Voiko synnytys käynnistyä ja edetä ihan pelkillä menkkajomotuksilla vai tarviiko välttämättä olla supistuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "dina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"dina"

Vieras
Jomottelee ihan kiitettävästi, ei nyt mitenkään kovin kovaa mutta kipeästi kuitenkin. Alaselkää, kylkiä ja alavatsaa jomottaa ja polttaa. Tätä tosin on ollut jo aikaisemminkin, enemmän tai vähemmän, mutta ei ole synnytys käynnistynyt. Tällä hetkellä rv 36+6 menossa ja alapään tilanne 4cm auki ja kaulaa 2cm jäljellä... mietin vaan, että voisiko käydä niin, että synnytys käynnistyy ja etenee ihan vaan tällä jomotuksella vai tarvitaanko siihen oikeita supistuksia?

Mulla käynnistyi toinen synnytys niin että tunsin vain painetta takapuolessa.. Synnäriltä käännytettiin takaisin ja muutaman tunnin kuluttua meninkin takaisin ja olin hmm.. 6 tai 7 senttiä auki. Tyttö syntyi kolmen tunnin kuluttua :)

Mistäs hemmetistä mä nyt voin tietää, että täytyykö lähteä näytille vai voiko huoletta odotella kotona niitä oikeita supistuksia? :O Kun näitä jomotuksia on tosiaan ollut aikaisemminkin, eikä vauva ole vielä parin kuukauden aikana (onneksi) ulos tullut niistä huolimatta.

Mistäs hemmetistä mä nyt voin tietää, että täytyykö lähteä näytille vai voiko huoletta odotella kotona niitä oikeita supistuksia? :O Kun näitä jomotuksia on tosiaan ollut aikaisemminkin, eikä vauva ole vielä parin kuukauden aikana (onneksi) ulos tullut niistä huolimatta.

Jos oot noin paljon ollut jo aiemmin auki niin sinuna luultavasti lähtisin kyllä näytille..

Mulla meni kuopuksen synnytys just tolla tavalla. Ainoat kunnon supparit tuli laitoksella, ehkä 3kpl, ja muuten oli vaan menkkajomotusta. En ois tajunnu lähteä laitokselle ollenkaan, jollei ois menny limatulppa.

Jos oot noin paljon ollut jo aiemmin auki niin sinuna luultavasti lähtisin kyllä näytille..

Ihan helpolla en viitsisi lähteä kun matkaa on kuitenkin 60km (no, toisaalta olis hyvä lähteä ajoissa ettei mene liian tiukalle...) ja sitten jos vaan käännyttävätkin takaisin... ei kuitenkaan ole vielä mitenkään kovin kipeä olo ja viikotkaan ole vielä täysiä... hitto, kun tietäis mitä tehdä.

Limatulppaa ei selkeästi ole mennyt, mutta aika limaista on ollut muuten vuoto. Ja jotain ihme lirahtelua on ollut viime päivinä, mutta lapsivettä en ole "kiinni" saanut (ei haise tai näytä siltä) eli luultavasti ollut valkovuotoa...

Kylläpäs on vaikeeta.

Mulla käynnisty pelkillä menkkajomotuksilla (jomotteli kyllä säännöllisin väliajoin). Lähti kunnolla etenemään sitten vasta helvetillisillä supistuksilla sisätutkimuksen ja kalvojen puhkasun jälkeen. Mä menin varmaan vähän "liian aikasin" sairaalaan kun en ollut vielä järkyttävän kipeä mut tutkimuksen jälkeen sit alkokin edetä. Onneksi menin, vauvalla oli hapesta pulaa aina kun olin jossain muussa asennossa kuin oikealla kyljellä ja lapsivesikin oli sitten vihreää. Tuosta ei olis kyllä ollut mitään tietoa jos oisin ollut kotona.

Aika harvinaista varmaan, et ei tunnu paljon missään ja sit jo aletaan ponnistaa. Mut mahdollista kai, mitä lueskelin sillon netistä kun oli noita lieviä supistuksia.

Kyllä:)Oikein hyvin,niin mullakin käynnistyi ensimmäinen:)Se on vaikeeta,mulla kyllä niistä ensimmäisistä tuntemuksista lapsi oli maailmassa jo 3h päästä enkä varmasti ois ehtinyt sairaalaan myöskin pitkän matkan takia (meiltä aikas sama matka sairaalaan kun sulla) jos mies ei ois ehdottomasti halunnut lähteä sairaalaan.hyvä että kuuntelin miestäni:)

Edelleen tänäpäivänäkään en tiedä, mitä supistukset ovat. Kertaakaan ei supistanut tai tuntunut supistuksia. Niitä lopulta käynnistyksen jälkeen piirtyi siihen laitteeseen, mutta mie koin ne vain mielettöminä hengenahdistuksina.. kunnes sitten tunnissa avauduinkin ilman mitään puudutuksia sentistä kahdeksaan. Silloin melkein taju lähti ja kroppa huus hallelujaa..

Yhteistyössä