Harmittaa raskaana olevan serkun tupakointi

  • Viestiketjun aloittaja ggg
  • Ensimmäinen viesti
ggg
Olen sanonut ainakin 10 kertaa että sen tupakoinnin olisi paras loppua vauvan takia. tää valopää lopetti sitten vasta rv 21!! sanoin että ei se enää niitä riskejä pienennä kun yli puolet raskaudesta on käryytellyt. ja itse olen hedelmättömyyshoidoissa!!!
 
vieras
Siis oikeasti sua tietenkin harmittaa se, että serkkusi tuli raskaaksi tupakoinnista huolimatta. Sehän on tosi hienoa, että hän on lopettanut tupakoinnin. Olisi kannattanut onnitella eikä haukkua.

Itse olen sekä tupakoinut, että käynyt hedelmättömyyshoidoissa (en samaan aikaan).
 
ggg
No kyllä mua ärsyttää kun se napsahti raskaaksi heti ja kuitenkin poltteli samaan aikaan! ja vielä samalla täytti jotain lässytysjuttuja vauvakirjaan ja osteli vaatteita lapselle vaikka ois voinut sen tupakoinninkin heti lopettaa
 
assa
No annahan serkkusi olla ja keskity omaan elämääsi. Kaikkia meitä harmittaa joku "pahuus" mutta kaikkeen ei voi vaikuttaa, eikä kannata vaikuttaa, eikä ole oikeuttakaan vaikuttaa.
Ja mikä tässä enää itkettää, hän LOPETTI tupakoinnin joka on erittäin hyvä juttu ja voisit kannustaa siinä, koska sen lopetus ei ole TODELLAKAAN helppoa. Sen sijaan sitten sanot, ettei sillä enää ole merkitystä että lopetti ja sehän on kuule täyttä paskaa, päätit vielä päälle valopääksi haukkua.

Et taida itsekään pulmunen olla vai kateellinenko olet hälle?
 
assa
Alkuperäinen kirjoittaja ggg:
No kyllä mua ärsyttää kun se napsahti raskaaksi heti ja kuitenkin poltteli samaan aikaan! ja vielä samalla täytti jotain lässytysjuttuja vauvakirjaan ja osteli vaatteita lapselle vaikka ois voinut sen tupakoinninkin heti lopettaa

Olet siis ainoastaan katkera, kateellinen ja vihainen, että hän tuli heti raskaaksi kun taas sinä joudut hoidoissa käymään. Ymmärrettäviä tunteita...
 
Uskon kyllä että serkkusi raskaudestaan kuultuaan yritti päästä tupakasta eroon, mutta ei see ole todellakaan niin helppoa! Onnitella sun olis pitäny että sai lopetettua! Parempi myöhään kun ei milloinkaan sanon minä!
 
lässytäti
Miten voit mennä jollekkin sanomaan että "tupakoinnin olisi parasta loppua"? Kuuluuko sulle? ÖÖ, ei!
Toiset saa lapsia,toiset ei. Turhaan riehut muille jos sinä olet niitä jotka ei saa. Miksi et voi olla onnellinen serkkus puolesta?
 
ggg
No yritti se kyllä lopettaa aijemminkin ja koitti kerätä jotain sääliä kai kun itki että on niin hankalaa lopettaa. tuntuu vaan pahalta kun toiset saa helposti lapsia ja sitten ne ei sitä tajua arvostaa.
 
vieras
Kyllä mä ainakin ymmärrän, että tuntuu pahalta, kun itse joutuu läpikäymään hoitoja, joiden tuloksesta ei ole mitään varmuutta, ja samaan aikaan raskautuu lähipiirissä "helposti" sellainen, joka ei ole valmis tekemään lapsensa puolesta edes sen vertaa, että lopettaisi tupakoinnin.
Minusta ihan normaalia, että tulee v***tusta ja ottaa päähän. Oikeastaan parempi, että sanot sen täällä kuin että sulle tulee riitaa sen henkilön kanssa, koska se vaikuttaa pitkälle, varsinkin kun olette sukua.

Ja joo, oon itse lopettanut tupakoinnin eli tiedän ettei se ole helppoa. Parempaa syytä kuin lapsi en siihen kyllä keksi, ja siksi lopetinkin.
 
ggg
Alkuperäinen kirjoittaja lässytäti:
Miten voit mennä jollekkin sanomaan että "tupakoinnin olisi parasta loppua"? Kuuluuko sulle? ÖÖ, ei!
Toiset saa lapsia,toiset ei. Turhaan riehut muille jos sinä olet niitä jotka ei saa. Miksi et voi olla onnellinen serkkus puolesta?
ollaan melkein päivittäin tekemisissä ja hyviä kavereita sukulaisuuden lisäksi joten helposti pystyin tuon sanomaan! tulostin sille myös erilaisia tupakkajuttuja netistä vaan eipä auttanut
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja ggg:
No yritti se kyllä lopettaa aijemminkin ja koitti kerätä jotain sääliä kai kun itki että on niin hankalaa lopettaa. tuntuu vaan pahalta kun toiset saa helposti lapsia ja sitten ne ei sitä tajua arvostaa.
Taidat olla provo. Tai sitten itse kerjäät sääliä.... muuta asenteitas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ggg:
No yritti se kyllä lopettaa aijemminkin ja koitti kerätä jotain sääliä kai kun itki että on niin hankalaa lopettaa. tuntuu vaan pahalta kun toiset saa helposti lapsia ja sitten ne ei sitä tajua arvostaa.
:hug:
Joskus olen kyllä käynyt läpi noita samoja tuntemuksia. Ymmärrän sinua. :/
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä ainakin ymmärrän, että tuntuu pahalta, kun itse joutuu läpikäymään hoitoja, joiden tuloksesta ei ole mitään varmuutta, ja samaan aikaan raskautuu lähipiirissä "helposti" sellainen, joka ei ole valmis tekemään lapsensa puolesta edes sen vertaa, että lopettaisi tupakoinnin.
Minusta ihan normaalia, että tulee v***tusta ja ottaa päähän. Oikeastaan parempi, että sanot sen täällä kuin että sulle tulee riitaa sen henkilön kanssa, koska se vaikuttaa pitkälle, varsinkin kun olette sukua.

Ja joo, oon itse lopettanut tupakoinnin eli tiedän ettei se ole helppoa. Parempaa syytä kuin lapsi en siihen kyllä keksi, ja siksi lopetinkin.
Juu ja mua taas vituttaa katkerat ämmät jotka julkisesti haukkuu serkkunsa ja syyttää muita lapsettomuudestaan.. menis ap terapiaan purkamaan itsesääliä ja vihaa. eihän tuo enää normaalilta kuulosta että vihaa kaikkia lapsia saavia jotka tekee jonku virheen. tolla asenteella tulisi varmaan ihania jälkeläisiä aapeen lapsista... eiköhän hänessäkin ole vikansa.
 
annisvannivaltari
Olen kärsinyt lapsettomuudesta vuosia, mutta silti osaan iloita jokaisesta lähipiiriin syntyvästä vauvasta. Olenko outo?
Eihän se, herranen aika sentään, ole minulta pois jos vaikka serkkuni saa vauvan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeastaan parempi, että sanot sen täällä kuin että sulle tulee riitaa sen henkilön kanssa, koska se vaikuttaa pitkälle, varsinkin kun olette sukua.
Sanoihan ap serkulle päin naamaakin ainakin 10 kertaa että tupakoinnin olisi paras loppua, printtasi netistä tupakkajuttuja, ja kun serkku lopetti tupakoinnin niin ap sanoi ettei siitä enää hyötyä ole.
...eli onhan se rähissyt asiasta oikeassa elämässäkin, ei vaan täällä.
 
Viblsp
Hyvä että lopetti. Monelle se on niin hankalaa, ettei edes raskauden takia saa lopetettua. Mutta niin, sen tietää vain ne, jotka ovat oikeasti olleet koukussa tupakkaan. Sun hedelmättömyys taas ei vaikuta tuohon mitenkään. Eikä tupakoiminen vaikuta siihen, onko huono vaiko hyvä äiti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänpuu:
Itsekin lapsettomuudesta kärsineenä ottaa päähän kun raskaana olevat naiset eivät arvosta sitä raskauttaan ja ottavat tieten tahtoen tuollaisia turhia riskejä lapsen terveyden kustannuksella. :headwall:
Juu, mutta kyllä nuo ap:n touhut ovat olleet vähän liikaa. Siis haukkunut serkkua, printtaillut netistä tupakkatietoa ja haukkunut vielä lisää kun serkku sai lopetettua tupakoinnin.

Itse olen myös kärsinyt lapsettomuudesta ja käynyt hedelmöityshoidoissa ja iikkkk myös tupakoinut. Hedelmöityshoitojen aikana en tupakoinut.
 

Yhteistyössä