taas puolestaan se ihannetilanne, etta lasten ollussa koulussa ainakin sen 6 h paivassa , voin huoletta sen ajan kuluttaa itseeni.
Ihanalta kuulostaa! Kyllä sopisi mullekin... =)
 
http://www.discshop.fi/shop/ds_produkt.php?lang=&id=48234&lang=fi&subsite=movies&&ref=

toivottavasti linkki toimii :)

Tuo on tosi rankka ohjelma, ainakin mulle kun ei kunto mikään huippuhyvä ole. Uskon että jos jaksaa edes 3 kertaa viikossa tuon läpi tehdä niin varmasti tuloksia näkyy pian :)
 
Mä harrastan moottorisahan,kottikärryjen,lapion ja klapikoneen kanssa heilumista,Lasten kuskaamista harrastuksiin neljästi viikossa, hieromista(lähinnä kulmakunnan mummoloita)...
Siinäpä noi tämän seudun harastusmahdollisuudet...
Juu,ja toki käyn marjassa ja sienessä jne...

Juu,niin,ja sitte on toi koulunkäynti.Tällä hetkellä käyn ensimmääisti ja neljättä luokka...vaikka alkaa olla aika pihalla noista jutuista kyllä.

ja iltaisin luen jotian kirjaa.Lähinnä dekkareita yms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiitiäisen äiti:
Kiitos linkistä Bree, eikä ole pahan hintainenkaan :) äidille soitto ja pukinkonttiin :D

Ja asiasta toiseen, mites sulla meni se Marttojen hieronta Marakatti?
Niin,siis enhän mä SIELLÄ hieronu ketään... vaan olin esittäytymässä et kynnys pyytää kotiin hieromaan laskis kun on naaman nähtny tms.... siis eihän siinä ole aikaa.Yhteen hierontaanhan menee vajaa tunti aikaa.
Kaksi asiakasta se poiki.Eli kahta mummoa käyn nyt kerran viikossa hieromassa...

Nyt ois tarkotus mennä parin viikon päästä (tai oli jotian puhetta) tähän oman kylän marttakerhoon samalle asialle...
 
Voi mahoton miten minä ihailen teitä aktiivisia äitejä, jotka jaksatte lähteä harrastuksiin (jumpat ym) lasten ja kodinhoidon ohessa... Minäkin liikun kyllä paljon (koira+lastenvaunut) mutta taidan olla liian laiska lähtemään erikseen johonkin harrastamaan...? Joskus kun mukana on vain koira niin laitan kyllä juoksuksi :D
 
Kävelen joka päivä ja lapsi istuu kärryssä :heart: =) Tällä hetkellä ei enempään harrastukseen ole mahdollisuutta, vaikka mieli tekisi jumppaan :/ Sitten kun lapsi kasvaa, alamme käydä äiti/lapsi jumpassa. Nytkin tuolla menisi yksi vauva/vanhempi jumppa mutta kun on niin hankalan matkan takana.
 
Käyn kolme-neljä kertaa viikossa salilla, muksut (4 ja 5 v.) kulkee mukana useimmiten ja viihtyvät mainiosti jumppiksen leikkipaikassa sen aikaa kun minä ähisen salin puolella... Tietty kaupan päälle tulee hyötyliikunta, koiranulkoilutus ym.
 
Mulla on noi harrastukset jääny kyllä niin kaikki :(
Sukelluskorti on ja kalliokiipeily kurssi on käyty ja carting on kivaa, kun vaan löytyy aikaa ja rahaa.
Lukeminen ja neulominen on ainoat, mitä nykyään teen ja lukeminenkin jää tosi simppeleihin kirjoihin ja lehtien selailuun. ja neulominenkin tahtoo ollasemmosta neuloo-purkaa stressin purkua, et kunhan kädet tekee jotain...
Voiko jotain maata harrastaa? Thaimaa on siinätapauksessa harrastus, noin kerran vuodessa matkataan sinne ja matkaoppaita ja nettikeskusteluja seurataan jatkuvasti.
Ja onhan matkailu muutenkin kivaa. Tuo lukeminen ja matkailuharrastus kuuluu siis yhteen.
Liikuntaa pitäis alkaa harrastaa mut nyt on jääny kovin vähiin.
 
Kerran viikossa käyn vatsatanssissa. Ihana harrastus! Mies katsoo sen ajan lasten perään. Useamminkin tykkäisin jossain harrastuksessa käydä, mutta nuorimmainen on iltaisin vielä niin kiinni minussa, etten ole raaskinut useampana iltana olla kotoa poissa. Satunnaisesti käyn kävelylenkillä naapurin kanssa.
 

Yhteistyössä