No et vallan väärillä jäljillä ole. Minua ei ole tietääkseni ikinä petetty, vaan pettäjä olen ollut ihan itse (ja ei jäänyt ihan yhteen kertaan). Opin läksyni, enkä todellakaan tekisi sellaista enää ikinä.
Oppiminen kantapään kautta oli raskasta ja jätti suuret jäljet minuun. Menetin luottamuksen itseeni, kun huomasin kuinka surutta pystyin valehtelemaan silloin niin tärkeälle ihmiselle. Vasta myöhemmin huomasin, että en häntä todella rakastanut. Uskoisin, että menettäessäni luottamuksen itseeni, menetin sen myös muihin.
Kun muistelen, miten itse olen juuri mm. valehdellut, en pääse ajattelemasta, että kuka tahansa voi tehdä niin. Toimin täysin oman moraalini vastaisesti. Tätä on hieman vaikea selittää, mutta toivottavasti tuli edes jotenkin ymmärrettävästi. Kadun edelleen todella paljon tekojani, vaikka siitä onkin jo aikaa. Nyt pelkään, että itse saatan joutua samanlaisen kohtelun uhriksi.
Mieheni ei todellakaan ole antanut mitään aihetta epäilyyn. Tämä on ihan omassa päässäni, enkä tiedä miten pääsisin siitä eroon. Olet oikeassa, että puhuminen auttaa ja puhuttu ollaankin. Mieheni on ollut ymmärtävä ja tukenani. Nyt vain täytyisi päästä eteenpäin. Muuten kaikki on oikein hyvin. Vauvakuumekin painaa molempia =) Sitä ennen kuitenkin haluaisin kuitenkin päästä tällaisesta turhasta pelosta eroon.