Harmittaa kun en voi hakea töitä lähikunnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Valmistuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Valmistuva

Vieras
Tai voinhan hakea, mutta en pääsisi kulkemaan töissä mitenkään. Mulla ei ole autoa eikä ole sitä varaa ostaa kun ei ole töitä. Valmistun alalle joka työllistää hyvin ja mulla onkin tiedossa 4kk sijaisuus kotipaikkakunnalla, mutta ei niistä palkoista ole vielä varaa ostaa autoa.

Julkinen liikenne kulkee niin huonosti, että ei onnistuisi käydä kaksi- tai kolmivuorotyössä. Kesäaikaan ei oikein onnistuisi päivätyökään julkisten varassa koska kesällä linja-autoja kulkee vielä vähemmän. Ja tämä tilanne vain yhden naapurikunnan kanssa. Joillekin paikkakunnilla vielä vaikeampi päästä julkisilla vaikka kunnat/kaupungit ovat ihan naapureita.

Kimppakyytejä on vaikea järjestää kun ei taida olla paljon muualla töissä tämän alan ihmisiä tältä paikkakunnalta ja vuorot kun ei aina osu yksiin.

Kyllä se auto vain olisi tarpeellinen!

Lainaa en saa koska luottotiedoissa on merkintä. Joo olen ollut typerä ja velkoja alan maksamaan palkastani. Pitää toivoa, että saan sovittua ulosottoon jotakin kohtuullista summaa ettei aivan kädestä suuhun tarvitsisi elää kuin näin opiskelevan yh:na.

Pyörällä matkaa tulee vähintään 20km joten ei ole vaihtoehto ainakaan mulle. Pyöräilen kyllä paljon, mutta tuollaisen matkan takia pitäisi nousta niin aikaisin ja matkoihin menisi paljon aikaa. Skootteriin tarvitaan yhtälailla rahaa kuin autoonkin.

Kyllähän autoja saa parilla sataa ja sellainen varmaan pitää sitten ostaakin kun rahaa siihen on. Pelottaa vain, että kestääkö noin halvat autot kuinka kauan.

[QUOTE="vieras";28448469]Entä voitko lainata autoa joltain?[/QUOTE]

Ei ole mahdollista lainata autoa niin paljoa, että voisi töissä käydä. Silloin tällöin saan autoa lainaan, mutta kyllähän töissä käydään niin monena päivänä viikossa, että ei vain ole mahdollista.

Jos jonkun halvan auton ostan, niin pitää toivoa että löytyy sellainen joka toimii eikä ole heti hajalla. Pitää ottaa mukaan joku joka ymmärtää autoista etten osta mitä vain.

että ulosottomiehelle ei mene heti tietoa siitä, että olet työssä joten ainakin pari enimmäistä palkkaa saat ihan kokonaan itsellesi. Siitä rahasta varmasti jää auton ostoon.

että ulosottomiehelle ei mene heti tietoa siitä, että olet työssä joten ainakin pari enimmäistä palkkaa saat ihan kokonaan itsellesi. Siitä rahasta varmasti jää auton ostoon.

Kyllä mä tämän tiedän ja voi olla, että en aivan heti ilmoita töistä. Mutta tämä sen takia, että saan talouden tasapainoon ja rästilaskuja maksettua. Ei jää siltikään rahaa autoon nyt.

[QUOTE="vieras";28448643]Ja muuttaminen edes tilapäisesti on varmasti sekin myös poissuljettu vaihtoehto.[/QUOTE]

No todellakaan muuta lähikuntiin, laita lapsia uuteen kouluun ja jätä meidän kaikkien lähipiiriä ja tukiverkostoa. Kun on auto niin täältä pääsee ihan hyvin kulkemaan töissä muualla. Suorastaan ärsyttävää kun aina tarjotaan tuota muuttoa vaihtoehdoksi. Mä en edes halua muuttaa täältä pois. Mitä järkeä olisi lähteä ahdistumaan toiselle paikkakunnalle kun se elämä on täällä ja nyt.

Kyllähän mulla on töitä neljäksi kuukaudeksi ja melko varmasti jatkossakin koska ala hyvin työllistävä. Olisi vain kiva päästä muuallekin töihin erilaisiin paikkoihin.

Olisi täysin eri asia jos mulla ei olisi töitä ja valmistuisin alalle joka ei työllistä kovin hyvin.

Yhteistyössä