Harmittaa etten usko jumalaan...

  • Viestiketjun aloittaja harmaudun
  • Ensimmäinen viesti
harmaudun
En vain koe kristinuskoa omakseni. En myöskään ole saanut lohdutusta muutamasta vaihtoehto-uskonnoista. Miten\mistä voisin saada johdatusta? Mistä löydän itselleni sopivan uskonnon?
Kertokaa omasta uskostanne?
 
JONSERED Karhunkantaja
Mihin tarvitset uskontoa? Ei sillä ole väliä, mistä tulemme, sillä on, mihin pyrimme ihmisinä.

Minulla on shamanistinen elämänkatsomus, se ei ole uskonto, vaan tapa käsittää olevaista, ihmisen rajallisilla kyvyillä. Eikä se tuo "johdatusta" elämään, ehkä hieman selkeyttä, mutta tiede tms tekee saman.

Elämäsi on pääsi sisällä, sieltä vastauksetkin löytyvät.
 
Tutustu vaikka itämaiseen filosofiaan.
Usko ja uskonto on kaksi eri asiaa, kuten on Jumala ja jumalakin. Maailmankaikkeuden henki on oikein hyvä sana, siitä mä pidän.
Ihminen ei tarvitse uskontoa löytääkseen uskon jonka kautta saa yhteyden korkeampaan voimaansa.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Tutustu vaikka itämaiseen filosofiaan.
Usko ja uskonto on kaksi eri asiaa, kuten on Jumala ja jumalakin. Maailmankaikkeuden henki on oikein hyvä sana, siitä mä pidän.
Ihminen ei tarvitse uskontoa löytääkseen uskon jonka kautta saa yhteyden korkeampaan voimaansa.
Juurikaan tätä paremmin ei voi asiaa kiteyttää!
:flower:

Kaiken olevaisen ydin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Tutustu vaikka itämaiseen filosofiaan.
Usko ja uskonto on kaksi eri asiaa, kuten on Jumala ja jumalakin. Maailmankaikkeuden henki on oikein hyvä sana, siitä mä pidän.
Ihminen ei tarvitse uskontoa löytääkseen uskon jonka kautta saa yhteyden korkeampaan voimaansa.
Juurikaan tätä paremmin ei voi asiaa kiteyttää!
:flower:

Kaiken olevaisen ydin.
Ja juuri siksi pidän budhalaisuudesta, ettei siinä ole sanaa jumala lainkaan. Ja sattui kyllä olemaan niinkin, että kun ensimmäisen kerran tutustuin budhalaisuuteen, voin vaan ihmetellä, miten joku on jo 2500 vuotta sitten miettiny maailmanjärjestyksen samallatavalla kun mä omassa päässäni jo lapsena, vaikka olen uskonnollisesta kodista. toisinsanoen tajusin olleeni aina budhalainen, vaikka olen uskonnollisesta perheestä.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ja juuri siksi pidän budhalaisuudesta, ettei siinä ole sanaa jumala lainkaan. Ja sattui kyllä olemaan niinkin, että kun ensimmäisen kerran tutustuin budhalaisuuteen, voin vaan ihmetellä, miten joku on jo 2500 vuotta sitten miettiny maailmanjärjestyksen samallatavalla kun mä omassa päässäni jo lapsena, vaikka olen uskonnollisesta kodista. toisinsanoen tajusin olleeni aina budhalainen, vaikka olen uskonnollisesta perheestä.
Universaalit "totuudet" kolahtavat. :)

Itse olen kokenut saman tuttuuden lähinnä thaimaalaisessa, animistisessa buddhalaisuuden haarassa. Ja shamanismissa.
 
Vaikka mikään uskonto ei tuntuisi täysin omalta, ei sen tarvitse tarkoittaa sitä ettei usko. Kuten joku kirjoitti hyvin yllä, usko ja uskonto on kaksi eri asiaa.
Esim. minä en allekirjoita raamattua sellaisenaan ( ei se tullut faksilla taivaasta ) , enkä varmaan elä niin kuin kunnon kristityn kuuluisi, mutta silti uskon Jumalaan. Usko ei ole minulle kirkossa juoksua ja raamatun lukua.
 
Ncm
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Vaikka mikään uskonto ei tuntuisi täysin omalta, ei sen tarvitse tarkoittaa sitä ettei usko. Kuten joku kirjoitti hyvin yllä, usko ja uskonto on kaksi eri asiaa.
Esim. minä en allekirjoita raamattua sellaisenaan ( ei se tullut faksilla taivaasta ) , enkä varmaan elä niin kuin kunnon kristityn kuuluisi, mutta silti uskon Jumalaan. Usko ei ole minulle kirkossa juoksua ja raamatun lukua.
Aivan. Minulle uskomattomuus taas on kirkoissa juoksemista, raamatun (ja muidenkin vastaavien tekstien) lukemista, osallistumista erilaisiin seremonioihin silloin tällöin ja päivittäistä messujen kuuntelemista. Jokaiselle jotakin.
 
vieras
Minä olen filosofian puolella. Sieltä löytyy sopiva ajatussuunta kaikille eikä mikään kiellä yhdistelyä. Et loppujen lopuksi kaipaa Jumalaa, vaan sitä että hyväksyisit itse itsesi.
 
Ncm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen filosofian puolella. Sieltä löytyy sopiva ajatussuunta kaikille eikä mikään kiellä yhdistelyä. Et loppujen lopuksi kaipaa Jumalaa, vaan sitä että hyväksyisit itse itsesi.
Elä hyvin, välttele tuskaa. Näihin kiteytyy meikäläisen arkiteesit. Itse määrittelen itselleni mitä se hyvä elämä on ja mikä minulle aiheuttaa tuskaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ncm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen filosofian puolella. Sieltä löytyy sopiva ajatussuunta kaikille eikä mikään kiellä yhdistelyä. Et loppujen lopuksi kaipaa Jumalaa, vaan sitä että hyväksyisit itse itsesi.
Elä hyvin, välttele tuskaa. Näihin kiteytyy meikäläisen arkiteesit. Itse määrittelen itselleni mitä se hyvä elämä on ja mikä minulle aiheuttaa tuskaa.
http://www.kever-osaaja.fi/index.php/kever/article/viewArticle/1000/849

Tuossa on hyvää luettavaa kaikille. Minä pyrin itseni ja muiden onnelisuuteen sekä itseni jatkuvaan kehittämiseen.
 

Yhteistyössä