Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa rv 17+ alkaen harkkasupistuksia. Mitään eivät tehneet ja vauva syntyi suunnitellulla sektiolla rv 38. Tässä toisessa raskaudessa sain supistukset riesakseni jo rv 14+ ja kyllähän ne on stressanneet. Neuvolalääkärissä rv 21+ mitään ei kuitenkaan ollut kohdunsuulla tapahtunut ja kontrolliultrassa rv 28+ edelleen paikat kiinni, kiinteät ja kaulaa jäljellä n. 5cm. Supistaa useita kertoja päivässä ja nimenomaan eniten tuntuu levossa.
Kannattaa juoda mahdollisimman paljon vettä, koska kehon kuivuminen lisää supistelua. Myös magnesiumista saattaa olla apua. Ensimmäisessä raskaudessa popsin magnesiumia hullun lailla noiden supistelujen takia

tässä toisessa olen tyytynyt juomaan paljon vettä ja magnesiumia menee se, mikä äitiysvitamiinissa on. Tällä kertaa olen enemmän uskaltanut luottaa siihen, ettei nuo kivuttomat supparit saa mulla mitään aikaiseksi, kun eivät saaneet ensimmäisessäkään raskaudessa. Toki, jos paljon supistelee, kannattaa ottaa rauhallisemmin. Ja muutenkin välttää kaikkea, mikä provosoi supistuksia.
Toisilla vaan on supistusherkkä kohtu, eikä harkkasupparit tee yhtään mitään. Sitten on tietysti myös se osa, joilla jo kivuttomat supistukset aiheuttaa paikkojen kypsymistä. Jos kovasti huolettaa, niin aina kannattaa käydä vaikka neuvolalääkärillä tarkistuttamassa oman mielenrauhan takia
Tsemppiä! Täällä ollaan melko runsaasta supistelusta huolimatta jo 31. raskausviikolla

ja lupa on ollut elää ihan normaalia elämää. Epämukaviltahan nuo supistukset tuntuu, mutta se jo helpottaa, jos tietää, että ovat ihan harmittomia