Harmittaa lasten puolesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vaan.....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelen vaan.....

Vieras
Siis koko talven olen ihmetellyt (asutaan hesassa) missä ihmeessä kaikki lapset on, kun kyseisellä alueella on kuulemma lapsia niin paljon kotona, että parin vuoden päästä ei päiväkodit kuulemma riitä, mutta silti koko talvena ei ole näkynyt ketään (paria äitiä lapsineen lukuunottamatta) ulkona. Eikö nykyään olekaan tapana ulkoilla lasten kanssa?

No nyt sitten käytiin toisessa puistossa, jossa löytyy kerho kotonaoleville lapsille. Kerho alkoi ulkoilulla ja yllättäen kenelläkään ei ollut asianmukaisia varusteita päällä, vaikka ohjaajat yrittivät vihjailla vanhemmille että kyllä tästä vaatetusasiasta on infottu. Siellä ne raukat seiso "tumput" suorina hienoissa ticketeissään ja reimoissaan, kun koko piha on yhtä ihanaa vesilammikkoa. Vanhemmat huuteli vaan perään et lammikoihin ei oo asiaa :) joo ja mun lapsilla kun oli kurikset yms peuhasvat kaks tuntia puroja ja jokia tehden, niin muut katteli kaihoisasti ja yrittivät aina välillä mukaan, kunnes kerhotäti tuli sanoo et ei saa :( surku kävi lasten puolesta, kun selvästi oisvat halunneet osallistua, eikä pihalla ollu mitään muuta tekemistä.... :(

[QUOTE="äiti minäkin";25922505]Niin, kyllä sinä olet nyt ainakin sata kertaa parempi äiti, kuin nuo toisetä äidit. Onnea![/QUOTE]

olenko niin väittänyt...en... kyllä mustakin vikoja löytyy varmasti vielä enemmän kun susta ;)

No, minua harmittaa myös noiden lasten puolesta, jos eivät pääse leikkimään. Minun lapseni pääsee, vaikka se sotku on kyllä aivan järkyttävä, kun kuraa on nenää myöten. Meillä on pieni kerrostaloasunto, joten ei ole mitään kuraeteistä tai allasta johon lapsen voisi nostaa niine hyvineen eli kuravaatteet eteisen lattialle, muut vaatteet toiseen pinoon, sitten pesemään äidin kädet ja sen jälkeen lapsen naama ja kädet ja sitten pesemään kuravaatteet & eteisen lattia. En ihmettele jos joku ei rupea tuohon:D

Ja piti taas ottaa esiin tuo tiketit ja reimatekit?
Joo no, en ylläty siitä että vielä lapset toppavaatteissaan on. Kuitenkin on lunta maassa ja jäätä, lapset tuppaa maantasolle enempi leikkiä.
Vai miksi tuo haalarimerkki nousi esiin? Lapsilta taisi muuttua ne kurahousut, ei muuta. Mitäpä väliä sillä on, mikä haalari lapsilla päällä ollut..

Tuttu tilanne. Juuri tänään totesin saman kun vein omat lapset kerhoon kuravaatteisssa ja ensimmäisenä olivat vesileikeissä, siellä aika moni katseli kateellisina vieressä, kun ei ollut niitä kuriksi eikä saappaita. Noin puolella sentään oli, et ei mun lapset ihan kahdestaan joutunut leikkimään. Juuri viikonloppuna totesin yhdelle äidille puistossa, kun sen lapsi kitisi kun ei ole tekemistä, että laita kurikset jalkaan niin pääsee leikkimään. Tytöllä oli yllään vedenpitävä ticetin puku, mutta niin tönkkö, ettei se raukka päässyt edes kyykkyyn.

[QUOTE="vieras";25922637] Tytöllä oli yllään vedenpitävä ticetin puku, mutta niin tönkkö, ettei se raukka päässyt edes kyykkyyn.[/QUOTE]

Hassua, mun mielestä vedenpitävä ticket-haalari on jopa joustavampi kuin rukkan kurahaalari.

Hassua. Meilläpäin taas nuo ticketeissä ja reimoissa (po.p:eissa ja moloissa) olevat lapset ovat ihan vapaasti saaneet touhuta ulkona märälläkin ilmalla, heillä kun on asianmukaiset varusteet. Kaupunkivaatteissa tai kosteussuojaamattomissa haalareissa ilman kurahousuja olevia lapsia on taas joutunut välillä toppuuttelemaan.

Joskus mietin ovatko ihmiset oikeasti törmänneet näihin: "Nico-Petteri! Älä vaan mene sinne liukumäkeen/kurapassiin ettei sun uusi tickettisi likaannu!!"-äiteihin vai onko kyse vain kaupunkilegendoista. Vai nähdäänkö asiat sellaisina kun ne halutaan nähdä? Itse kiellän esikoista mm laskemasta pyllymäkeä karhealla pinnalla ja konttaamasta polvia raahaten asfaltilla yms. Joku sitten tulkitsee että siinä vaan kielletään lasta leikkimästä kun täytyy kallista haalaria suojella, mutta entä sitten kun kiellän samat jutut silloinkin kun on päällä halvat/käytetyt vaatteet ?

Yhteistyössä