Harjoitusupistukset rv20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja supistelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

supistelija

Vieras
Mistäs tietää onko ns. harjoitussupistukset "haitallisia" vai ei?

Mulla on nyt supistellut viikonloppuna pienestäkin rasituksesta, onko se ihan normaalia? Soitan kyllä huomenna neuvolaan, mutta onko turhan hysteeristä yrittää päästä neuvolalekurille tsekkaukseen, et paikat on ok?

Toka lapsi kyseessä. Ekassa tunsin ensimmäisen supistukseni vasta kun synnytys käynnistettiin 41+ viikoilla...

Ootte siis menneet ihan normi lekuri-käynneillä raskauden? Mulla eka nla-lääkäri vasta joskus rv 27+...en tiedä miten jaksan hermoilla sinne asti. Matkakin olis sunnitteilla parin viikon päähän ja mietin et uskaltaako lähteä.

Nyt on tosiaan niin eri tilanne kuin esikoisen kanssa, kun en tuntanut yhtään supistusta.

Mut passitettiin ä-polille supistusten takia (kivuttomat, alkoivat juuri noihin aikoihin) ja sen verran tehoa niissä oli ollut, että kohdun ulkosuu oli lähtenyt aukeamaan. Eipä se suoraan mitään ennenaikaista synnytystä todellakaan enteile, mutta saikulle määrättiin kahdeksi viikoksi. Kyllä kannattaa neuvolaan soittaa, ei ole hysteeristä.

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:
Mut passitettiin ä-polille supistusten takia (kivuttomat, alkoivat juuri noihin aikoihin) ja sen verran tehoa niissä oli ollut, että kohdun ulkosuu oli lähtenyt aukeamaan. Eipä se suoraan mitään ennenaikaista synnytystä todellakaan enteile, mutta saikulle määrättiin kahdeksi viikoksi. Kyllä kannattaa neuvolaan soittaa, ei ole hysteeristä.

Kuinka helposti sait neuvolasta äippäpolille lähetteen ja kuinka kauan oli supistellut ennen kuin menit?

Mulla on supistellut rv16 asti kivuttomasti. Lenkillä jos on niin supistaa helposti, joskus ihan sängyllä makoillessa. Toinen lapsi tulossa myös. Nyt tosin on enemmän nosteluakin yms kuin esikoista odottaessa. En ole osannut huolestua näistä niin kauan kun eivät kipeää tee.
Esikoisestakin taisin kyllä supistaa joskus rv20 jälkeen. (nytrv22 menossa)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on supistellut rv16 asti kivuttomasti. Lenkillä jos on niin supistaa helposti, joskus ihan sängyllä makoillessa. Toinen lapsi tulossa myös. Nyt tosin on enemmän nosteluakin yms kuin esikoista odottaessa. En ole osannut huolestua näistä niin kauan kun eivät kipeää tee.

Sama juttu. Siis täällä alle vuoden ikäinen esikoinen hoidettavana, sen vuoksi luulenkin että alaknut supistaa, kun on niin paljon fyysisempää nyt kuin esikoista odotellessa "konttorirottana".

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sama juttu. Siis täällä alle vuoden ikäinen esikoinen hoidettavana, sen vuoksi luulenkin että alaknut supistaa, kun on niin paljon fyysisempää nyt kuin esikoista odotellessa "konttorirottana".

Niin ja sehän täs hermotuttaakin kun esikoisen hoidosta ei saa sairaslomaa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Snoopy:

Kuinka helposti sait neuvolasta äippäpolille lähetteen ja kuinka kauan oli supistellut ennen kuin menit?

Mainitsin asiasta neuvolakäynnillä ja supistuksia oli ollut reilu viikon verran, toista viikkoa muistaakseni. Terkkati kysyi miten supistukset tuntuivat; olivat kivuttomia, vatsa koveni äkkiä ja niitä ilmaantui myös paljon levossa. Eipä enempiä edes kysellyt kun jo kirjoitti lähetteen.

Mä olin saikusta huolimatta töissä, sillä kuulun myös konttorirottiin. Kotona ollessa olisin ihan varmasti touhunnut koko ajan, töissä oli leppoisampaa ;) Supistuksia tuli ja meni ihan loppuun saakka, ja yliajalle sitä sitten kärvisteltiinkin.