Harmittaa!

Mulla on vissiin 5vko:a sitten todettu lonkan limapussin tulehdus. Siihen nyt sitten olen syönyt panacodia, pronaxenia, Ardinexia, Arcocsiaa (vai miten se kirjoitetaan) Panadol kaverinaan ja nyt sitten laitettiin vielä Lyrica "kaupan päälle". Eli nuo kolme viimeistä on nyt listalla. Sieltä lonkasta löydettiin nyt muutakin kuin limapussin tulehdus, iskiasta epäili kun on niin kovaa hermosärkyä ja lihaksetkin on tulehtuneet. Tää on NIIN syvältä, ei saa liikkua mutta voi v kun hermo on niin kireellä kun en yli kk:een ole päässyt minkäänlaiselle lenkille ja tuo kotipiha alkaa jo tökkiä. Täyslepo on tosi pyllystä.
Sitten vielä toi fysio, aika syvältä että mä oon käynyt siellä jo 3krtaa ja vieläkään en ole saanut kuin ultraäänihoitoa josta ei ole mitään hyötyä, oikeasti. Siellä olo kestää vartin ja tietysti mä joudun maksamaan ainakin puolesta tunnista per kerta, saan mä jälkikäteen ne sairaskassasta takaisin mutta silti :kieh:.
Anteeksi oma napa ja sen tuijottelu mutta nyt vaan v****aa kuin pientä oravaa, no eiköhän se tästä taas..
Kiitos jos jaksoit lukea :D.
 
lonkkavikainen
kuinka paha limapussintulehdus oli?

Mulka kanssa meinaa vaivata tuo, mut toistaiseksi olen selvinnyt ilman kortisonia. Välillä otan särkylääkettä... Mut huomaa että jotain siellä on, jos vaikka keittiössä kaappia vasten nojaa :(

Onko sulla aiemmin ollut? mitä on tuo ultraäänihoito?
 
Mä sain yhden kortisonipiikin 3vkoa sitten , ei mitään apua ja nyt olin eilen lekurilla että saisi toisen mutta lekuri sanoi että siitä ei kyllä tällä hetkellä ole mitään hyötyä kun pitäisi tuo iskiasvaiva ja lihastulehdus saada ensin kuntoon. Ainakin 10 limapussia tuossa lonkalla on tulehtunut eli siinä on sellainen kolmen kämmenen kokoinen alue mikä on ihan kosketusarkakin saati että kukaan painaa tai törmää sillä johonkin. Mulla alkoi oireilemaan syksyllä polvivamman yhteydessä kun klenkkasin polveani niin lonkka rasittui ja kun teen seisomatyötä niin se rasittui vaan enemmän. Olisi pitänyt mennä ajoissa lääkäriin mutta olin tyhmä ja söin vaan buranaa ja ajattelin että itsekseen paranee. Nyt se sitten tammikuussa suuttui oikein todella, kolasin lunta pihalla ja lonkka jotenkin taipui väärin ja voi herran jestas sitä kipua, ihan kun ois puukolla tökätty ja siitä se ei sitten enää toipunutkaan. Aamuisin on tosi kipeä ja saa varoen nousta sängystä, jos istuu kauemmin niin saa ontua muutaman askeleen kun sattuu niin, ei pysty nukkumaan yhtään sillä puolella, kaikki lonkan kääntymiset sattuu pirusti, särky on ilman lääkkeitä koko aikaisia ja tuo kosketusarkuus, siihen jos poikakin vahingossa nojaa niin voi kiesus. Nyt sitten lisäksi tuo iskias ja lihastulehdukset niin voit kuvitella että elämä on tällä hetkellä vähän hankalaa. Oon jo 5 viikkoa ollut saikulla eikä loppua näy ihan heti.
Se ultra on vähän niinkuin lämpöhoito mutta "kylmää" eli fysioterapeutti käsittelee tota kipeetä aluetta sellasella suuttimella, en tiedä mikä sen oikea nimi on. Ei voi kuulemma tulehduksen takia vielä hieroa.
Kysy vaan jos on vielä kysyttävää.
 
"uuups"
Tämä on vanha ketju, mutta onkohan ap jo parantunut vaivastaan? Mulla sama vaivaa jo toista kuukautta. Vielä en ole kortisonia ottanut, mutta ottaa kans aivoon tämä jatkuva särky ja yöt on pahimpia! Kumpikin lonkka vaivaa. ja v...tuttaa kun ei pääse lenkille. Olen ns. "urheiluhullu" joten pelkkä vesijuoksu ei enää kiinnosta! Painoakin tullut lisää heti kun jää paikoilleen. ja mielelläni luen muidenkin parantumiskokemuksia tästä viheliäisestä vaivasta.
 

Yhteistyössä