Harmittaa niin vietävästi, jos tästä tulee joku vääntö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Veljeni sai vauvan ja jo odotusaikana heillä oli tiedossa eräs "pakollinen" meno kun vauva on noin 2kk. Sovimme silloin jo, että minä pidän sitten vauvaa. Mieheni perui samalta päivältä yhden oman juttunsa, jotta voi olla kotona koska meillä on kolme omaakin lasta.

Vauva on ollut yhtenä päivänä joitakin tunteja jo kerran aiemmin minulla hoidossa.

Nyt sitten äitini oli kuullut, että minä saan hoitaa vauvaa ja oli alkanut marmattaa, että hänkin voisi hoitaa jne. Odotusaikana kuitenkin, kun veljeni kerran heitti että he voivat sitten tuoda joskus vauvan äidillenikin hoitoon niin äitini kertoi kaikille siitä miten törkeää kun sanoi niin. Hän on kuulemma jo mukulansa hoitanut eikä hänen tarvitse enää öisin kuunnella kenenkään huutoa.

Ei veljeni vaimon äitikään valita, vaikka minut on hoitajaksi pyydetty vaan sopeutuu siihen, että he ovat minut siihen hommaan valinneet ja pyytäneet. Kyllä minä itsekin ihan rehellisyyden nimissä pyytäisin hoitajaksi kolmesta vaihtoehdosta sen, jolla on viimeisin kokemus vauvan hoidosta enkä jompaa kumpaa niistä kahdesta joilla toistakymmentävuotta sitten viimeksi ollut vauva.

Sanokaas laittaisitteko sijassani jotain viestiä äidilleni ja jos niin mitä? Ei kiinnosta alkaa tappelemaan asiasta, mutta hermot menee kyllä jos alkaa tyrkyttää itseään hoitajaksi, kun minä olen asiasta sopinut ja menotkin sovittu sitä silmällä pitäen.

Mä en aikuiselle ihmiselle rupeis selittelemään yhtään sanaa tollasta asiaa. Eikä itseasiassa edes tarvitsisi koska toi on ihan ala-arvosta pelleilyä johon ei uskoisi mummoikäisen sortuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Mä en aikuiselle ihmiselle rupeis selittelemään yhtään sanaa tollasta asiaa. Eikä itseasiassa edes tarvitsisi koska toi on ihan ala-arvosta pelleilyä johon ei uskoisi mummoikäisen sortuvan.

Kuule äitini sortuu juuri tälläiseen. On nyt yli 3kk kiukutellut siitä, että minä pyysin isäni hoitamaan kahta isompaa lastani (4v ja 6v) tuossa toukokuun lopulla enkä äitiäni. Äidilläni on ollut rankka avioeroprosessi ja ollut suoraan sanottuna päästään ihan pimpelipompeli enkä tosiaan halunnut lapsiani hänelle. Kaikenlisäksi juuri sinäviikonloppuna hänellä oli muitakin yövieraita, joten olisi ollut aika ahdasta siellä ja isäni on lapsille tutumpi kuin äitini.

Itse pitäisin sopimuksesta kiinni kynsin ja hampain, koska asia on jo sovittu ja menot sovitettu sen mukaan. Asiasta kannattaa pitää myös "kovaa meteliä", jotta jokainen tietää, että asia on sovittu todellakin jo aikaa sitten eikä eilen.

Itseäni hermostuttaa ihmiset, jotka eivät pysy sovitussa vaan päivää ennen sovittua vaihtavat aikataulua tai vaikka peruvat yllättäen jo aikaa sitten sovitun. En tiedä mikä niitä ihmisiä riivaa. Tuollainen ei vaan käy jos asiaan on vedetty muitakin mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no en väännä, mut hymyillyttää kyllä että jo odotusaikana on tiedossa "pakollinen" meno .
mut jatkakaa =)

Ai miksi se hymyilyttää, jos jo odotusaikana tietää sen? Ja sitaateissa siksi tuo "pakollinen" ettei se ole pakollinen, jos olisi niin että heistä olisi tuntunut etteivät tahdokaan vauvaa hoitoon. Mutta sellainen meno jonne erittäin mielellään menevät. Ja heillä ollut kuitenkin aikamoista valvomista ja rankka alku niin ihan suon heille sen pienen irtioton.

Aina kannattaa puhua mieluummin kun kyräillä ja miettiä itsekseen. Sano vaan ihan suoraan, että tää juttu oli jo sovittu, mutta eiköhän niitä hoitomahdollisuuksia sinullekin tule. Parempi, kun ei ainakaan itse kehitä kärpäsestä härkästä. Äitisi varmaankin ottaa itseensä, kun ajattelee, ettei häneen luoteta tai häntä valita hoitajaksi. Inhimillisiä tunteitahan nuo ovat, koita häntä myös ymmärtää!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

Kuule äitini sortuu juuri tälläiseen. .

Mä olen varmaan sitten jäävi ottamaan kantaa koska musta tollanen on älytöntä pelleilyä enkä ikinä voisi kuvitella että kukaan tuntemani aikuinen käyttäytyisi noin.
Koita olla lähtemättä mukaan tohon myllyyn, älä laita viestiä ja jos äiti asiasta haluaa vääntää niin sanot että asia on sovittu ajat sitten ja jos haluaa vauvelia hoitaa niin ottaa luurin pikku kätöseen ja sopii jonkun toisen ajankohdan vauvan vanhempien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no en väännä, mut hymyillyttää kyllä että jo odotusaikana on tiedossa "pakollinen" meno .
mut jatkakaa =)

Ai miksi se hymyilyttää, jos jo odotusaikana tietää sen? Ja sitaateissa siksi tuo "pakollinen" ettei se ole pakollinen, jos olisi niin että heistä olisi tuntunut etteivät tahdokaan vauvaa hoitoon. Mutta sellainen meno jonne erittäin mielellään menevät. Ja heillä ollut kuitenkin aikamoista valvomista ja rankka alku niin ihan suon heille sen pienen irtioton.

älä nyt ala sinäkään vääntää kun en minäkään . *valkoinen lippu*

mut jatkakaa =)

Mikä sua mahtaa siinä hymyilyttää???
Oletko niitä joiden mielestä pakollista menoa ei voi olla mikäli lapsi syntyy??

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
mut jatkakaa =)

oletko sä niitä joiden mielestä ihmisiä ei saa hymyillyttää ?
:xmas:

mut jatkakaa =)

Ilmeisen vaikea sun on perustella heittoasi.
Tajusit kai itsekin sen typeryyden.

No hyvähän se että hymyilyttää asia kuin asia ja siitä täytyy julkisesti informoida, vaikkei hymyyn syytä edes ole.

Alkuperäinen kirjoittaja n:
mut jatkakaa =)

Ilmeisen vaikea sun on perustella heittoasi.
Tajusit kai itsekin sen typeryyden.

No hyvähän se että hymyilyttää asia kuin asia ja siitä täytyy julkisesti informoida, vaikkei hymyyn syytä edes ole.

voi tsiisus. löysää nyt hyvä ihminen pipoasi !

En laittaisi mitään viestiä, mutta seuraavan kerran äidin urputtaessa sanoisin, että tämä on jo sovittu juttu ja olemme tehneet järjestelyjä sitä varten.

Äidin vuoro on sitten joku toinen kerta.

Yhteistyössä