Harjoitussupistukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesä82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kesä82

Jäsen
31.08.2004
612
0
16
Heh, ei sitä uskos, että toistakin odottaessa tämmösiä miettii... Esikoiselta mie en tuntenu mitään viimistä viikkoa lukuunottamatta. Sillon ne "supistukset" (kivuttomat siis) oli niin selkeitä, että miekin tajusin, mutta jo aiemmin sekä neuvolatäti että yliaikakontrollin käyrä kerto jotain supistuksia olevan. :whistle: :D :D

Nyt aina välillä tulee semmonen "kurja tunne" tuonne mahanahkaan, niinku joku kiristäs sitä nahkaa. Ja kyllähän tuo maha kädellä tunnustellenkin tuntuu "tiukemmalta" kun normaalisti, muttei todallakaan "kivikovalta", alhaalta napakammalta kun ylhäältä. Eikä tuo todellakaan satu, mutta on vaan epämiellyttävää. Että onko ne nyt niitä harjotussupistuksia?

nimim. uuno kakkosodottaja ja rv 31+2

Mulla on kans ollu ihan samanlaisia tuntemuksia jo 20 viikolta asti! Viime yönä oli ekat kivuliaat supistukset ja viikkoja on nyt 38+2. (llulin jo et pääsee synnyttään, mut ei ) Ekalta supistukset alko edellisenä iltana synnytyksestä.

Kai ne sitte niitä on. :D

Mutta muistanko mie oikein, että ne on lähinnä (siis tuollasenaan) mukavuushaitta ja nimenomaan kohdun harjottelua, ei niinkään mitään, mihin tarvis jotenki suuresti reagoida?

No mä jäin sairaslomalle mut on muutenkin sellainen työ et olis pitäny jalkojen päällä olla 9 tuntia päivässä ja nosteluakin olis ollut. Ei niissä mun mielestä oo mitään haittaa jos ei oo kovin kivuliaita! Mut kanstii neuvolassa mainita asiasta!

Kyllähän ne neuvolassa on sitä kysyny ja mie olen vastannu, että vissiin niitä on... :whistle: :ashamed: :D :D

Miun työmaa nyt on tuo vajaa kaksi vuotias esikoinen, mutta ehkä sitä voisi mieheltä kaupasta pyytää sulkaalevyn "kun on taas ollu tänään niitä harjotussupistuksia". ;) :D *vitsivitsi*

Jatkan vanhaan aloitukseen noista harjoitussuppareista jos joku sattuisi vielä vilkaisemaan:
Siis, on poltellut monta päivää nyt alavatsaa, välillä poltto yltää ihan selän puolelle. Viimeyönä heräsin siihen, että poltti jo niin kovaa, että meinasin herättää mieheni. Kärvistelin aikani ja pyörin, ja ilmeisesti ne loppuivat tai nukahdin.
Ovatko nämä niitä harjoituksia vai mitä tapahtuu? Valkovuoto tai joku limavuoto on lisääntynyt entisestään ja yleistä väsymystä&voimattomuutta ilmassa :/
En älynnyt katsoa kellosta, kuinka kauan kesti yöllä tuo rumba, mutta yllättävän kauan niitä tulee, ja tuntuu että välillä yhtäjaksoisesti, vähän helpottaa ja taas mennään jopa parikin tuntia aaltoilemalla.
Maanantaina vasta olisi tk:lla käynti, ei edes lääkärintarkastusta tai mitään mistä voisin tietää että mitä tapahtuu. Nyt menossa rv 35+2 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Jatkan vanhaan aloitukseen noista harjoitussuppareista jos joku sattuisi vielä vilkaisemaan:
Siis, on poltellut monta päivää nyt alavatsaa, välillä poltto yltää ihan selän puolelle. Viimeyönä heräsin siihen, että poltti jo niin kovaa, että meinasin herättää mieheni. Kärvistelin aikani ja pyörin, ja ilmeisesti ne loppuivat tai nukahdin.
Ovatko nämä niitä harjoituksia vai mitä tapahtuu? Valkovuoto tai joku limavuoto on lisääntynyt entisestään ja yleistä väsymystä&voimattomuutta ilmassa :/
En älynnyt katsoa kellosta, kuinka kauan kesti yöllä tuo rumba, mutta yllättävän kauan niitä tulee, ja tuntuu että välillä yhtäjaksoisesti, vähän helpottaa ja taas mennään jopa parikin tuntia aaltoilemalla.
Maanantaina vasta olisi tk:lla käynti, ei edes lääkärintarkastusta tai mitään mistä voisin tietää että mitä tapahtuu. Nyt menossa rv 35+2 :heart:

Mulla tuntui tuolta n. 2 vko ennen h-hetkeä, ja siis silleen harvakseltaan. Synnytystä edeltävänä päivänä koko päivän ja iltaa kohti tihentyi ja sattu enemmän. Yöllä heräsin kun alkoi kunnon särky, lähettiin sairaalaan. Poika syntyi kuitenkin vasta 17 tunnin kaamean tuskailun jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Mulla tuntui tuolta n. 2 vko ennen h-hetkeä, ja siis silleen harvakseltaan. Synnytystä edeltävänä päivänä koko päivän ja iltaa kohti tihentyi ja sattu enemmän. Yöllä heräsin kun alkoi kunnon särky, lähettiin sairaalaan. Poika syntyi kuitenkin vasta 17 tunnin kaamean tuskailun jälkeen.

Uh huh kun ei vielä syntyisi :o
Reisiä myös polttaa välillä (niinkuin nytkin) tosi ärsyttävästi. Se "kuuma" aaltokipu-mikälie leviää koko alavartaloon että se lamaannuttaa jotenkin. Täältä on vielä 100km synnärille matkaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Uh huh kun ei vielä syntyisi :o
Reisiä myös polttaa välillä (niinkuin nytkin) tosi ärsyttävästi. Se "kuuma" aaltokipu-mikälie leviää koko alavartaloon että se lamaannuttaa jotenkin. Täältä on vielä 100km synnärille matkaa :whistle:
No toivottavsti ei vielä... Mulla levisi reisiin tuo särky vasta laitoksella!

Jos nyt T-Birdille pari varotuksen sanaa:
Meidän ensimmäinen lapsi syntyi ennenaikaisena ja hänelle annettiin vain 2h kerrallaan elinaikaennustetta sairaalassa. Viikkoja tosin oli paljon vähemmän kuin sinulla.

'Harjoitus' suppareita oli tullut ja muutama kivuliaskin. Saikulla olin maannut ja siitä huolimatta synnytys lähtikäyntiin. Ja kun supparit oli kivuliaita niin siitä ei mennyt kuin hetki kun kalvot pullotti ja paikat oli auki.

Tässä raskaudessa onneksi jo vähän seurattiin aikaisemmin, luultavasti loppuraskauden joudun sängyssä makolemaan. Suppareita ei juurikaan ole tuntunut, mutta parissa päivässä hävis puolet kohdunkaulasta. Ja tätä ei nähty kuin ultralla eli tavallinen TK lääkäri olisi ollut yhtä tyhjän kanssa, onneksi oli polikontrolli.

100 km 'turhaa' ajoa ei ole lainkan turhaa, jos sillä voidaan pelastaa lapsen henki. Laskettu aika ei todellakaan tarkoita sitä, että lapsi syntyy silloin.

Kuulostaa harjoitussuppareille
Mulla alko jo viikolla 20 ja ne teki oikeesti elämästä tuskallisen
Esim. kävelylle ei pystyny lähtee, kun alko supistaa heti 10 askeleen jälkeen :/

Alkuperäinen kirjoittaja ennenaikainen:
T-Bird, onko tämä sinun ensimmäinen synnytyksesi?
Jos olisin sinä, niin olisin jo lähtenyt lähimpään ultraavaan lääkäriin noilla tuntemuksilla.

On ensimmäinen eikä tuttavapiiristäkään löydy kenellä olisi tällaista ollut, kaikki ovat lähteneet kun lapsivedet on menny.
Lapsen liikkeet tuntuu voimakkaasti koko ajan, mikä on hyvä. Tällä hetkellä taas rauhallisempi tilanne päällä, reisiä vaan pakottaa.
Ja tuo kävely, sitä en halua edes kuvitella kun tuntuu että se ottaa kierroksia heti jos lähtee pidemmälle kävelyretkelle.
Mutta kun ne oli yöllä niin pirun kipeitä. Minne ne hävisi? Tuttava katsoi mahaani, ja sanoi että näyttää olevan vielä sen verran ylhäällä ettei ole edes laskeutunut niin, että alkaisi synnytys.
Maanantaina neuvolassa kuitenkin sano se täti, että on laskeutunut siihen ylä-aukemaan? :whistle:

No, mulla on ekalla ponnistuksella lapsivedet aina menneet ja tokalla on sitten lapsi syntynyt.

Jos uskallat vielä olla kotona niin ehdottaisin, että pysyisit sängyssä ja vaikka nostaisit jalkopäätä ylös. Tosin noilla sun viikoillas ei enää synnytystä esteltäisi vaan jos lapsi syntyy niin sen annetaan syntyä.

Kyllä mie uskallan olla kotona ihan hyvinkin. Raivostuttavaa kun ei tiedä mitä tapahtuu, ja vielä raivostuttavampaa on se, että ei ole mitään lääkäriä ollut pitkään aikaan etten tiedä mistään kohdunkaulasta tai mistään mitään olenko auennut. Yksi lääkärikäynti oli joskus rv 23 ? Ja silloin kohdunpohja oli kiinni ja kiinteä. Jännittää :o

Tässä minun tarinani mielenkiintoisista supistuksista: Minulla tuhisee tuossa vieressä kohta 2vkoinen tyllerö, joka syntyi rv37+6.
minulla oli ennenaikaisia suppareita rv29 lähtien ja viimeiset 3,5 vkoa supistukset tulivat ja menivät säännöllisen säännöttömästi siten, että viimeiset 1,5vkoa oli jalat mennä välillä alta, kun kipu säteili reisiin asti.

kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki rv 33 alkaen(jolloin lääkäri ekan kerran väläytteli enneaikaisen synnytyksen vaaraa) ja kaula hävisi kokonaan rv 37 mennessä, tosin raskaus oli minulle toinen. Rv 37+2 kohdunsuuni oli kolmisen senttiä auki ja neuvolalääkärikin ihmetteli miten synnytys ei ole käynnistynyt, vaikka supistukseni olivat voimakkaitakin. synnytystä edeltävänä iltana jouduimme käymään sairaalassa, kun en kunnolla tuntenut liikkeitä ja lääkäri totesi, että kun kohdunsuu on noin neljä senttiä auki voi tutkimus käynnistää synnytyksen, enkä minä uskonut, sillä esikoisen kanssa lääkäri koitti "ronkkimalla" sitä käynnistää eikä onnistunut...

no neljä tuntia tutkimuksen jälkeen olin synnäriläl toistamiseen, sillä supparit tulivat 3-10min välein ja kohdunsuu auki 5,5cm. missään vaiheessa supistukseni eivät olleen ns oppikirjasuppareita, eli säännöllisiä, mutta neljä tuntia(sisältäen kuuman suihkun,ilokaasua ja spinaalin) sairaalaan kirjautumisen jälkeen oli tyttö syntynyt :)

että jos vähänkin tuntuu jotenkin erilaiselta tuntemukset kuin ennen niin kannattaa ainakin soitella synnärille ja kysellä miltä ammatti-ihmisestä tuntemukset kuulostavat. Minulla onneksi sattui yhtä jäärä kätilö kuin mitä itse olen ja vielä jääräpäisempi mies, joka totesi nakkaavansa minut synnärille tutkittavaksi vaikka köysissä(minä kun ehdotin sekä miehelle että kätillölle että katsellaan aamuun, kun suppareiden kanssa tulen vielä toineen), mieluummin kuin pohtii joutuakko itse kätilöimään tienpenkalle =)

Lääkärissä käyty; Kohdunkaulaa ei ole enää, ja paikka on ilmeisesti sormelle auki :whistle:
Sanovat, että jos kivut tulee ylivoimakkaana tai voimakkaana nii vois hipsiä jo synnärille päin huiii hihii. Mutta voi tulla myös 4vko:n päästä. Oispa kristallipallo.. ;)

Avoid departing purchasing luggage, gifts, briefcases or perhaps different useful things within your car in which they can be witnessed simply by persons passing by michael zimmerman prentice Commence with the school of thought you are at this time there initial to solve complications pertaining to customers, To never market these people a lot of products.

Yhteistyössä