harmittaa niin kovasti kun lapsen hyvän kaverin vanhempien kanssa mennyt sukset ristiin:(lapsi kaipaa kaveriaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
lapsi kyselee jatkuvasti koska mennään tuolle kaverille kylään. ennen kävimme miltei viikoittain heillä tai he meillä. nyt meillä aikuisilla on mennyt välit poikki kun tämä perhe teki aika ikävän tempun.
nyt lapsi taas kertoi että oli päiväkodissa tehnyt ystävänpäiväkortin ja haluaa antaa sen tämän perheen lapselle ja muisteli miten ikävä hällä on tuota kaveriaan.
olen lapselle selittänyt että äiti ei halua olla heidän kaveri koska ovat olleet tuhmia.
kyse 4v lapsesta. kuinka tässä nyt toimia?

ja minä en todellakaan halua olla tuon perheen vanhempien kanssa tekemisissä en missään muodossa. harmittaa vain kun lapsikin menetti nytten kaverin josta pitää kovasti mutta..

postiin sen ajattelinkin laittaa mutta tajuaako lapsi sitten sen kun sieltä ei tule takaisin mitään ja pahoittaakohan mielen.
lasten välejä en haluaisi rikkoa mutta enhän voi pyytää edes lasta tänne leikkimään ja sanoa että te vanhemmat ette sitten tule.

MInä antaisin lasten tavata. Toihan opettaa lapselle että tollanen on oikein. Ja sitähän se ei ole, vaan lapsellista. Selvittäkää sotkunne ja antakaa lasten olla kavereita. Naurettavaa tollanen. Aikuisten pitäs sen verran tulla toimeen vaikka ei tykkäiskään toisen toiminnasta! Opetat lapsellesi että toisia saa väheksyä, sortaa ja hylätä virheiden takia.

Meillä on vähän samantapainen tilanne. Lapset kyselee milloin mennään piipin luo kylään ja tuleeko piip synttäreille yms. Itse selitän että ei me enään sinne mennä kyläilemään. Lapset kysyy miksi? Ja minä sanon jotain epämääräistä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
MInä antaisin lasten tavata. Toihan opettaa lapselle että tollanen on oikein. Ja sitähän se ei ole, vaan lapsellista. Selvittäkää sotkunne ja antakaa lasten olla kavereita. Naurettavaa tollanen. Aikuisten pitäs sen verran tulla toimeen vaikka ei tykkäiskään toisen toiminnasta! Opetat lapsellesi että toisia saa väheksyä, sortaa ja hylätä virheiden takia.

kyse ei nyt ole mistään pienestä asiasta. on kaksi asiaa jota kavereille ei tehdä ja se on toisen mieheen ei kosketa ja leipää ei viedä pöydästä.

Jos joku lapsi on tuhma lapsellesi, etkö pyydäkkin lastasi selvittämään asia kaverin kanssa. Ja keskustella etttä tuhma ei saa olla yms. Et automaattisesti sano lapselle että älä leiki sen kans.

Miksi tässä tilanteessa on oikeutettua sanoa lapselle että äiti ei halua tavata toista aikuista kun on ollut tuhma?? Miksi aikuisten ei tarvi selvittää sotkuaan ja olla kaveri kaikkien kans?

asia on sellainen että ei oikein huvita alkaa edesyrittää kaveerata enään uudelleen. hyvänpäivän tuttuja voidaan olla mutta luotto on mennyt niin totaalisesti että ystävyys on mennyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja jos:
Jos joku lapsi on tuhma lapsellesi, etkö pyydäkkin lastasi selvittämään asia kaverin kanssa. Ja keskustella etttä tuhma ei saa olla yms. Et automaattisesti sano lapselle että älä leiki sen kans.

Miksi tässä tilanteessa on oikeutettua sanoa lapselle että äiti ei halua tavata toista aikuista kun on ollut tuhma?? Miksi aikuisten ei tarvi selvittää sotkuaan ja olla kaveri kaikkien kans?

ei mun mielestä aikuisenkaan tarvitse olla kaikkien kanssa kaveri. ei varsinkaan ihmisen joka aiheuttaa pahaa mieltä jatkuvasti ja ilkeilee? olisitko itse sellaisen kaveri?

No jos tilanne on tuo, niin puhukaa puhelimessa. Aikusella täytyy olla otsaa sen verran että sanoo sitten suoraa, että minä en teille tule, mutta maija tahtoisi leikkiä kertun kanssa, että voitasko olla sen verta aikuisia että sovittas joku päivä ja aika. Yksinkertasta!!

mutta pidätkö sä vielä oman miehes rinnallas? Oliko hän se "toinen mies" johon tämä nainen koski?
Pidätkö sä nyt etäisyyttä mieheesikin?
vai veikö ne teiltä firman? varasti keksimäsi patentin?

Anteeksi nyt nää kysymykset, mutta täällä kun voi kuitenkin aika anonyymina kirjoitella niin lisäinfo asiaan voisi tuoda asiallisia kommentteja miten selvitä tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja no:

kyse ei nyt ole mistään pienestä asiasta. on kaksi asiaa jota kavereille ei tehdä ja se on toisen mieheen ei kosketa ja leipää ei viedä pöydästä.

Ai tää on näitä juttuja. Mustis.

Alkuperäinen kirjoittaja =0:
mutta pidätkö sä vielä oman miehes rinnallas? Oliko hän se "toinen mies" johon tämä nainen koski?
Pidätkö sä nyt etäisyyttä mieheesikin?
vai veikö ne teiltä firman? varasti keksimäsi patentin?

Anteeksi nyt nää kysymykset, mutta täällä kun voi kuitenkin aika anonyymina kirjoitella niin lisäinfo asiaan voisi tuoda asiallisia kommentteja miten selvitä tilanteesta.

sanoinko mä että on mieheen koskenut??

ja asiaa en sen enempää kommentoi koska sillä tiedolla ei tee yhtän mitään mistä tämä riita on tullut. mutta siis se ei liity mitenkään minun ja mieheni väleihin eikä ole kyse mistään sellaisesta.

ketjussa oli nyt kyse siitä että vanhemmilla välit totaalisesti mennyt ja lapsi kaipaa kaveriaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jos:
No jos tilanne on tuo, niin puhukaa puhelimessa. Aikusella täytyy olla otsaa sen verran että sanoo sitten suoraa, että minä en teille tule, mutta maija tahtoisi leikkiä kertun kanssa, että voitasko olla sen verta aikuisia että sovittas joku päivä ja aika. Yksinkertasta!!

peesi.

Ei mää en jaksa tätä ketjua!! Aliarvioitte vielä lapsianneki????? Oikeesti, kyllä lapsi muistaa hyvän ystävän!! VOi vielä kuulkaas aikuisenaki muistaa koko ton naurettavan spektaakkelin mitä te aikuiset saatte aikaan. Sitte ollaan Kadonnut -ohjelmassa ettimässä ystävää! Oikeesti, lapsi muistaa ja ymmärtää enempi kuin uskottekaan. Älkää aliarvioiko lapsia!

Yhteistyössä