Harmittaa niin vietävästi ja olokin kuin olis huono äiti =/

Hei, meilläkään (esikoinen)tyttö ei nukkunut vaunuissa, mutta poika ei nuku päikkäreitä taas muualla kuin vaunuissa (9kk) että semmoista vauvasta riippuvaa. samoin kuin unenlahjat yleensäkin. Poika nukkuu hyvin ja säännöllisesti kun 2v vanhempi sisko ei. Samat vanhemmat ja hoito... aivan erilaiset muksut. Älkää siskot surko, kotona lastenkanssa ollessa nämä asiat oikeasti ovat ja tuntuvat suurilta.. Sitten myöhemmin muistelee niitä haikeana. Kolmatta aletaan yrittämään :D
 
Meillä esikoinen nukku ihan hyvin vaunuissa, kakkonen taas nukku vain silloin jos vaunut oli liikkeellä... eli ainaku vaunut pysähty niin huuto alko.. Nyt tämä kolmas ei suostu millään nukkumaan vaunuissa... pää punasena siellä huutaa ja viuhtoo... Aattelin, että jos vauva tuntee ittensä turvattomaksi siellä ku kuitenki aika iso tuo vaunun koppa... joten toivottavasti nyt syksyllä/talvella sitte alkais siellä nukkumaan ku voi tuuata sen sinne haalarin ja makuupussin kanssa eikä "tila" ole niin iso... tai toivotaan ainaki näin ku alkaa jo tuntua siltä, että ihan turhaan ostin 800?:n vaunut ku ei pikkumies ees siellä viihy... :ashamed:
 
Ei kai se, että nukuttaa lapsen vaunuissa ulkona ole mikään "hyvän" äidin tae?!En minä ainakaan asiasta ole paineita ottanut.Vauva menee vaunuihin, kun lähdetään kävelylle ulos. Nukkuu, tai on nukkumatta, raitista ilmaa se silti saa :) Kunhan nyt jossain nukkuu tarvittavan unimäärän.Meillä pääsääntöisesti omassa sängyssään, kun sinne nukahtaa parhaiten.
 
Juu ei varmaan ole hyvän äidin tae, mutta ulkoilu on tosiaan osa vauvankin arkea. Meillä ainakin just tälläkin viikolla neuvolassa kysyttiin, että nukutetaanhan myös ulkona..vastasin ihan kuten täälläkin, että voi kyllä nukutetaan jos vauva vain sinne nukkuu. Itse asiassa isä on tälläkin hetkellä ulkona yrittämässä saada vauvaa vielä pienille nokkaunille..

Mun pointti on, että jos asia vaivaa itseä niin silloin kannattaa nostaa peppu ylös sohvalta.
 

Yhteistyössä