Harmittaa kovasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna-stina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Anna-stina

Jäsen
08.03.2005
79
0
6
. Mieheni on ulkomaalainen joten hänen äiti ( isä kuollut ) ei saa nähdä lapsenlapsiaan, -94, -96 ja -05. Olemme kerran käyneet hänen kotmaassaan kun vanhemmat lapsen olivat vielä pieniä.
Mulla vielä mol. vanhemmat elossa vaikka jo iäkäittä. Vanhemmillani on yhteensä 8 lastenlasta. Äidilläni on tapana ostella paljon vaatteita heille. Miehen maassa ei ole tapana ostella tavaroita toisille kun he itse tarvitsevat rahat ja ehkä odotta että me lähettäisimme myös heille. Harmittaa tai välillä jopa suututtaa että lapsemme saa vaan minun puolen suvulta. :( :(

No eihän vaatteet paljon maksa, paitsi ulkoilupuvut. Kirppareilta saa edullisesti vaatteita, ja alennusmyynneistä. Ja niitä voi kierrättää.

Meidän lapsille ei kukaan osta mitään paitsi pikku paketti jouluna ja syntymäpäivänä toisilta isovanhemmilta, toisilta ei mitään. Ihan itse ostetaan ja maksetaan lapsille kaikki, harrastukset, vaatteet, lelut, sukset, pyörät, luistimet, talvipuvut, kevätpuvut, talvikengät, lenkkarit, jne.

Ei ole varaa isoihin asuntoihin/taloihin tai matkustamiseen. Mutta eivät ole välttämättömiä.

mikä sinua harmitti?!!?
Sekö, että miehesi äidillä ei ollut varaa ostaa vaatteita lapsillesi vai se, että hän ei nähnyt lapsiani usein?
Ensimmäiselle ei valitettavasti voi mitään..., mutta toivottavasti voit sille toiselle vaihtoehdolle!
Eihän tuo materiaalimaailma ole sitä tärkeintä vaan nimenomaan se läheisyys... :attn:

meillä marokon mummo ja pappa on vanhouja ja sairaita.
onneksi kolme ensimmäistä lasta ovat jo tavanneet. Kuopuksen kanssa ei olla vielä matkoilla käyty.
miehen suvun puolelta lapset tai minä ei saada vaatteita tai muutakaan kuin jos satumme matkustamaan kulloisenkin sukulaisen luo...marokon posti tai brassien posti ei ole yhtä luotettava kuin täällä suomessa.
Äitini ja kaksi veljeäni ostelee lapsillemme leluja ja vaatteita. kirppiksiltä ja kaupoista.
Ainoa paha mieli on että entäs jos merokon mummo ja pappa ei ehdi nähdä kuopusta.
Meillä joskus äitini yritti tietämättömyyttään ujuttaa minuun sellaisen 'eriarvoisuus madon' että "miks ne toiset ei koskaan..."
mutta kun tiedän marokon tilanteen ja rikkaat sukulaiset brasseista kuitenkin toimittaa vuotuisen "hyvän mielen" heti kun tulevat työmatkoilleen euroopan puolelle :o !
Siitä mielipahasta että ei saa kuin toisen puolelta on yksi tie ulos...alkaa hankkia vaatteet ym. itse

Kuka mitäkin antaa, tai onko antamatta, ei kai sillä ole väliä?

Siihen asti kunnes lapset itse alkavat asiaa ihmetellä. Tai kokevat epäoikeudenmukaisuutta.

Meidän moniulokkeisessa perheessä jotkut tädit ja sedät antavat sukujuhlissa samalla lailla satasen kaikille lapsille, jotka paikalla sattuvat olemaan, miettimättä ollenkaan onko lapsi heidän oma vai puolikas, sisarenpoika, vai sisaren ex:n uusi lapsi, vaiko sisaren ex:n uuden vaimon oma...

Yhteistyössä