Harmin paikka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raksmaitaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

raksmaitaks

Aktiivinen jäsen
15.05.2007
1 783
1
36
Meidän poika kun oli eilisen päivän autuaan tietämätön Jokelan koulun tapahtumista, mutta tänään häntä tuli vanhempi kaveri hakemaan ulos ja kuulin miten tää isompi poika sanoi että "koulun rehtori on ammuttu". Meidän poika ei kauheasti kysellyt lisää ja kohta he vaihtoivat puheenaihetta.

En mennyt puuttumaan tilanteeseen siinä vaiheessa, mutta tiedän että poikani nyt miettii tätä asiaa. Mun on hänen kanssaan siis pakko ottaa asia puheeksi vaikka olisin halunnut että poika ei tietäisi asiasta mitään.

Mitenköhän tästäkin taas selvitään niin ettei superherkkä poikani menetä yöuniaan :( .

ei ne välttämättä mieti. mulla herkkä 10 vee poika ja sano, että ei häntä juttu paljon kiinnota, ku on toisella puolen maata ja ei tuntenut ketään. minä sanoinki, että ihan oikea asenne: ei kaikkia uutisia VOI ruveta murehtimaan, hulluksihan siinä tulis.

Olis joo hyvä jos ei murehtisi, mutta kun mä tunnen poikani ja tiedän että murehtii. Hän miettii paljonkin asioita ja miettiikin niitä pitkään. Ja kun aika on kypsä, niin hän sanoo/kysyy niistä.

Voin vaan kuvitella miten hänen aivoissaan raksuttaa parhaillaan vaikka näennäisesti kaikki on hyvin.

No, hän meni nyt kaverinsa luokse kylään, joten keskustellaan sitten asiasta myöhemmin. Mietin vaan että pitäiskö mun ottaa tuo puheeksi vaiko odottaa että poika sanoo jotain...

mua itteä ja meijän lapsia sekä miestäkin rasittaa tää jokealan vatkaaminen ja mässäily. minä sanoin pojalle, että murehditaan me vain omista asioistamme, niihin voimme vaikuttaa.

Kyllähän poika olisi voinut asiasta kuulla missä tahansa.. ja siitä tapahtuneestahan on pyydetty että kouluissa otettaisiin se puheeksi. Tuosta tapahtuneesta tulee juttua joka suunnalta. radioista tv:stä, lehdissä on isot otsikot...
Ei lasta pysty "suojamaan" tuollaisilta uutisilta eikä ole toisaalta välttämättä tarpeenkaan minun mielestäni, koska maailmahan ei ole todellisuudessa mikään hyvyyden tyyssija ja maailmassa tapahtuu kauheitakin asioita ja ne on vain elämää... Mutat tällaiset asiat pitää lasten kanssa käsitellä asiallisesti, ei välttämättä tartvitse kaikkia yksityiskohtia kertoa / sanoa..

Joo totta tuokin että olisi hän sen jostain kuullut jossain välissä. Olisin vaan halunnut varjella poikaa tiedolta kun mun mielestäni taas lapsien pitäis olla tuollaisista vielä autuaan tietämättömiä.

Ehkä poitsu kuitenkin yllättää meidät eikä jää murehtimaan asiaa sen enempää. Vaikka keskustella meidän täytyy nyt tästä joka tapauksessa.

Yhteistyössä