Harjoitussupistuksia 10 MIN välein?häh?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos!

Vieras
niin voisikohan enteillä jotain että tänään on klo 19 alkaen n. 10 minuutin välein tullut tuju harjoitussupistus. Eli ei tod kovaa kipua, mutta sellaista tosi epämiellyttävää puristusta joka kestää minuutin-parin kerrallaan. Nyt on siis tullut jo kymmeniä tuollaisia kun ennen oli vain n. 2 päivässä. Rv:t 38+5 on nyt. kiitos jos joku viitsii vastata ! mulle on sanottu että oikeat synnytyssupistukset kyllä huomaa, eli nämä ei vielä varmaan niitä ole, mutta voisko lähtö olla lähellä?

Mulla tuli pitkin raskautta noita harkkasupistuksii tosi tiheeseen, välillä minuutinkin välein. Ja lopulta vauva syntyi päivän yli LA:n. Tarkkaile tilannetta ja mee näytille polille jos ei meinaa loppuu.

Onko ensimmäinen? Mä luulin ekasta että ihan harjoitussuppareita. ja että selkään sattu muuten vaa. Venyttelin vaan lattialla ja jatkoin leffan katselua. No onneks meni vedet ja sairaalaan tajuttiin lähtee. sairaalassa oltiin vajaa tunti ja lapsi oli syntynyt.

ainakin oulussa lähetetään helposti synnäriltä takaisin, jollei tosi kyseessä, ja minullakin esikoisen kanssa supisteli liki kymmenen tuntia kotona viiden minuutin välein. oli kivampi odotella kotona kuin yksin laitoksella, totesin sitten myöhemmin, vaikka ensin ihmettelinkin kun puhelimessa käskivät pysyä kotona aamuun saakka.

on kait yksilöllistä, mutta seuraavien synnytysten myötä tajusin, että tosi tuskaista hommaa se supistelu on sitten kun tosi on kyseessä. tietty jos aikoo kivunlievitystä ottaa, kannattaa lähteä laitokselle jo ennen ponnistusvaihetta.

No joillakin voi kuulemma harjoitussupistukset olla tosi timakoitakin..mulle kuitenkin kävi just kuten Emiilia-nimimerkille tuossa. Luulin harjoitussupistuksiksi, väli vaihteli 7-10 min (pieneni ensin mutta nousi taas 10 minuuttiin...). Sairaalaan menin kun sen supistuksen päätteeksi alkoi tuntua lantiossa sentyyppinen tunne kuin lihaksessa jota venytetään liikaa. Ja juu, sieltähän sitä oltiin tulossa jo hyvää kyytiä...2h ja valmista oli.

itselläni ensimmäisen kanssa alkoi supistukset kun salama kirkkaalta taivaalta samantien 5min välein. En tiedä menikö vedet samalla kun kävin aamupissalla, mutta enpä sitä ainakaan huomannut. Kuitenkin soittelin synnärille kun kivut oli kovat, mutta ajattelin että kuuluu asiaan... Sanoivat vain, että syö vain aamupala ihan rauhassa ja kuuntele olotilaa... äidilleni sitten myös soitin, että lähtö taitaa tulla, hän kuuli äänestäni että olin tosi kipeä... en esim. pystynyt puhumaan supistuksen aikana, vaan piti vaan keskittyä hengittämiseen. Laitokselle lähdin sitten n.1h 30min supistusten alkamisesta ja laitokselle päästyämme n.2h alusta, totes kätilö, että tuleepa sieltä kipeä äiti... itse vain ajattelin että kuuluuu asiaan. Esikoinen tuli sitten aikasta nopsaan... synnytys kokonaisuudessaan n.4h30min. Toista sainkin tehdä sitten n.12h, vaikka pelkäsin että tulis vielä nopeampaa kuin esikoinen.

Ei ole selkeää vuoristorataa, lähinnä on selkeä "puristus - ei puristus". Välillä vihloo tosi kipeästi koko mahan alueelle toiselle puolelle vain. Taidan yrittää nukkua. Saa nähdä muuttuuko nämä pahemmiksi vai loppuuko kokonaan

Jokohan on lähtö tullut? ;)
Miulla tuli 4h ajan ennen vesienmenoa epämääräsiä supistelutuntemuksia ja maha toimi ärhäkästi. Ekalla kipeällä supistuksella napsahti kalvot rikki ja vedet holahti. Sen jälkeen kipeitä supistuksia tuli 2-5min välein. Tulee oikein haikea olo, kun muistelee, vaikka kipeetä teki :heart: :D

Yhteistyössä