Häpeän poikaystävääni!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aups
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aups

Vieras
Normaalisti selvinpäin poikaystäväni on ihana ja hauska,viihdyn hänen seurassa. Mutta aina kun hän on ottanu muutaman liikaa muuttuu hankalaksi. Välillä on agressiivinen, huutaa minulle ilman syytä, ja syyttelee turhaan mikä aiheuttaa riitaa yms. väilillämme. En usko, että kävisi minuun kiinni mutta muuten käytös on agressiivista.

Joudun häpeämään kavereitteni edessä humalaisen poikaystävän käytöstä. Kaikista pahempaa on, että istuin entisen "säädön" kanssa samassa pöydässä missä mieheni oli ja tämä säätö rupesi flirttaamaan mieheni nähden minulle. Ja tietenkin hieman ihastuin kyseiseen mieheen kun sain huomiota mieheni ollessa känni ääliö! Tiedän ettei säädöstä voisi tulla vakavampaa, enkä haluisi lopettaa suhdetta mieheeni! Pelottaa vaan välillä kyseiset agressiiviset kohtaukset joiden uhriksi joudun minä :/ Enkä ole poikaystävästäni järin ylpeä. Olemme olleet yhdessä n. vuoden.. Neuvoja?

Normaalisti selvinpäin poikaystäväni on ihana ja hauska,viihdyn hänen seurassa. Mutta aina kun hän on ottanu muutaman liikaa muuttuu hankalaksi. Välillä on agressiivinen, huutaa minulle ilman syytä, ja syyttelee turhaan mikä aiheuttaa riitaa yms. väilillämme. En usko, että kävisi minuun kiinni mutta muuten käytös on agressiivista.

Joudun häpeämään kavereitteni edessä humalaisen poikaystävän käytöstä. Kaikista pahempaa on, että istuin entisen "säädön" kanssa samassa pöydässä missä mieheni oli ja tämä säätö rupesi flirttaamaan mieheni nähden minulle. Ja tietenkin hieman ihastuin kyseiseen mieheen kun sain huomiota mieheni ollessa känni ääliö! Tiedän ettei säädöstä voisi tulla vakavampaa, enkä haluisi lopettaa suhdetta mieheeni! Pelottaa vaan välillä kyseiset agressiiviset kohtaukset joiden uhriksi joudun minä :/ Enkä ole poikaystävästäni järin ylpeä. Olemme olleet yhdessä n. vuoden.. Neuvoja?

Pari ohjetta:
1. Opettele kielioppia ja varsinkin yhdys sanoja. "Känniääliö" ON aikuisten oikeasti yhdyssana.
2. Älä mene samaan pöytään miehesi ja etnisten säätöjesi kanssa.

Viimeksi muokattu:
Pari ohjetta:
1. Opettele kielioppia ja varsinkin yhdys sanoja.

Maikka: Kannattaisi sinunkin opetella, miten yhdyssanat kirjoitetaan. EI: yhdys sana. KYLLÄ: yhdyssana...

AP:n ongelmaan takaisin. Minusta poikaystäväsi käyttäytyy todella typerästi. Suomessa on jopa satoja tuhansia ihmisiä, joilla on alkoholiongelma. Miehesi on yksi niistä. Yleensä kännisähläykset vain lisääntyvät iän myötä. Osaako hän ottaa koskaan viinaa maltillisesti (ei humallu, vaan ainoastaan on mukavassa pikku hiprakassa)? Osaako mies viettää viikonloppuja muullakin tavalla kuin juomalla?

Luin sattumalta viikonloppuna vanhaa 50-luvulta olevaa savolaisvitsikirjaa. Siinä eräässä vitsissä tuore vaimo valitti anopilleen, että mies on ns. viinamäen miehiä. Anoppi tokaisi, että haittaakos tuo, jos mies on muuten hyvä. Minusta tuo vitsi on edelleen ajankohtainen. Voi olla, että miehesi juominen on ongelma vain sinulle itsellesi. Mies saattaa nauttia juomisesta eikä hänellä välttämättä vielä ole viinasta aiheutuneita ongelmia (pahentaa masennusta, aiheuttaa fyysisiä vaivoja, voi menettää krapulan/humalan takia työnsä) eikä kaverit tai sukulaiset ole näkemässä juomisesta aiheutuvia ongelmia, mutta sinä olet.

Itse henkilökohtaisesti en huolisi mistään hinnasta miestä, joka käyttää alkoholia reippaasti ja joka ei kykene olemaan suurinta osaa viikoista/viikonlopuista selvinpäin, vaikka mies muuten olisi hellä, rakastava, olisi töissä jne. Jos mies vielä juomisongelman lisäksi uhkailisi ja käyttäytyisi sairaalloisen mustasukkaisesti, niin lähtisin pois niin pian kuin mahdollista.

Viimeksi muokattu:
Häpeän maikkoja.
Tai no kirjoitusvirheethän on hauskoja.
Nytkin entisestä tuli etninen.
Jos poikaystävää häpeää, niin silloin varmaan kannattaa vaihtaa hänet parempaan.

Kannattaisi varmaan ottaa kissaa niskasta kiinni kunnolla ja nostaa se pöydälle! Eli tee selväksi miltä sinusta tuntuu hänen kännäämisensä ja pyydä häntä vähentämään juomistaan mikäli tahtoo jatkaa yhteistä elämäänsä sinun kanssasi.
Toinen asia mihin kannattaa kiinnittää huomiota on ehkä oma käytöksesi - ethän kai pidä tapanasi flirttailla muitten kanssa ? Et kai itsekään pitäisi siitä jos kännikalasi flirttailisi muitten naisten kanssa ? Se jos mikä tekee toisen epävarmaksi ja saattaa taas sen myötä aiheuttaa turhaa agressiivisuutta.
Nuorena ihminen on epävarma ja alistuu usein toisen huonoihin tapoihin koska pelkää ehkä suhteen loppumista. Mutta huonossa suhteessa ei kannata olla! Asiat pitää voida selvittää puhumalla.

Olen itse tuhlannut aikoinaan neljä vuotta elämästäni alkoholistin kanssa. Uskoin pitkään että "kyllä se siitä". Mutta ei se siitä mihinkään muuttunut. Vasta kun kännisekoilut alkoivat mennä niin pitkälle että mies kuseskeli kännissä sisään asuntoomme - jopa sänkyyn - tajusin että tämä ei ole minun elämääni.
Minä olin valitettavasti tehnyt sen virheen etten ikinä puhunut mitään ajatuksistani ja tunteistani, vaan kuppi meni sitten lopullisesti nurin eräänä päivänä ja pakkasin kamani.

Arvosta itseäsi, olet sen arvoinen!

Viimeksi muokattu:
Eroa poikaystävästäsi.
Löydät varmaan sellaisen, jolle sinä olet tärkeämpi kuin alkoholi. Löydät varmaan sellaisenkin, joka ei laita rähinävaihdetta päälle humalassa.

Maikka: Kannattaisi sinunkin opetella, miten yhdyssanat kirjoitetaan. EI: yhdys sana. KYLLÄ: yhdyssana...

AP:n ongelmaan takaisin. Minusta poikaystäväsi käyttäytyy todella typerästi. Suomessa on jopa satoja tuhansia ihmisiä, joilla on alkoholiongelma. Miehesi on yksi niistä. Yleensä kännisähläykset vain lisääntyvät iän myötä. Osaako hän ottaa koskaan viinaa maltillisesti (ei humallu, vaan ainoastaan on mukavassa pikku hiprakassa)? Osaako mies viettää viikonloppuja muullakin tavalla kuin juomalla?

Luin sattumalta viikonloppuna vanhaa 50-luvulta olevaa savolaisvitsikirjaa. Siinä eräässä vitsissä tuore vaimo valitti anopilleen, että mies on ns. viinamäen miehiä. Anoppi tokaisi, että haittaakos tuo, jos mies on muuten hyvä. Minusta tuo vitsi on edelleen ajankohtainen. Voi olla, että miehesi juominen on ongelma vain sinulle itsellesi. Mies saattaa nauttia juomisesta eikä hänellä välttämättä vielä ole viinasta aiheutuneita ongelmia (pahentaa masennusta, aiheuttaa fyysisiä vaivoja, voi menettää krapulan/humalan takia työnsä) eikä kaverit tai sukulaiset ole näkemässä juomisesta aiheutuvia ongelmia, mutta sinä olet.

Itse henkilökohtaisesti en huolisi mistään hinnasta miestä, joka käyttää alkoholia reippaasti ja joka ei kykene olemaan suurinta osaa viikoista/viikonlopuista selvinpäin, vaikka mies muuten olisi hellä, rakastava, olisi töissä jne. Jos mies vielä juomisongelman lisäksi uhkailisi ja käyttäytyisi sairaalloisen mustasukkaisesti, niin lähtisin pois niin pian kuin mahdollista.

Kiitos Poikkeli mielipiteestäsi :) Poikaystäväni ei läträä joka vknlp viinan kanssa vaan pikemminkin noin 1 kerran kuukaudessa, jolloin mopo lähtee vähän hanskasta. Olen joskus itse seurustellut miehen kanssa jonka piti päästä ryyppäämään joka vknlp ja viina meni edelleni. Olen sanonut monesti, että voisit ottaa hillitymmin viinaa ja monesti ollaan oltu kaveri seurueessa vietttämässä iltaa ja sanonut että eiköhän ala riittää jo tältä illalta! Muistuttanut seuraavana päivänä, etten pidä kyseisestä käytöksestä. Yleensä mieheni sanoo,että anteaksi ei olisi pitänyt purkaa minuun omaa känni kiukkua! Jotenkin kuvio toistuu usein ?? Ja mitä tulee omaan flirttailuuni en tee sitä usein, mutta onhan se imartelevaa kun joku on kiinnostunut..

Viimeksi muokattu:
Ei todellakaan kuulu asiaan, mutta miksi ihmiset ei enää osaa yhdyssanoja? Usein koko merkitys muuttuu, esim. krokotiilinnahkakengät ei ole ihan sama asia kuin krokotiilin nahkakengät...

No onkos tuo nyt niin kauhea asia jos ei joka ikinen yhdys sana sattuisikaan menemään oikein. pää asiahan lienee, että keskustellaan. Asia yhteydestä yleensä osaa lukea ja ymmärtää mitä kukin tarkoittaa. Ei kukaan voi käsittää väärin vaikka kirjoittaisikin krokotiilin nahka kengät.:)
Älkää ihmiset nipottako - ei puhe kielessäkään paljoa yhdys sanat erotu. Täällä keskustellaan eikä olla äidin kielen kokeissa.
...ja ettei tulisi tästäkin jälki kirjoituksia niin aivan tahallani kirjoitin kaikki sanat erikeen - nekin yhdys sanat.

Viimeksi muokattu:
Minusta yhdys sana virheitä ei kannatta täällä vahtia koska sitä voi mennä sellaiselle foorumille jossa käsitellään suomen kieli oppia!Minä kun kirjoitan foorumeille en kyttää omia enkä toisten kieli oppi virheitä vaan sitä Asiaa josta puhutaan.Se on tärkein haloo!!!!Yhdys sanat voi opetella jos haluaa mutta kuka opettaa ymmärtämään ihmis suhde asioita ei kukaan!?Niitä pitää ihan its eopetela ymmärtämään ja sydämellä näkemään.Perus sääntö kaikille pari suhteessa oleville:Kohtele muita niin,kuin toivoisit muiden kohtelevan SINUA!!

Toki voi mennä muualle käsittelemään kielioppia, mutta opetus ei siellä taida saavuttaa niitä, jotka sitä kipeimmin tarvitsisivat.

Maikan sarkasmikin meni ihan hukkaan. Hän yliarvioi lukijoiden käsityskyvyn.

Jos joutuu häpeämään kumppaniaan, hänet voi jättää kotiin siksiaikaa, kun itse on asioilla, kyläilemässä. Istuttaa sohvalle, ja joku pelikapula kätöseen, ja komentaa istumaan aloillaan ja pelaamaan, kunnes saavun.
Jos pidempään viipyy, voi tämä arestilainen pientä hiukopalaa purasta pelaamisen lomassa.
Tällä keinoin säästyy kumppanin aikaansaamalta häpeältä.

Nämä on sellaisia asioita, joista kannattaa jutella ja jutella uudestaan ja uudestaan. Ei kannata vihjailla tai mököttää miehelle, vaan sanoa ihan suoraan, että ei hyväksy kännisekoiluja eikä mustasukkaisuusdraamoja.

Olen samaa mieltä jonkun aiemman kirjoittajan kanssa, että kannattaa myös katsoa peiliin, että millaista se oma käytös on. Humala poistaa estoja (myös sinulta!), joten ei ole ihme, jos mies pelkää menettävänsä sinut ja siksi on mustasukkainen. Jos tällaista tapahtuu jokaisen kotibileen tai baarireissun jälkeen, niin kannattaisi sitten miettiä, miten tällaista voi estää. Pitäisikö ehkä vähentää entisestään juomista tai käydä suosiolla erikseen juhlimassa (miehesi poikaporukassa ja sinä tyttöjen kesken), jottei tarvitse keskenään tapella?

Jos kaipaat mieheltä lisää huomioimista, niin oikea ratkaisu ei ole se, että flirttailet silloin, kun ajankohta flirtille on huonoin mahdollinen (= mies kännissä). Jos kuitenkin saat arkisin mieheltäsi riittävästi huomiota, niin ehkä siinä olisi kasvun paikka, että voisit opetella vähän itsenäisempään elämään, että pärjäät edes yhden päivän ilman halailua, suukkoja ja kauniiksi kehumista. Jos mies juo, niin anna pitää hauskaa, mutta älä oleta, että hänen pitää silloinkin koko ajan huomioida sinua. Juuri siksi voisi olla parempaa, että juhlitte erikseen, koska sinulla on paha mieli, kun mies ei ole sellainen kuin haluat ja miehen ei tarvitse olla sinusta huolissaan, kun olet pois silmistä.

Jos taas et saa mieheltäsi arkisinkaan (selvinpäin) tarpeeksi hellyyttä ja kehuja, niin silloin on taas puhumisen paikka. Kerro, mitä haluat mieheltäsi. Usein nuoren miehen saa kyllä opettamallakin tottumaan ja nauttimaan hellyydestä, kun ottaa tavaksi kotiin tullessa/nukkumaan mennessä jne, että annetaan suukko ja hali, istutaan sohvalla sylikkäin, hierotaan vuorotellen hartioita jne. Usein mies huomaa, että miten mukavaa sellainen koskettelu on ja hän itsekin alkaa oma-aloitteisesti tekemään sellaisia asioita.

^Olin kirjoittamassa juuri samaa. Minusta te kännitörttöilijät ansaitsette toisensa. Kumpikaan ei kunnioita toista vaan toinen hankkiutuu tärviöhumalaan ja toinen flirttaa ex-hoitojen kanssa.

"Ja tietenkin hieman ihastuin kyseiseen mieheen kun sain huomiota mieheni ollessa känni ääliö! Tiedän ettei säädöstä voisi tulla vakavampaa..."

Helpostipa sinäkin ihastut vaikka olet parisuhteessa olevinasi. Entä jos säädöstä voisikin tulla vakavampaa? Aloittaisit rinnakkaissuhteen?

Ei todellakaan kuulu asiaan, mutta miksi ihmiset ei enää osaa yhdyssanoja? Usein koko merkitys muuttuu, esim. krokotiilinnahkakengät ei ole ihan sama asia kuin krokotiilin nahkakengät...

Samaa ihmettelen. Duunissa on aikalailla näin: matalan koulutustason ihmiset jotka ovat iäkkäämpiä, ovat parempia suomen kielessä kun monet korkeasti koulutetut nuorehkot ihmiset.

Eräs insinööri kysyi pari viikoa sitten kuuluuko viikonpäivät kirjoittaa pienellä vai isolla, luulin vitsiksi, ei ollut.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja ylittäjä;10401996:
Menikö oikeasti se maikan vitsi noin yli älyn? Eikö kirjoittajat tällä palstalla hallitse edes sarkasmin alkeita... Surullista sekin, kuten myös yhdys sanojen huono hallinta. Menikö taas yli...

Se, mikä on omasta mielestä sarkasmia tai huumoria, ei aina välttämättä ole sitä jonkun toisen mielestä.........Oikea/hyvä huumori/sarkasmi yleensä menee perille. Jos ei mene, niin ehkä ei ollut hyvää sellaista...

Ja se, että toiset ei aina ole samaa mieltä siitä mikä on sarkasmia/huumoria, ei välttämättä tarkoita sitä, että ollaan tyhmempiä. Joillain on aina tapana vetää joka asiasta sellainen johtopäätös, että toiset on tyhmiä.

Yhteistyössä