harmittaa niin pojan puolesta

säästöpossu

Aktiivinen jäsen
19.12.2005
2 253
0
36
ku sillä on näköjään nälkä ja jano, koko ajan pyytää jotain juotavaa/syötävää mutta sit heti ku juo/syö jotain niin oksentaa :/

mitkä on muuten kuivumisen "oireet"? väsymys? :ashamed:

meillä tai pojalla ei ole ikinä ollut näin raju oksennustauti, alkoi aamuyöllä eikä mitään pysy sisällä :/

entäs pitääkö hänet muuten herättää yöllä ja antaa jotain juotavaa?

sori nyt et kyselen tyhmiä mutta ku ei ole oikein kokemusta oksennustaudista...

Meillä poitsulla oli viime vkolla kans kauhea oksutauti.Alko yöllä ja loppu seuraavana iltana.Kaikki tuli ylös mitä suuhun laittoi.Maitoa ja jugurttia en antanut ku keräsi vaan limaa rööreihin ne ja oksens sit niitäkin.

Mut meillä oksentelu loppu heti ku poika halus syödä yhen Kinder-munan.Sen jälkeen pysy kaikki sisällä :D

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Ootko jugurttia antanut...? Se ei oo niin vetelää nestettä että voi sisällä pysyäkin =)

annoin aamulla ja oksensi heti, sit luin netistä et maitotuotteita ei pitäisi antaa mutta voisi ehkä kokeilla uudestaan illalla.

Ai,no hyvä pitää itelläkin tuo nyt mielessä =)

me oltiin justiin oksennustaudissa miehen kanssa, kaikki tuli ylos 2pv, vauvalle tuli onneks lievempänä, oli ainoastaan ripulia. mulla oksennustaudis auttoi vichyvesi, (sisältää suoloja)ja ihan tavallinen vesi, kyllä nekin eka pois tuli, mut sit myöh.pysyi, ja apteekista saa sellasta floridral-lääkettä, annospuseja (a ja b ) jotka sit sekotetaan keskenään, sisältää maitohappobakteereja ja suoloja, mulla meinas elimistö kuivua kun ekan yön kramppas jalkoja(suonenveto), kannattaa herättää poika kerran yössä juomaan, ettei kuivu!raju tauti oli ainakin meillä!kuivumisen merkit väsymys ja apaattisuus ja nuo suonenvedot, pikaisia parantumisia =)

<meilläkin pari päivää sitten oksennustautia (ja ripuli ja flunssa samassa). Ei pysynyt oikein muu kuin vesi (onneksi edes se) sisällä. Valitteli lisäksi pääkipua, se on kuulemma yks oire jos alkaa kuivumaan. Soitin terveyskeskukseen ja siellä sanottiin että kannattaa kysellä lapselta (jos siis osaa vastata) että mitä haluais syödä, ja sitten antaa sitä. Pääasia että saa edes vähän energiaa. Meillä söi sitten jätskiä... Joi myös lasillisen mustikkasoppaa, se pysyi osittain sisällä. Kannattaa kokeilla mietoja ja helposti sulavia juttuja, rasvaiset jutut oksettaa helpommin. Jos on ihan veltto eikä reagoi/vastaa niin sitten heti sairaalaan! Hyvä olis jos vesi pysyi sisällä, ja se on helppo oksentaakin (sen jälkeen kun hapot on tullut ylös). Tsemppiä!

Meidän pojalla 3-vuotiaana oli kerran niin paha mahatauti ettei edes Osmosal-liuos-tilkka pysynyt sisällä,meni ihan väsyneeksi silmät mustina joten päivystyksessä antoivat nenämahaletkulla 6 tunnin ajan liuosta ja poika tokeni sillä tosi hyvin.Verikokeet ottivat joissa hieman kuivumista.Pienemmillä lapsilla vielä tarkempaa.

olen antanut perinteiset, eli jaffaa, mustikkakeittoa jne mutta oksentaa heti. Osmosal hän on nyt juonut jonkun verran jos auttais. Ja olen antanut kaiken mitä hän pyytää ja suostuu syömään, itse asiassa n. tunti sitten hän söi lihapullan eikä ole vielä oksentanut :)
Pitää käydä huomenna apteekissa ostaa maitohappobakteereita.

Ihosta näkee kuivumisen. Kimmoisuus katoaa (eli kun painat ihoa, niin se ei palaudu nopeaan) silmät alkaa painumaan kuopalle. Nämä on kuitenkin jo niin hälyttäviä merkkejä, että pitää lähteä nopeasti jo sairaalalle, eikä enää miettiä mitään.

Hiilihapot muuten ei taida olla kovin suositeltuja, koska aiheuttaa kuohumista vatsassa, mutta mehut yleensä on ihan hyviä.

Osmosal-tieten on se juttu, joka pitäis antaa, pelkästään tuon kuivumisen ja elektrolyyttitasapainon vuoksi, jos ei mene mitään alas.

Mehujäätelöitä minä oon antanut, ovat pysyneet sisällä. Mutta meillä tosin on aina ollut vaan sellaisia oksennustauteja, jotta se on alkanut rajuna. Muutaman tunnin oksentelua ja sitten rauhoittunut.

Yhteistyössä