Harmittaa, kun olen ylipainoinen ja kukaan ei tsemppaa muutokseen, sanovat vaan, että oon ihan hyvä tällaisena:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä tsemppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mistä tsemppiä

Vieras
En siis ole kovin paljon ylipainoinen, mitat 171/79, mutta onhan tuossa jo painoa ja kyllähän minusta sen näkee. Tämä on mulle erityisen vaikea juttu, kun olen ollut aina ihan normaali (painoa oli max. 64 kg), nyt muutaman vuoden ajan vain ruokailut olleet päin seiniä ja elintavat päässeet retuperälle:/ Urheillut olen aina ja salilla käynyt useita vuosia.

Tiedän, että mun on ihan itse otettava vastuu vartalostani ja muutoksesta, mutta harmittaa jotenkin, kun joskus jos olen luottamuksella puhunut vartalokriisistäni, niin kaikki vaan ohittavat huonon oloni "höpöhöpönä", kun eihän musta edes huomaa ja ihan hyvä olen ja ei tarvitse ottaa paineita laihdutuksesta.

Jos kieltäydyn sokerisista ruoista, tai yritän syödä terveellisemmin, niin miltei väkisin tuputtavat herkkuja ja ihmettelevät, mitä oikein pelleileilen taas.

Mulla on huono olla! Itsetunto on laskenut tasaisesti kilojen kanssa, se on ihan hyvä, mutta olo olisi satavarmasti varmempi hoikkana. Inhottaa rullauvat ja pursuilevat läskit, ja mä oon alle 30v, ei mun kuulu näyttää tältä:( Ei paljon lohduta kasvanut kuppikoko ja iso perse (mitä mies yrittää kehua), mieluummin olisin jälleen pienempitissinen ja hoikka. Kukaan ei hyväksy mun halua muuttua, äsryttävää.

Jos haluat tosissaan tsemppiä ja kannustusta niin sano vaikka että kävit lääkärintarkastuksessa (rutiinijuttu) ja kolesterin/diabetesepäilyn/verenpaineen/tms eli terveellisyyden takia sun olisi syytä saada painoa alas.

Aikuistyypin kohonnut diabetesriski on aika hyvä ;) :saint: (arvaa mistä tiedän...)

Kuule, ihan itse sun on se "päätös" tehtävä! Itse sen tein syksyllä (silloin 170cm/ 70kg) ja nyt olen reilut kymmenen kiloa kevyempi.. :) Olen ollut ikäni hoikka ja nyt vauvan kanssa kotoillessa alkoi puntarin lukemat nousta.. Pakko oli peli viheltää poikki ja ylpeä olen itsestäni kun onnistuin!
Pointti on se, että kun päätät, onnistut!

höpöhöpöähän tuo onkin, et edes ole ylipainoinen niin miksi tukea sellaista ihmistä laihduttamaan. Ja miehetkin pitävät vähäsen pyöreämmistä naisista, kuten oma miehesikin! Miksi haluat väkisin muuttua, iän myötä normaalipaino vähän nousee ja tuo 64-> 79 on aika vähän pituuteesi nähden. Oiskohan vikaa korvien välissä?

[QUOTE="vieras";27717716]höpöhöpöähän tuo onkin, et edes ole ylipainoinen niin miksi tukea sellaista ihmistä laihduttamaan. Ja miehetkin pitävät vähäsen pyöreämmistä naisista, kuten oma miehesikin! Miksi haluat väkisin muuttua, iän myötä normaalipaino vähän nousee ja tuo 64-> 79 on aika vähän pituuteesi nähden. Oiskohan vikaa korvien välissä?[/QUOTE]

:O

...

[QUOTE="maaria";27717699]Kuule, ihan itse sun on se "päätös" tehtävä! Itse sen tein syksyllä (silloin 170cm/ 70kg) ja nyt olen reilut kymmenen kiloa kevyempi.. :) Olen ollut ikäni hoikka ja nyt vauvan kanssa kotoillessa alkoi puntarin lukemat nousta.. Pakko oli peli viheltää poikki ja ylpeä olen itsestäni kun onnistuin!
Pointti on se, että kun päätät, onnistut![/QUOTE]

Onnea muutoksesta:) Itselläni ongelma on myös se, että olen onnistunut kehittämään itselleni järkyttävän sokeririippuvuuden. Tai himon. Syön päivittäin makeaa. Muutamien vuosien myötä olen vain ottanut tavaksi syödä makeaa päivittäin. Tämä on mulle ihan oikeasti paha juttu ja vaikea päästä eroon. Muuten syön aika terveellisesti. Veikkaan, että jo tuo makean karsiminen veisi monta kiloa.

Pitäisi pitää ateriarytmi säännöllisenä, niin ei pääsisi himoja syntymään, mutta työn ja opintojen vuoksi rytmi on hektinen ja aina ei voi syödä silloin, kun pitäisi.

[QUOTE="vieras";27717716]höpöhöpöähän tuo onkin, et edes ole ylipainoinen niin miksi tukea sellaista ihmistä laihduttamaan. Ja miehetkin pitävät vähäsen pyöreämmistä naisista, kuten oma miehesikin! Miksi haluat väkisin muuttua, iän myötä normaalipaino vähän nousee ja tuo 64-> 79 on aika vähän pituuteesi nähden. Oiskohan vikaa korvien välissä?[/QUOTE]

Ap tarkotti varmasti tällaisia kommentteja :D
Ihanaa kun porukka oikeasti on noin vastaan jos joku haluaa yrittää laihduttaa. Mikä teikäläisen tapaisten korvien välissä sitten on vikana? Ihan jo terveyden kannalta on hyvä olla vähän hoikemmassa kunnossa.

Ap tarkotti varmasti tällaisia kommentteja :D
Ihanaa kun porukka oikeasti on noin vastaan jos joku haluaa yrittää laihduttaa. Mikä teikäläisen tapaisten korvien välissä sitten on vikana? Ihan jo terveyden kannalta on hyvä olla vähän hoikemmassa kunnossa.

No tässä tapauksesa on kyse siitä että ap EI OLE YLIPAINOINEN! Tsemppaan kyllä niitä joilla on todella sitä ylipainoa ja voin kertoa että kaikki ylipaino ei tule syömisestä vaan taustalla voi ja usein onkin joku sairaus esim. kilpirauhasen vajaatoiminta tai joku muu hormoni. tai aineenvaihduntahäiriö, jolloin laihduttaminen on OIKEASTI todella vaikeaa., Ap:n tapauksessa muutamasta lisäkilosta tullut itsetunto-ongelmia.

Onhan se hyvä, että pysyy hoikkana ja terveenä ettei rasittaisi läskineen yhteiskunnan verovaroja kun terveys ylipainon takia pettää, mutta ap nyt voi ihan varmasti vielä helpostikin nuo liikakiliot pudottaa, joten se mulla on korvien välissä kun terve ja ei ylipainoinen valittaa täällä "ylipainostaan" joka lähtee todella helposti ilman valitusta vähän liikuntaa lisäämällä ja ruokatottumuksilla eli tuossa ap:n tapauksessa pitäisi olla mitään ongelmaa muuta kuin korvien välissä!

Onhan tuossa ylipainoa. Normaalipainon raja menee aloittajan pituisella siinä 72 kilon paikkeilla. Itse viihdyn saman pituisena n. 62 kilon painossa. Nyt painoa on juuri tuo 79 mutta olenkin viimeisilläni raskaana.

Olet ainoastaan hiukan ylipainoinen ja läheisestesi mielestä hyvännäköinen juuri niin kuin olet. Jos kuitenkin haluat olla laihempi, mikään ei estä sinua laihduttamasta. On hyvin vaikea miesten kommentoida naisten painoa, kun kaikki tuntuu olevan väärin sanottu. Ehkä se isoin ajatus on että olet haluttava ja kaunis omana itsenäsi, eikä sillä ole väliä oletko viisi kiloa lihavempi tai laihempi.

Mitäköhän kirjoittaisit, jos läheisesi kutsuisivat sinua läskiksi ja puristelisivat "leikillään" vararenkaitasi. On epäkohteliasta sanoa toiselle, että hänellä on paino-ongelma. Kohtelias ihminen sanoo sairaalloisen lihavaakin sopivan pyöreäksi. Motivaation on lähdettävä itsestäsi, nyt ruokavalio remonttiin ja olet ensi kesänä hoikassa kunnossa. Mutta älä odota kehuja laihtumisestasi, myös sen kommentoiminen on epäkohteliasta aivan kuten lihomisenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Itsestä;27719421:
Mitäköhän kirjoittaisit, jos läheisesi kutsuisivat sinua läskiksi ja puristelisivat "leikillään" vararenkaitasi. On epäkohteliasta sanoa toiselle, että hänellä on paino-ongelma. Kohtelias ihminen sanoo sairaalloisen lihavaakin sopivan pyöreäksi. Motivaation on lähdettävä itsestäsi, nyt ruokavalio remonttiin ja olet ensi kesänä hoikassa kunnossa. Mutta älä odota kehuja laihtumisestasi, myös sen kommentoiminen on epäkohteliasta aivan kuten lihomisenkin.

Kohtelias ihminen sanoo sairaalloisen lihavaakin sopivan pyöreäksi.
Mitä vittua? Päteekö myös lääkäreihin?

Mulla meni ihan mahdottomaksi myös tuo karkin ja muun makean mässytys ja siksi paino alkoi nousta.
Oikeastaan lopetin 3kk: ksi kokonaan karkin, sipsien tms syömisen ja aloin makean himoon syömään rahkaa + ananasta, noin krt pvään.. Aamut olen aloittanut puurolla ja ruisleivällä.
Punaista lihaa en juurikaan ole syönyt vaan kanaa.. Rakastan salaatteja ja uunijuureksiin on tullut himo!
Vauvan kanssa olen käynyt rattailemassa vähintään kerran päivässä ja usein kävellyt ravakan lenkin vielä illalla itsekseni.. :)
Pikkuhiljaa olen taas alkanut välillä nautiskelemaan jouluisiakin herkkuja ja annan itselleni luvan kunnolla herkutellakkin jouluna. Ehkä ne kilot pysyvät poissa kun aloitan tammikuussa taas raskaan kolmivuorotyön..
Tsemppiä sulle!

Yhteistyössä