Harjoitussupistuksia vai "oikeita"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä sen tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mistä sen tietää

Vieras
Minulla on ensi viikolle varattu sektioaika lapsen perätilan ja ison koon takia. Tänään ja eilen on supistellut enemmän ja vähemmän, mutta nyt illalla alkoi supistuksia tulemaan 10min välein ja on tullut jo tunnin verran. Mistä tiedän onko nämä harjoitussupistuksia vai kohdunsuuta avaavia? Pystyn kuitenkin kestämään nämä kivuliaat ja jalkoihin säteilevät supparit, mutta mietityttää että jos synnytys käynnistyy. Sairaalaan kyllä soitan, mutta kysyn nyt täältä ennen kun alan hätäilemään ja rimputtelemaan :)

Mulla tiesi just siitä, että reisiä repi myös. Kuukauden supisteli silleen, että mahassa tuntui epämiellyttävältä. Sitten kun oli jo tosi kyseessä, niin tuli kipeämpiä ja tuntui jaloissa asti.

Jep,mä kans tiesin siitä kun supistuksen tullessa oli vaikee liikkua kun jalkoihin sattu.

Toinen perusneuvo on että harjotussuppareiden pitäis loppua/harventua/lieventyä levolla,oikeet supparit ei paljoa kysele.. Että,kannattanee soittaa synnärille ja henkisesti varautua synnyttämään tällä viikolla..

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24724541:
harjotussaupparit ei koske eikä varsinkaan säteile reisiin.
joten hopihopi soitto saikulle jos on kerran tiedossa että sektioon menet.

Juu..paitsi että mulla harjoitussupistukset, jotka eivät ole tehneet mitään kohdunsuulla ovat olleet hyvinkin kivuliaita. Varsinkin ekassa raskaudessa oli puolesta välistä lähtien KIVULIAITA supistuksia, säännnöllisestikin. Ja kyllä yhtä kivuliaita kun sitten synnytyksessa ensimmäiset tunnit..eikä ollut kivuton synnytys :) Ja niitä on nytkin ollut jo monta monta vkoa, mutta kohdunsuulla ei mitään tapahdu.

En tällä tarkoita, etteikö ap synnytys olisi käynnistynyt, hyvinkin voi olla, joten kannattaa käydä näytillä tai ainakin soittaa. Mutta sitä että nämä on monesti melko yksilöllisiä juttuja miten etenee, miltä tuntuu..

Mulla synnytys alkoi suht säännöllisillä "harjotus"supistuksilla (n. 8-12 min välit muistaakseni). Sit ku niitä tuli pitempään, alkoi tuntua melkeen kipeältä ja väliki lyheni ni aattelin että joko ois tosi kyseessä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24724541:
harjotussupparit ei koske

Paitsi että voi olla kipeitä :(
Parissa vikassa raskaudessa viimeisillä viikoilla supistuksia tullut säännöllisinä illasta aamuyölle ja aina luullut että kohta synnytetään vaan ei. Ei oikeastaan edes ollut radikaalia vaikutusta kohdunsuulle ja käynnistykseen meni.

Yhteistyössä