Vähän miesnäkökulmaa asiaan:
Vastaavia ketjuja on täällä ollut viime aikoina enemmänkin ja se on kyllä antanut ajattelemisen aihetta miesten ja naisten eroista. Näköjään alkuhuuman hälvettyä suuri osa miehistä on tyytyväisiä ihan normaaliin perhe-elämään ja arkeen eivätkä tajua että parisuhdetta pitäisi jotenkin vaalia. Heidän tunteensa eivät tällaisessa arjen elämisessä välttämättä juurikaan laimene, mutta vastapuolen kyllä. Kärjistetysti: Miesten mielestä suhde on tila jossa vain ollaan, naiset taas vaativat huomioonottamista ja romantiikkaa.
Eli neuvoksi kaikille naisille, panostakaa heti suhteen alussa siihen että saatte miehen tämän ymmärtämään ja töitä parisuhteenne eteen tekemään. Vuosien päästä se voi olla myöhäistä. Jos suhde on päässyt jo arkipäiväistymään se on paljon vaikeampaa. Itse tajusin asian vakavuuden vasta kun ero oli jo oikeastaan tapahtunut. Onneksi palasimme jälleen yhteen ja nyt osaan ottaa kumppanini aivan eri tavalla huomioon.
Ketjun aloittajalle suosittelisin kissan nostamista pöydälle, eli keskustelua. Jos miehesi ei suostu asiaa ymmärtämään voisit ehkä hieman yrittää motivoida kertomalla että jos suhteenne jatkuu entisenlaisena niin se todennäköisesti päättyy eroon. Tämä voi kuullostaa ehkä aika rankalta, mutta siihen suuntaan suhteenne on menossa ellei käännettä parempaan tule. Parisuhdeterapiaa voisi kokeilla jos ette asioista kahdestaan pysty rakentavasti keskustelemaan.
Kuten tuossa jo mainittiinkin kahdenkeskisen ajan järjestäminen on erittäin tärkeää. En tiedä oletko itse tehnyt minkäänlaisia romanttisia aloitteita, mutta sitä voisi myös yrittää. Itselleni ainakin on tärkeää tuntea olevani haluttu ja kun olin tullut syystä tai toisesta tullut jonkin aikaa torjutuksi, lakkasin lähes kokonaan yrittämästä ja sopeuduin tilanteeseen. Miehet kyllä yleensä pitävät varsin suorista ja ronskeistakin ehdotuksista, eli jos vain saat jostain sen vanhan intohimon miestäsi kohtaan kaivettua esiin niin suoraan asiaan vaan. Kyllä sitä yritystä miehestäsikin romantiikan suhteen luulisi löytyvän, kunhan on taas on läheisyyden ja seksin makuun päässyt (itse taidan nykyään yrittää jo vähän liikaakin).