Harmittaa edelleen kun lapsesta ei otettu 1 v kuvia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sisu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sisu"

Vieras
Mies oli sitä mieltä, että on vanhanaikaista ja muutenkin hienostelijoiden touhua. Aikani jaksoin kinata viedäänkö lapsi kuvattavaksi vai ei mutta sitten annoin periksi.

Harmittaa edelleen kun olisi ollut kiva saada ne 1 v kuvat oli sitten kuinka vanhanaikaista tahansa. Lisäksi moni muukin on vienyt lähivuosina lapsiaan 1 v kuviin niin tuskin se nyt niin naurettava ajatus kuitenkaan olisi ollut. Mies kun väitti ettei kukaan enää nykypäivnä vie lapsiaan kuvattavaksi.

Kyllä minä vein ainakin lapsemme viime vuonna kuvattavaksi, kun 1v täytti. Olen vienyt kaikki 6 lastamme. Ehkä sitten on jo vanhanaikaista. Kun olin esikoisen kanssakin 1995 niin toki kaikki muutkin on viety.

Itse olen syntynyt 80-luvulla ja kyllä olen omat lapset vienyt 1-v kuvaukseen. Lapset syntyneet 2009 ja 2011. Tiedän, että moni muukin oman ikäluokkani ihmisistä on ottanut 1-v kuvat

[QUOTE="Sisu";30322166]Mies oli sitä mieltä, että on vanhanaikaista ja muutenkin hienostelijoiden touhua. Aikani jaksoin kinata viedäänkö lapsi kuvattavaksi vai ei mutta sitten annoin periksi.

Harmittaa edelleen kun olisi ollut kiva saada ne 1 v kuvat oli sitten kuinka vanhanaikaista tahansa. Lisäksi moni muukin on vienyt lähivuosina lapsiaan 1 v kuviin niin tuskin se nyt niin naurettava ajatus kuitenkaan olisi ollut. Mies kun väitti ettei kukaan enää nykypäivnä vie lapsiaan kuvattavaksi.[/QUOTE]

En kyllä oikein ymmärrä, miksi sinä et olisi voinut viedä, jos kerran halusit? Ei kai miehen suostumusta tuollaiseen tarvita.

Mutta korjaa asia ja vie nyt.

Itse en ole varsinaisesti vienyt, mutta yksi ystävä on harrastajavalokuvaaja ja osaa ottaa meistä tosi hienoja kuvia. Joskus valokuvaamossa esikoinen jäätyi täysin, mutta ystäväni kameraan tallentuu tosi hienoja, lapsen persoonan näköisiä kuvia. Ja kuvat ovat kuitenkin ihan hyvätasoisia, otettu hyvällä kameralla - ei siis mitään kännykkäkuvaräpsäyksiä.

On lapsesta normaaleja kuvia joista olen kansioita tehnyt mutta on jotenkin eri asia nuo ammattilaisen kunnon kameralla ottamat kuvat kuin kännykällä räpsityt.

Ehkä se on siinä kun minusta ja susaruksistani on otettu aina syntymäpäivän tietämiin kuvat studiossa. Anoppi taas ei ole kai koskaan ollut innostunut valokuvista, en ainakaan ole koskaan nähnyt hänellä kameraa tai varmaankaan edes yhtään kuvaa esillä missään. Ehkä tämä on vain joku tällainen opittu juttu, minusta on kiva selata kuvia kun taas mieheni pitää valokuvia ylipäätään turhina. Valittaa jos kuvaan jotain tai järjestän kuvia kun se on niin "hölmöä ja turhanpäiväistä".

itselläni on kolme lasta ( 1998, 2009 & 2003 ) ja kyllä jokaisen kohdalle on perinne se kuvaamossa otettu 1v kuva!!! tuon ikäinen kun muuttuu niin nopeasti.. esim. esikoisella on kesäkuussa otetussa kuvassaan oranssi tukka, mutta jouluaattona otetuissa tummanruskea!

Minä ymmärrän hyvin miehen ajatuksen. En itse nähnyt mitään järkeä maksaa liki sataa euroa siitä, että joku ottaa studiossa lapsestani kuvia, jotka ehkä onnistuvat tai sitten eivät. Hyvälaatuisia ovat varmaan, sitä en epäile, mutta on eri asia onko lapsi kuvissa oma itsensä. Minulle/meille on tärkeämpää taltioida lapsi itsenään ja elettyä elämää, eikä kuvanlaatu ole meille niin oleellista. Eli kuvataan itse. Mutta ymmärrän senkin, että joku muu haluaa oikeasti laadukkaan just 1v kuvan. Toisaalta 2-vuotias näyttää jo paljon enemmän "itseltään", entä jos tosiaan otatat 2v kuvat ammattilaisella?

Meillä on onneksi studio omassa kotona, on oettu 6kk iässä ekat "viralliset studiokuvat", passikuvat on saatu aina tarvittaessa. Nykyään kuvataan joulukorttikuvat studiossa sekä aina joka vuosi kuvat, nyt tulee sitten jo 7v kuvat. Toki lapset on kuvattu ammattilaisen toimesta myös koulussa/kerhossa/eskarissa, mutta kotistudiolla saa jotenkin aidompia kuvia...

[QUOTE="maija";30322526]Meidän lapset ovat käyneet 2-vuotiskuvissa, käy sinäkin sitten :)[/QUOTE]
Meillä on myös 2-vuotiskuvat lapsistamme. Jotenkin tykkään, että 1-vuotiaana otetut ovat vielä vauvamaisia ja siksi 2-vuotiskuva on kivempi. Ihan ok yksvuotiskuvatkin ovat, mutta jos se on nyt jäänyt ottamatta, niin ei kannata enempää surkutella, vaan ottaa kuvat myöhemmässä vaiheessa.

Yhteistyössä