Harrastuksista

Mitä teidän lapset harrastaa, mihin aikaan, kuinka usein?
Mä oon jo pitkään etsinyt meidän pojille(8v. ja 11v.) jotain harrastusta mut en ole löytänyt. Kaikki harrastus mahdollisuudet alkavat mun mielesta liian myöhään. Meillä on jo klo. 19 iltapala ja klo. 20 nukkuun. Mun mielestä lasten pitäisi saada nukkua kunnon yöunet että he jaksavat keskittyä opiskeluun kokopv.
Mistä olette löytäneet harrastuspaikat? Mä en tiedä edes mistä lähtisin kyseleen mitä kaikkea lapset voivat tällä alueella harrastaa.
 
Tutki paikkakuntasi paikallislehtiä. Siellä luulisi olevan ilmoituksia harrastuksista ja löytyvän eri harrastusten vetäjien yhteystietoja. Näin ainakin meilläpäin. Soita rohkeasti näille ihmisille ja kysy mahtuuko mukaan.

Meillä tyttö 11 v harrastaa ratsastusta ja pelaa sählyä. Ratsastustunti varataan erikseen - yleensä kerran viikossa klo 17. Sähly alkaa klo 16 ja klo 17 (kahtena päivänä). Poika 13 v pelaa jääkiekkoa ja jalkapalloa. Harkat alkaa klo 16-18.30, riippuen päivästä. Tosin yhdet harkat alkaa vasta klo 20 ja loppuu 21.30. Se on liian myöhään ja siellä hän ei ole käynyt. Eskarilainen ei ole vielä ollut kiinnostunut säännöllisestä harrastuksesta.
 
Meillä ekaluokkalainen pelaa koulun sählykerhossa sählyä kerran viikossa (klo 15-16). Koululla toimii myös jotain soitinryhmiä yms. Kannattaa kysellä oman paikkakunnan tarjontaa (seurakunta, koulu, kansalaisopisto jne...)
 
emiiro
Meillä tyttö 9v käy palokunnassa klo 17-18.00 maanantaisin ja tyttö 6v käy jumpassa klo 18-19.00 torstaisin.Mäkin pidän tärkeenä sitä että lapsilla on riittävät yöunet ja meillä mennään arkisin nukkumaan viimeistään 21.00,viikonloppuisin saavat valvoa pidempään.Kyllä niitä harrastusilmoituksia löytyy paikallislehdistä ja ainakin täällä myös koulujen ilmoitustauluilta.
 

Yhteistyössä