harjoitussupparit ja ennenaikainen synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
heippa!

kysyisin teiltä kokemuksia harjoitussuppareista ja niiden yhteydestä ennenaikaiseen synnytykseen. oon raskaana 25 viikolla ja mulla on harjotussuppareita aika tiheesti. muutenkin paineentunnetta alavatsalla ollut koko raskauden ja mulla todettiinkin streptokokki positiivinen...
nyt kävin pienellä iltalenkillä koiran kanssa ja kävely oli vaikeaa. koko maha kovettui ja piti kilsan matkalla pysähdellä koko ajan.. nyt siitä asti harjoitusuppareita ollut aika tiheesti.

voiko tämä nyt enteillä ennenaikaista synnytystä? edellisessä raskaudessa kohdunkaula hövinny vk30 ja kohdunsuu samalla viikolla 3cm auki. siitä saakka olin "liikuntakiellossa" mutten vuodepotilaana. pitäiskö soitella äitipolille ja kysellä joskos tutkisivat tilannetta? rv 20 rakenneultrassa paikat oli kiinni ja kohdunkaula normaali.

Tämä on taas niitä kysymyksiä, joita ei pitäisi kysyä täällä. Vastauksia tulee laidasta laitaan. Soita heti aamulla äippäpolille tai neuvolaan ja kysy asiantuntijalta apuja.

Mulla harjoitussupistukset alkoivat ennen raskauden puoliväliä ja niitä oli alun perinkin paljon, loppuvaiheessa käytännössä koko ajan. Ei tullut mitään haittoja, paikat eivät pehmenneet eikä muutakaan

Yhteistyössä