harjoitus supistukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Mulla menossa rv 30 ja supistuksia tullut jo viikosta 20 eteenpäin. Liikunta tekee supistuksia, väärä asento ym. Väliin tuntuu sellainen kipeä vanne alamahasta ristiselkään supistuksen aikana. Varsinkin jos jotain raskaampaa tehnyt. kuinkahan herkästi tuollasiset tekee muutoksia kohdunsuulle? Kokemuksia kaipailen...

Minulla oli harjoitussupistuksia viikolta 24 loppuun asti raskautta. Joka päivä tuli ainakin noin kerran tunnissa. Paljastui että oli epäspesifi emätin tulehdus joka ne aiheutti. gynegologilla kun kävin. Viikolla 34 oli auennut sormelle, noin sentin (olin ensisynnyttäjä) ja kanavaa oli hävinnyt vain sentin. Eli ei ainakaan minulla pahasti vaikuttanut. Mutta kannattaa käydä tarkistuttamasa onko tulehdusta.

Itsellä ei tehneet esikoisen odotuksessa yhtikäs mitään, vaikka rv30 jälkeen niitä tuli tosi paljon. Vasta rv41+5 kun olin ya-kontrollissa oli kypsymistä tapahtunut juuri sen verran, että pystyttiin käynnistämään kalvojenpuhkaisulla seuraavana päivänä.

Kakkosesta kärsin jopa muutamista kipeistä supistuksistakin rv30 aikoihin ja harjoitussupistuksia tuli ihan päivittäin rv25 lähtien, ei tehneet mitään ja lopulta sitten rv39+2 meni vedet ja muutaman tunnin päästä oli tyttö sylissä.
Lisäyksenä vielä, että noita harkkareita tuli yleensä aina illalla ja jopa 10 tunnissa, mutta ei toki joka päivä tuolla tiheydellä.

Mutta jos olet huolissasi, niin voithan varata lääkärikäynnin, jossa tarkistavat, ettei muutoksia ole tapahtunut tai jos, niin varmaan käskevät ottamaan tosi rauhallisesti ym.

Yhteistyössä