Harmittaa kun en luota ihmisiin (sukulaisia) et osais hoitaa meitin lapset niin jäi sittn taas yhdet juhlat väliin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti08

Vieras
Toinen mummo on sitä mieltä miesystävänsä kanssa et tuon 1,3kk pitää oppia kantapään (tai tässä tapaukses pään avulla) et ei saa kiipeillä ym.
Meillä laattalattiat enkä halua et pienempi tippuu kertaakaa sieltä päälleen!

Ja lapset pitää peseytyä (käydä suihkussa) joka päivä!
Ei riitä naaman ja käsien pesu ja hampaat tietenkin myös.

Lapsien pitää saada herkkuja kun aikuiset juo kahvia (2-3kertaa kahvia) keksiä tai muuta pullaa/mehua vaikka olisin kieltänyt kun ei ole karkkipäivä tai muu juhlapäivä.

Lähtee aika usein piha-alueelta muualle tai jos olis auto niin menis toiseen kaupunkiin sukuloimaan lapsia.

Toinen mummo hoitaa niin kun haluaa lapset. Laittaa nukkumaan 23-24 kun piti laittaa 20-21 aikaan. Siinä on tarpeeksi liukumaa jo et jos leikit kesken tai et ehtii syödä ajoissa iltapalan.
 
Ei kai lastenvahdin ole tarkoitus kylvettää lapsianne, jos yhden illan olette poissa? Ymmärrän turvallisuusnäkökohdat, mutten tajua tuollaista ihmeellistä nipottamista. Ei ne lapset rikki mene, jos olette poissa ja joku hoitaa hetken eri tavoin. Tai ole sitten kotona siihen asti, kunnes lapset täysi-ikäisiä. Kaikilla ei ole sitä luksusta, että voisivat kieltäytyä hoitoavusta.
 
Ilkeä sanoa, mutta olisit onnellinen että sulla on sukulaisia jotka haluaa hoitaa lapset, täällä tilanne se ettei ole ketään joka tulisi lapsia hoitamaan, paitsi tietysti maksulliset MLL hoitajat. Mua ei niin haittais jos joskus on lapsella päivä että saa pullaa ja herkkuja kun aikuiset syö, jos ei ihan jokapäiväistä ole tuo herkuttelu. Kunhan vaan pysyisi lapset hengissä sen aikaa kuin itse käy jossain hengähtämässä. Mutta ei ole yhtään ketään, joka tulis hoitamaan.
 
ei ne munkaan lapsen isovanhemmat mitään järjen jättiläisiä ole. mummi on perhepäivähoitaja eikä silti hoida mun mielestä hyvin. aina väärään aikaan nukkumaan ja aina väärää ruokaa. mut kummasti lapsi on siellä silti monta yötä pärjänny. harmittaahan se tietty kun ei ne kuuntele, mut yleensä lapsi on niin vähän hoidossa siellä että ei parit karkit ja pullat haittaa. kyllä se rytmi ja arki sit taas kotona luistaa.
 
Siis olisi ollut juhlat ja tarvitsitte hoitajaa yhdeksi illaksi.
Oli ihan oma tyhmyytenne, että ette menneet.

Mitä sitten jos lapsi olisi yhtenä iltana nukahtanut eri aikaan kuin normaalisti ja viettänyt muutenkin illan mummon kanssa tehden juttuja joita ei äidin ja isin kanssa tehdä.

Jos ei ole jokapäiväistä niin mitä väliä????

 
Ja syöttää mitä hän haluaa. Tämä mummo sentään ymmärtää mitä tuolla esikoiselle (5v) saa antaa kun allergioita kun toinen mummo ei ole vieläkään vuosien saatossa oppinut mitä saa antaa.

Tämä jälkimmäinen mummo taas saattaa lähtee omaan kotiin lasten kanssa jos meillä ei tekemistä tai hänellä jokin juttu kesken. No ei siinä mitään jos siitä sovitaan (ennen näin) mutta nykyään lasten pappa kun täyspäiväinen alkoholisti ja toisinaan saattaa riehuakin (lyödä/hajottaa jotain).

Ja tämä mummo lähtee kotio sitten kun tullaan juhlista. Minä voin olla juomatta kun en juo yleensä/vuosiin mitään. Mutta aamulla pitäis jaksaa noústa lasten kanssa ja laittaa aamupalat.
Oma sisar (nuorempi päälle 20v) ei osaa tai uskalla hoitaa lapsia. Ja hänellä hiukan hulttio/"tuntematon" avopuoliso.

Mies meni taas yksin juhliin kun ei ollut lapsenvahtia tai uskalla jättää kenellekkään niitä hoitoon vaikka tulis kotiin hoitaan.

Itse en pääse juhliin ilman miestäkään kun ei ole enään ystäviä/kavereita.
Pidän tätä vaihtoehtoa parempana niin tiedän että lapset voi hyvin ja olen tavoitettavissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Ilkeä sanoa, mutta olisit onnellinen että sulla on sukulaisia jotka haluaa hoitaa lapset, täällä tilanne se ettei ole ketään joka tulisi lapsia hoitamaan, paitsi tietysti maksulliset MLL hoitajat. Mua ei niin haittais jos joskus on lapsella päivä että saa pullaa ja herkkuja kun aikuiset syö, jos ei ihan jokapäiväistä ole tuo herkuttelu. Kunhan vaan pysyisi lapset hengissä sen aikaa kuin itse käy jossain hengähtämässä. Mutta ei ole yhtään ketään, joka tulis hoitamaan.

Joo mutta jos ne saa koko päivän sitä pullaa ja seuraavana päivänäkin (jos mummo jää yöksi)
 
Joo no meil asuu miehen vanhemmat nii kaukana ettei paljo hoitaan voi pyytää ja oma äiti on aina töissä, pari kertaa on ehtiny muutaman tunnin kattoon enkä tykkää oikeen. Vaik lapsi huutaa nii ei se vältsisti ota ees sylii tai lohduta tms...sanoo vaa et kyllä mailmaa itkua ja huutoo mahtuu ja "ei se tunnu niin pahalta kun ei oo oma lapsi" ton kommentin jälkee ei oo paljo tehny mieli pyytää hoitaa. Harmi kun ei voi sukuaan valita.
 
No ei niitä lapsia tartte pullossa pitää. Omaa tyhmyyttäsi tai nipottamistasi jäi sinulta juhlat väliin. Hellitä vähän, luulis tollasesta jo stressi tulevan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Ilkeä sanoa, mutta olisit onnellinen että sulla on sukulaisia jotka haluaa hoitaa lapset, täällä tilanne se ettei ole ketään joka tulisi lapsia hoitamaan, paitsi tietysti maksulliset MLL hoitajat. Mua ei niin haittais jos joskus on lapsella päivä että saa pullaa ja herkkuja kun aikuiset syö, jos ei ihan jokapäiväistä ole tuo herkuttelu. Kunhan vaan pysyisi lapset hengissä sen aikaa kuin itse käy jossain hengähtämässä. Mutta ei ole yhtään ketään, joka tulis hoitamaan.

Joo mutta jos ne saa koko päivän sitä pullaa ja seuraavana päivänäkin (jos mummo jää yöksi)

No sitten lapset syö kakspäivää pullaa ja kun mummi lähtee kotiin alkaa vanhempien säännöt ja sitä pullaa ei tule.

Ei se lapsi kuole siihen pullan syömiseen.

Meillä on eri säännöt mummolassa kuin kotona ja lapsi tajuaa sen ihan hyvin.

Lastenkasvatuksessa pärjää kun pitää löysää pipoa päässä, muuten ei mistään tule mitää kun pipo kiristää.
 
Mutta ei mun mielestä lasten pidä oppia et kun satuttaa itseensä (1,3v iässä) niin ei sitten kannata tehdä jos kiipee ja tippuu ja lyö päänsä ym. Tai kannattaako mennä portaisiin jos kierii ne alas ja taas satuttaa jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta ei mun mielestä lasten pidä oppia et kun satuttaa itseensä (1,3v iässä) niin ei sitten kannata tehdä jos kiipee ja tippuu ja lyö päänsä ym. Tai kannattaako mennä portaisiin jos kierii ne alas ja taas satuttaa jne.

No, herranjumala. Ei kukaan mummo päästä lasta satuttamaan itseään pahasti. Eihän sen omat lapsetkaan enää hengissä olisi jos ei perään kattoisi. Kunhan on kiusannut sua kun on huomannut että sulla pipo kiristää. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Etsiväkaksoset:
Ilkeä sanoa, mutta olisit onnellinen että sulla on sukulaisia jotka haluaa hoitaa lapset, täällä tilanne se ettei ole ketään joka tulisi lapsia hoitamaan, paitsi tietysti maksulliset MLL hoitajat. Mua ei niin haittais jos joskus on lapsella päivä että saa pullaa ja herkkuja kun aikuiset syö, jos ei ihan jokapäiväistä ole tuo herkuttelu. Kunhan vaan pysyisi lapset hengissä sen aikaa kuin itse käy jossain hengähtämässä. Mutta ei ole yhtään ketään, joka tulis hoitamaan.

Joo mutta jos ne saa koko päivän sitä pullaa ja seuraavana päivänäkin (jos mummo jää yöksi)


Tuoko ne pullat tullessaan? Vaiko onko sulla pakastin pullollaan pullaa?

Jos sinun pulliasi syöttää niin jätä muutama leivontakerta väliin ennen hoitovuoroa!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta ei mun mielestä lasten pidä oppia et kun satuttaa itseensä (1,3v iässä) niin ei sitten kannata tehdä jos kiipee ja tippuu ja lyö päänsä ym. Tai kannattaako mennä portaisiin jos kierii ne alas ja taas satuttaa jne.

No toi nyt on ainoo todellinen huolenaihe sulla. Eikö siitä keskustelemalla päästäs sopuun? Mutta pullat ja nukkumaanmenoajat, mitä väliä yhtenä/kahtena päivänä. Yritä keskustella tosta turvallisuudesta ja jätä muu nipottaminen vähemmälle, niin ehkä kuuntelevat kun sulla ei ole niin paljon valittamista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Löysää vähän pipoa. Ei lapset mene pilalle siitä jos joku hoitaa niitä yhden illan vähän eri tavalla kuin sinä. Saattavat jopa nauttia siitä!! :saint:

Niin siinä voisi käydä. Pienempi herää yösin vielä monta kertaa kylläkin.
Kuinka ihana sitten olisi aamulla herätä (vaikka ei juo) hoitaa huonojen yöunien jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta ei mun mielestä lasten pidä oppia et kun satuttaa itseensä (1,3v iässä) niin ei sitten kannata tehdä jos kiipee ja tippuu ja lyö päänsä ym. Tai kannattaako mennä portaisiin jos kierii ne alas ja taas satuttaa jne.

No, herranjumala. Ei kukaan mummo päästä lasta satuttamaan itseään pahasti. Eihän sen omat lapsetkaan enää hengissä olisi jos ei perään kattoisi. Kunhan on kiusannut sua kun on huomannut että sulla pipo kiristää. ;)

Olin samassa huoneessa kun lapsi meinas pudota alas sohvalta laatalle eikä mummo tehnyt mitään vaikka istui ihan lähellä.
Sano vaan et siinähän sitten oppii kun putoo ja sattuu niin ei kiipeä kuulemma uudestaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta ei mun mielestä lasten pidä oppia et kun satuttaa itseensä (1,3v iässä) niin ei sitten kannata tehdä jos kiipee ja tippuu ja lyö päänsä ym. Tai kannattaako mennä portaisiin jos kierii ne alas ja taas satuttaa jne.

No, herranjumala. Ei kukaan mummo päästä lasta satuttamaan itseään pahasti. Eihän sen omat lapsetkaan enää hengissä olisi jos ei perään kattoisi. Kunhan on kiusannut sua kun on huomannut että sulla pipo kiristää. ;)

Olin samassa huoneessa kun lapsi meinas pudota alas sohvalta laatalle eikä mummo tehnyt mitään vaikka istui ihan lähellä.
Sano vaan et siinähän sitten oppii kun putoo ja sattuu niin ei kiipeä kuulemma uudestaan!

No sitpä ei auta ku hoitaa lapset ihan ite. Mut sitten en kyllä ymmärrä tätä aloitustakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta ei mun mielestä lasten pidä oppia et kun satuttaa itseensä (1,3v iässä) niin ei sitten kannata tehdä jos kiipee ja tippuu ja lyö päänsä ym. Tai kannattaako mennä portaisiin jos kierii ne alas ja taas satuttaa jne.

No, herranjumala. Ei kukaan mummo päästä lasta satuttamaan itseään pahasti. Eihän sen omat lapsetkaan enää hengissä olisi jos ei perään kattoisi. Kunhan on kiusannut sua kun on huomannut että sulla pipo kiristää. ;)

Olin samassa huoneessa kun lapsi meinas pudota alas sohvalta laatalle eikä mummo tehnyt mitään vaikka istui ihan lähellä.
Sano vaan et siinähän sitten oppii kun putoo ja sattuu niin ei kiipeä kuulemma uudestaan!

Jos teillä on tosiaan niin turvaton koti että lapset on hengenvaarassa lattian takia niin ehkä kannattaa harkita vaikka mattoja ja konttauskypärää?

Onhan ne mummot sut ja mieheski saanu kasvatettua, että eiköhän ne saa ne ipanat hengissä pidettyä yhden illan.
 
Ja miksi näitä juhlia pitää olla vaan silloin kun on vauva tai vuosikas. Meni taas monta vuotta ettei ollut mitään juhlia eikä käydä juhlimassa muutenkaan.
Isomman olisin uskaltanut jättää kun osaa jo varoa ja ajatella asioita melkein aina ennen kun tekee jotain älytyntä.

 
itse kyllä ymmärrän aloituksen.. kyllä mä tiedän mummoja, jotka antaa muksujen sotkea asuntoa ja tippua mistä hyvänsä. kaikki ihmiset ei ole niin huolehtivaisia.. ymmärrän huolesi!

Pullan syönnistä tosin ei ole haittaa jos satunnaista, mutta minusta sekään ei saa överiksi mennä. Esim joillain käy mummo syöttämässä pullaa 2 päivää viikossa ympäri vuoden. Sellainen touhu minusta menee jo hiukan yli, että on säännöllistä herkuttelua ilman kunnon ruokaa.
 
Ei minua aiemmin ole haitannut mutta nyt olis voinut kiinnostaa juhlat (halloween).
Ärsyttää mennä mihinkään tavallisiin juhliin kun niissä vaan juodaan ja minä en sitä harrasta kun ei maistu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
itse kyllä ymmärrän aloituksen.. kyllä mä tiedän mummoja, jotka antaa muksujen sotkea asuntoa ja tippua mistä hyvänsä. kaikki ihmiset ei ole niin huolehtivaisia.. ymmärrän huolesi!

Pullan syönnistä tosin ei ole haittaa jos satunnaista, mutta minusta sekään ei saa överiksi mennä. Esim joillain käy mummo syöttämässä pullaa 2 päivää viikossa ympäri vuoden. Sellainen touhu minusta menee jo hiukan yli, että on säännöllistä herkuttelua ilman kunnon ruokaa.

saa sitä kylässä ottaa yhden jos toisenkin pullan tai muuta herkkua. Ja juhlapäivinä-karkkipäivinä.

Mutta jos joka välissä ja monta kertaa päivässä. EIKÖ ne lapset voi syödä niitten sijasta voileipiä erillaisia.
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Kuumimmat

Yhteistyössä