harmittaa taas mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja möhmöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

möhmöh

Vieras
siis ihan turhaahan tää on tälläsestä valittaa mutta valitan silti..

ärsyttää kun mies on yhtä romanttinen kuin tiiliseinä, enkä nyt siis tarkoita että tahtoisin elämän olevan yhtä tunteiden kuohuntaa ja hellää rakastelua takkatulen loimossa.. vaan ihan pieniä juttuja.. :|

meillä oli tänään yhteinen vapaapäivä ja oli tarkoitus tehdä jotain kivaa.. suunnitelmat muttui monta kertaa, mutta lopullinen oli: yhdessä ravintolaan syömään, videovuokraamoon ja kotiin nauttimaan elokuvasta.viinistä ja herkuista..
oltiin jo lähdössä ovesta ulos kun mies totes että sen tekee mieli tortilloja, josta tiesin jo ettei sitä huvita lähteäkkään.. kysyin kuitenkin et kotona vaiko ravintolassa syötynä.. vastaus oli kotona.
käytiin sitten kaupassa, vuokrattiin 2 leffaa ja tultiin kotiin.
mä tein tortillat ja mies söi ne maaten sohvalla, aloitettiin elokuva kun 15min kohdalla mies ilmoitti et sillä seisoo ja vihjas et josko asialle tehtäis jotain :(
(noin normaali olosuhteissa olisin ollut hommassa mukana mutta nyt vaan kävi ärsyttämään) leffaa oli mennyt 30min kun se nukahti sohvalle (käytiin välillä tupakalla ja tein jälkiruuan) katsoi sitten vikat 15min elokuvasta ja söi jälkiruuan..

ja näin käy siis liki aina, kun katsotaan jotain sellaista elokuvaa minkä mä haluan nähdä, se nukahtaa kesken kaiken :(
aina kun tahtois että ilta menis vähäääkään "romanttisesti" niin pieleen menee :(

ihana mies se on muuten mutta nyt taas harmittaa, seuraava vapaailta on 1kk päästä enkä kyllä usko että se menee yhtään sen paremmin..
nytkin ilta sujui samalla tavalla kuin illat silloin kun lapsi on kotona :|

Meillä on tainnut toooosi kauan viimeisestä vapaaillasta kahden kesken...välillä tuntuu,ettei välttämättä enää kiinnostaiskaan lähteä, mutta toisaalta vois kai se olla kivaakin.Tämä toisen huomioiminen tai huomioimattomuus taitaa olla aika yleistä, valitettavasti.Ja useinkin juuri niin päin, ettei siltä mieheltä sitä huomiota saa, vaikka kuinka kauniisti kertoisi, mitä haluaa.Eli ei ne puhumisetkaan aina auta, vaikka sitä puhumista aina mainostetaan niin hirveästi. Mutta sen viimeisen yhteisen iltamme muistan ja se oli kyllä mukava.Aikaa siitä tosiaankin on yli neljä vuotta.

miestä harmitti koko avioliiton ajan, monta kymmentä vuotta, kun vaimo ei suostunut katsomaan elokuvia hänen kanssaan.
tämän luin juuri vanhasta me naiset-lehdestä. Kyseessä oli tosiaan vanhempi pariskunta, ja olivat kumpikin parisuhdenevojia.

En ehdi nyt enempää, mutta laitoinpa tämän laihaksi lohdutukseksi ap.lle. Koitan etsiä sen lehden vaikka vielä, jos tulen takaisin koneelle, se oli kiva juttu jotenkin näistä parisuhdeen vedä-työnnä tilanteista.
Liian harvoin olevat vapaapäivät tuppaavat luomaan ihan turhia paineita. Siinä on pettymykselle hyvä sauma astua näyttömölle. :(

vaihtakaa seuraavana vapaailtana osia. Mies tekee ruuan (ruuan jota sun tekee mieli ja sinä istut sohvalla syömässä sitä. Sit sanot että kaipaat halauksia ja pusuja, et voisko asialle tehdä jotain. kun miehen valitsema leffa pyörii, sanot että nyt väsyttää mutta että otat vain lyhyet unet ja sanot vielä et jälkkäri vois valmistua sillä aikaa, ja sit kun se on valmis, saa herättää.

Tai sitten et vaan suostu siihen et suunnitelmat vaihtuu vielä viime hetkillä. Mun mies on just samanlainen, ja tiedän kyllä miten se käy hermoon ku toinen muuttaa mieltä jatkuvasti. Jos alkaa näyttää siltä, et mies ei saa päätettyä tai alkaa perua sovittuja juttuja, sanon sille että lähden sitte yksin. Ja lähdenkin, ja pidän hauskaa! Yleensä kyllä haluaa mieskin tulla mukaan kun ei yksin halua jäädä.

harmittaa taas mies
siis ihan turhaahan tää on tälläsestä valittaa mutta valitan silti..

ärsyttää kun mies on yhtä romanttinen kuin tiiliseinä, enkä nyt siis tarkoita että tahtoisin elämän olevan yhtä tunteiden kuohuntaa ja hellää rakastelua takkatulen loimossa.. vaan ihan pieniä juttuja.

jossain ja jolleinkin on aikaa parisuhteelle?

"oltiin jo lähdössä ovesta ulos kun mies totes että sen tekee mieli tortilloja, josta tiesin jo ettei sitä huvita lähteäkkään.. kysyin kuitenkin et kotona vaiko ravintolassa syötynä.. vastaus oli kotona." - Aha, ja sun mielestä vain mies on syyllinen. Et voi olla tosissasi. Koetapa typy ryhdistäytyä.
"käytiin sitten kaupassa, vuokrattiin 2 leffaa ja tultiin kotiin.
mä tein tortillat" - Kuka sinut pakotti veitsi kurkulla tekemään moista??? Onko miehesi neliraajahalvaantunut, kun ei tee ruokaa..., ilmeisesti, koska jatkat: " ja mies söi ne maaten sohvalla",

"aloitettiin elokuva kun 15min kohdalla mies ilmoitti et sillä seisoo ja vihjas et josko asialle tehtäis jotain :(" - Otan osaa vammaisen miehen puolesta. Ilmeisesti hän ei tiedä, että normaalilla miehellä seisoo tuon tuostakin, mutta sitä ei tarvitse kuuluttaa tilanteessa, johon se ei kuulu. Mitä kieltä osaat parhaiten, ilmeisesti et ainakaan sitä, jota miehesi osaa. Hanki tulkki tai mene kielikurssille, niin saat asiasi kerrottua ihan ääneen.

"tein jälkiruuan) katsoi sitten vikat 15min elokuvasta ja söi jälkiruuan.." - Ja kuka pakotti sinut veitsi kurkulla jne.

"ja näin käy siis liki aina, kun katsotaan jotain sellaista elokuvaa minkä mä haluan nähdä, se nukahtaa kesken kaiken :(" - Herätä se.

"aina kun tahtois että ilta menis vähäääkään "romanttisesti" niin pieleen menee :(" - Voisitkohan sinä mitenkään ottaa vastuuta perhe-elämästänne, koska tuolla menolla sinä kyllästyt ja lapsenne saavat uuden isukin.

"ihana mies se on muuten" - Läpäläpä ei mene kuule tollanen diibadaaba täydestä. Sä et tajua juuri mitään. Ukkohan on täysi pelle.

No hertsileijaa...Onko ap kuullut sanasta väsymys? Siis oletan nyt et kyseessä on lapsiperheellinen pari. Oletko ap kotona kenties lasten kanssa?

Meinaan vaan että on aika normaalia että "se töissä käyvä" puolisko (jos näin on) ei välttämättä ole vapaa hetkenään innostunut lähtemään kotoa - ja sitten taas se kotona lasten kanssa aikaansa viettävä puolisko taas haluaisi ihmisten ilmoille. Aika perinteinen yhtälö. Ymmärrän toki pettymyksen, vastaavan tapaisia on täälläkin koettu. Johtuen just siitä että odotukset vapaa illan suhteen on ihan erillaiset.

Entäs jos sä olisit miehes? Ja sua alkais elokuvan aikana vaan väsyttää? Olisko kiva jos sut väkisin potkittas hereille? Minusta ei ainakaan. Meillä tapaa monesti käydä noinkin, oon ottanut silloin miehen pää syliini ja silitellyt häntä. Läheisyyttä sekin, ja on toki toistenkin päin käynnyt noin. Minusta on ihana pitää sylissäni omaa rakasta miestäni ja katsoa kun hän nukkuu...

Ja mitä seksiin tulee...Olikohan miehesi täysin tosissaan vaan heittikö "miesmäisellä" huumorilla sulle tuon jutun et seisokille pitäs tehdä jotain?

Seuraavan kerran, älkää asettako mitään erikoistavoitteita. Kattokaa mihin ilta johtaa. Ruuankin voi aina hakea valmiina, ei siihen tarvitse harvinaista kahdenkeskistä aikaa tuhlata, jollei halua.

Vois olla aika mielenkiintoinen tarina kun mies kirjoittas ton...siis miten mönkään vapaailta menikään puolison kanssa. Meinaan tunne voi olla molemmin puolinen, kummallakin omt odotukset ja ne ei kohtaa...

Päässä itsekseen jupina ei mitään auta. Toistaseks en ainakaan tiedä että joku osais ajatuksia lukea. Siispä arvon rouvat (ja herrat) puhukaamme toisillemme odotuksista, mieltymyksistä ja myös niistä pettymyksistä. Helpompi tapa kommunikoida kuin tuo ajatusten luku

Miksi suostuit siihen, että suunnitelmat muuttuu? Jos miehen teki mieli tortilloja, niin te olisitte voineet mennä sellaiseen ravintolaan, josta niitä saa tai mies olisi voinut tehdä ne teille. Mikä pakko sun oli suostua siihen, että sinä hääräät keittiössä ja mies nukkuu sohvalla?

Mä en ymmärrä tällaista valittamista. Meillä harvat vapaaillat menee just niin kuin on yhdessä sovittu. Kummankin mielipidettä kuunnellen. Ja hei, 1kk kuluttua seuraava? HALOO!!! Tuohan on TOSI USEIN eikä harvoin. Seuraavalla kerralla sitten teette kuten sinä haluat.

ap lle tämä on siis harvoin, eli hänelle liian harvoin. Nipolle se sama määrä voi olla usein.
(terveisin nipoakin nipompi - muuten, ihan melkoisella varmuudella luulin tätä aloitusta provoksi ja silti vastailin. Pari kohtaa siinä sai minut sellaista epäilemään. )

No johan ap:ta syyllistettii. :o Itse ainakin vetäisin herneet nenään jos oltaisiin sovittu että lähdetään syömää, mutta lopputulos onkin se sama niiku aina että istutaan kotona. Näin olisi meilläkin varmaan mennyt, mies istunut ja oottanut että ruoka valmistuu, mutta tosin minun mieheni ei olisi edes tullut katsomaan minun valitsemaa elokuvaa. Jaksuja ap:lle!

huomenta, mä tiedän että jotta asiat muuttuis niin mun täytyis asioista sanoa. mutta jotenkin taas se harmitus iski jo siinä kohti kun kävi ilmi että mies haluaa olla kotona syömässä.
tiedän että väsyneenä ihminen nukahtaa helposti kun paikoillaan on, mutta kun se käy aina silloin kuin katsotaan sellaista leffaa mistä mä tykkään :(
joten nyt taidan vaan lopettaa sen elokuvien katselun yhdessä, eli vuokrailen elokuvia silloin kun olen yksin kotona ja mies saa sitten tehdä samoin :|
kukaan ei toki pakoittanut mua tekemään niitä ruokia, mutta yleensä jos mä sen teen niin ruoka on nopeammin valmis.
mitä tulee tuohon jälkiruokaan niin mä alunperin ehdotin miehelle että tekisin mansikoista ja ananaksesta vartaita joita vois sitten syödä suklaakastikkeen kanssa jne. miehen vastaus oli hmm, joo... onks ne hyviä? sillai kyllästynyt murahdus. mutta mä tosisaan halusin mansikoita joten tein jälkkäriksi sitten niitä.
mä tiedän että tämäkin harmitus menee ohi iltaan mennessä, on jo nyt hyvin pienentynyt
ja ensi kerralla vaan tehdään niin että kumpikin saa tehdä mitä haluaa

Yhteistyössä