Harjoitussuppareita rv15+3,tulee usein?!

Tämähän on ihan kuin ensimmäistä odottaisi..Kolmas siis jo tulossa mutta en kirveelläkään muista mitä on ollut aiempien kanssa missäkin vaiheessa (mielestäni ei tälläistä edes ollut),joten kysynkin nyt olisiko täällä muilla kokemusta moisesta :D

Ongelmana nyt on ollut parina päivävä jatkuvat kivuttomat supparit,myös levossa mutta etenkin esim.ylösnoustessa ja istuessa jne. Ei nyt mitenkään säännöllisiä mutta välillä saattaa tulla ihan parin min välein. Satavarmaksi en niitä edes osaa suppareiksi kyllä sanoa,mutta sellainen kiristyksen tunne alavatsalla,joten oletan olevan kyse suppareista.
Kun vatsaa kokeilee niin tuntuu sieltä alhlaalta kovettuvan, kohtu kun ei kovin korkealla ole niin ei nyt mitenkään palloksi vielä mene.

Tässä itse mietiskelin,että kun se tunne tuntuu eniten siellä kohdun sivuilla,niin onkohan kyse edes suppareista vai olisiko kuitenkin vaan jonkunmoisia kasvukipuja?

Pari vkoa sitten tsekattu kohdunsuun tilanne niin silloin oli kaikki ainakin kunnossa. b-streptokokki minulla on,siihen sain jo kerran tämän raskauden aikana lääkkeet mutta nyt ei ole ainakaan muuten oireillut enää, eikä vissiin oikein sitä hoidakaan muutoin kun synnytykseen sitten antibiootit.

Onko muilla ollut näin aikasin jo suppareita todella usein? Miten raskaus edennyt??
 
miss_piggy
Mulla oli joitakin kuukausia sitten tosi paljonki noita harjoitussuppareita. Ja ne tuntui nimenomaan sillä lailla, että alamaha/kohtu meni yhtäkkiä kovaksi ja hetken päästä taas pehmeni. Mitään varsinaisia kipuja ei kuitenkaan ollut..

Nyt on siis menossa jo 37+6 ja noita harjoitussuppareita ei oo enää tullut varmaan pariin kuukauteen..
 
Heippa! Viime raskaudessa harkkasupparit alkoi noin viikolla 15. Koska edellisessäkin raskaudessa oli ennenaikaisuuden uhka ja paikat kypsyi harkkasuppareista, pyysin päästä lääkärille. Viikolla 16 kohdunkaula oli ultralla mitattuna alle kolme senttiä, eli oli jo pari senttiä kerennyt lyhentyä. Sairaslomaa ja kotilepoa loppuraskaus. Harjoitussupistuksia minulla tuli siis sieltä viikolta 15 asti n.10-20/vrk. Riippuen siitä kuinka hyvin olin malttanut levätä. Tyttö syntyi 37+1.

Eli jos harjoitussupistuksia tulee useita päivässä ja myös levossa, niin kyllä tarkistuttaisin tilanteen. Kaikki tulehdukset, virtsatie- ja emätintulehdukset, jne täytyy myös sulkea pois.

Minun neuvoni on lepoa ja runsaasti nestettä! :) Jos kroppa kärsii nestehukasta, se myös aiheuttaa supistuksia.

Täällä kasvatellaan nyt masua rv 10+3, ja vähän kauhulla odottelen milloin supistukset ja niistä stressaaminen taas alkaa...
 
Tuo Pink89 teksti kuulostaa niin mun tilanteelta. Mulla alkoi kivuttomat harjoitussupparit / kovetukset siinä 15 viikolla ja ihmettelin niitä 18+2 viikolle, jolloin oli neuvola. Kohdunkaula ehti kypsyä 3 cm:n, aiemmin oli yli 4 cm. Sain lepoa 3 viikkoa ja sit kontrolli. Gynekologi sanoi, että niitä harjoitussuppareita on kaikilla, mutta osalla ne kypsyttää paikkoja, (suurella) osalla ei. Varminta on poissulkea infektiot, kuten sulla on tehty ja tarkistaa kohdunsuun tilanne. Jos siellä tapahtuu mitään, ne määrää aika herkästi vuodelepoa.
 
Kiitokset vastauksista :)
Mulla on maanantaina neuvola,täytyy siellä mainita asiasta..sieltä vaan kuulemma tosi hankalasti saa lääkäriaikoja,mutta tk:sta varmaan sitten saa jos on tarvetta.
Tulehdukset on just vähän aikaa sitten tarkastettu,eli niitä ei nyt pitäisi olla..paitsi tietty toi b-streptokokki,mutta sille eivät mtn enää tee ennen sitä synnytystä.

Pari viikkoa sitten tarkastettiin tuo tilanne,oli jo silloin noita suppareita mutta harvemmin, sillloin ei ollut muutoksia. Toivottavasti ei olisi nytkään :/

Tsemppiä sinullekin Pink89 masun kasvatteluun :)
 

Yhteistyössä