häpeääköhän mies mua? ei halua laittaa faceen kenen kanssa on parisuhteessa.. ei koskaan kommentoi mitään mun seinälle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuujuuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laita hänen seinälleen jotain tyyliin pusuja ja sydän? Jos poistaa tai laittaa niin ettei muut näe niin aika selvä tapaus! Siinä kirjoituksen alapuolella siis kun näkyy onko julkinen, kavereille vai miten. Jos on se jännä pyöreä kuvio niin on muokannut siten että ketkä näkee ja ketkä ei. Yksi hieman erikoinen serkkuni kirjottelee seinälleni jatkuvasti, olen laittanut niihin päivityksiin niin että vain minä ja hän näkee ne.

Tunnen monta ihmistä jotka ei joko omaa statuksessa kumppaninsa nimeä, tai eivät edes ole fb:ssä kavereita keskenään.

Jotenkin hauskaa näillä tiedoilla (ja yksipuolisilla) väittää että ukko pettää tai vastaavaa.

Toki mies voi olla vaikka salainen agentti teoriassa, jolloin ei halua kumppaniaan vaaraan jne.

Se mitä johtopäätöksiä tuosta ennemmin vetäisi, on se että kaikki ei vaan halua tyttistä tai vaimoa jokaiseen nurkkaan sosiaalisessa elämässään sen lisäksi että saa vaikka päivittäin olla hänen kanssaan muuten tekemisissä.

Kyllä se on näin, että joko mies on salainen agentti, tai se ei halua kyhnätä julkisesti somessa, mikä on aivan normaalia ja tervettä. Facebook on tuonut aivan uuden ulottuvuuden joidenkin naisten pakonomaiseen tarpeeseen analysoida miehen tekemisiä ja tekemättä jättämisiä. Käy oikeastaan miehiä sääliksi.
Se puhelinjuttu - veikkaan, että miestä alkoi ujostuttaa, koska istuit vieressä.
Ja nyt löysäät sitä vannetta, ap.

Miksi kommentoida juttuihin fb:ssä, kun voi sanoa toiselle siinä ihan kasvotusten että olipa hauska juttu minkä fbssä kerroit.

Minua ainakin nolottaisi kumppanini puolesta, jos hän laittaisi sivulleni jotain ihme halipususydänviestejä. Saattaisin deletoida tai piilottaa vain meidän kahden näkyviin, mutta se ei suinkaan korreloisi mitenkään tunteisiini kumppaniani kohtaan.

Hämmentäviä johtopäätöksiä täällä taas. Kaikki eivät halua jakaa koko elämäänsä somessa. Ja uuden suhteen kertominen voi olla kavereillekin kiusallinen tilanne, jos porukka utelee jatkuvasti että noh, kukas on kierroksissa. Ujomman tai introvertimman ihmisen tulee helposti ajauduttua "nooo, eipä kukaan, anna nyt olla.." -linjalle.

Meillä miehen kanssa yhteistä taivalta takana 8-vuotta, eikä meillä koskaan ole lukenut fbssä kenen kanssa seurustellaan. Ei lue tänäpäivänökään edes, että pari suhteessa. Meidän mielestä siellä ei vain tarvitse jakaa kaikkia asioita. Miksi hyvän päivän tuttujen pitäisi tietää, että kuka on ja kenen kanssa?
Ne jotka pitävät yhteyttä, käyvät kylässä ja me käydään kylässä tietävät kyllä ja Se riittäköön. Se että itse tietää, eikö Se ole kaikkein tärkeintä?

Ei meilläkään suhteen alussa mies kertonut kaikille kavereilleen, että kenen kanssa on. Eikä hänellä ketään toista ollut, ujoa sorttia vain, eikä halunnut kuittailua, kun oli kaveripiirinsä ensimmäisiä jotka alkoivat vakiintua.

Eikä meillä näytetä julkisellapaikalla hellyyttä, kotona sitten. Sitäkään ei mielestämme tarvitse kaikkien nähdä. Sen aikaa kun käydään kaupassa osataan ja maltetaan kyllä olla pussailematta. Kädestäkään ei pidetä kiinni, kun pysytään itse pystyssä.

Rauhottukaa ihmiset, koittakaa pitää oikea elämä ja facebook erillään.

• Tykkää
Reactions: hipsterström
Ihmisiä on erilaisia, senkin suhteen miten avoimesti näyttävät tunteensa. Mutta jos tässä pn paljon ristiriitaa ja suhde on alussa, niin voit miettiä haluatko jatkaa. Tuskin nuo hellyydenosoitukset ainakaan lisääntyvät, eikö ne yleensä vähene?

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Mä en tiiä, oonko jälkeenjääny sosiaalisessa mediassa, mut mun mielestä hellyydenosoitukset ja rakkaudenosoitukset facebookissa on jotenkin teinimeininkiä. Tottakai voi lukea, jos on suhteessa jonkun kanssa, ok. Mutta rakkaudenosoitukset ja hellyydenosoitukset voi näyttää sitten kun on kahdestaan kumppanin kanssa.

• Tykkää
Reactions: Vanna
Nämä on makuasioita myös, toisten mielestä esim hellyydenosoitukset kaupassa on turhan julkista. Vaikka ei siis haluaisi suhdetta salata, niin mieluummin osoittaa yksityisemmin sen välittämisensä.

Ja musta ois todella kiusaannuttavaa puhua parisuhteestani, jos poikaystävä kuuntelisi vieressä. Varmaan vaihtaisin puheenaihetta vaan.

Kaikkien ihmisten elämä ei ole pelkästään Facebookissa eikä Facebook ole kaikille yhtä kuin elämä. Vain todella heikkoitsetuntoinen välittää ylipäätään aloittajan mainitsemista asioista. Naurattaa helvetisti mutta toisaalta käy sääliksi, tulee mieleen ex-vaimo jonka päivä saattoi mennä pilalle ja jopa itku päästä jos ei tullut tarpeeksi tykkäyksiä, jos joku jätti kommentoimatta tms.

Joo, olen itse Facebookissa mutten välitä pätkääkään siitä kuka tykkää tai ei tykkää mistäkin, mikä kenenkin parisuhdestatus siellä on enkä mistään muustakaan koska tosielämä kiinnostaa huomattavasti enemmän. Otan facebookin jotakuinkin yhtä vakavasti kuin tämän palstan.

Mulla mies ei ole fb:ssä ja olen laittanut et olen parisuhteessa, mut niin et se näkyy vain mulle. En tiedä miten sen tiedon saa julkiseksi ilman et siitä tulee jotain ilmotusta kaikille et "Minni on parisuhteessa!!!" Mulle tulee jotenkin kamalan kiusaantunut olo sellasesta. Ehkä jos naimisiin menen niin sen voisin julkasta.

Mut joo, kannattaa kysyä.

Meillä toimitaan samoin. Yhdessä 10 vuotta, suhde toimii ja kaikki muutenkin ok. FB:ssä emme kommentoi tai tykkää ikinä toistemme päivityksistä. Meillä on sellaista uutta tekniikkaa käytössä, jota kutsumme kodiksi. Se on semmoinen paikka, jossa on yhteinen jääkaappi ja mm. ruokapöytä, jonka ääressä istumme (joskus jopa makaamme) joka päivä ja voimme keskustella, kommentoida ja tykätä rajattomasti. FB ei tuo tähän mitään lisäarvoa, vaan päinvastoin pelkkiä riskejä.

[QUOTE="humppa";29486205]:O[/QUOTE]

Minusta asia on noin kuin astrolabe sanoo. Nettikäyttäytyminen ei ole irrallista muusta elämästä. Jos haukut puolisoa täällä niin ei se eroa siitä että tekisit sen irl.

Mutta jos pari ei harrasta julkisia hellyydenosoituksia irl, niin miksi käytös olisi erilaista facessa? Minä suutelen tavatessa vaikka kauppakeskuksessa, joku toinen vain yksityisesti.

Netti on hieman kuin kauppakeskus. Osa alueista on taas hieman kuin suljetun piirin kerhotaloja. Monelle kaksplus on tietyssä mielessä kuin matka toiseen kaupunkiin, jolloin voi tuntemattomana tehdä mitä vain.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Minusta asia on noin kuin astrolabe sanoo. Nettikäyttäytyminen ei ole irrallista muusta elämästä. Jos haukut puolisoa täällä niin ei se eroa siitä että tekisit sen irl.

Mutta jos pari ei harrasta julkisia hellyydenosoituksia irl, niin miksi käytös olisi erilaista facessa? Minä suutelen tavatessa vaikka kauppakeskuksessa, joku toinen vain yksityisesti.

Netti on hieman kuin kauppakeskus. Osa alueista on taas hieman kuin suljetun piirin kerhotaloja. Monelle kaksplus on tietyssä mielessä kuin matka toiseen kaupunkiin, jolloin voi tuntemattomana tehdä mitä vain.

Okei, ymmärrän ehkä, en itse ole Facebookissa, joten en varmaan käsitä miten iso merkitys sillä ihmisille voi olla. Käsitin ilmeisesti myös väärin osaksi, ajattelin astron tarkoittavan, että jos sinä ottaisit sieltä sen teidän parisuhteesta kertovan statuksen pois, astro tulkkaisi sen eron merkiksi. Vai ymmärsinkö oikein? Tarkoittaisiko se sinullekin sitä samaa? Se kuulostaa kyllä aika extremeltä. Kai ne eron merkit jo vähän ennen ja muutenkin olisivat ilmassa? Enkä siis toivoisi teille mitään sellaista.

[QUOTE="humppa";29486241]Okei, ymmärrän ehkä, en itse ole Facebookissa, joten en varmaan käsitä miten iso merkitys sillä ihmisille voi olla. Käsitin ilmeisesti myös väärin osaksi, ajattelin astron tarkoittavan, että jos sinä ottaisit sieltä sen teidän parisuhteesta kertovan statuksen pois, astro tulkkaisi sen eron merkiksi. Vai ymmärsinkö oikein? Tarkoittaisiko se sinullekin sitä samaa? Se kuulostaa kyllä aika extremeltä. Kai ne eron merkit jo vähän ennen ja muutenkin olisivat ilmassa? Enkä siis toivoisi teille mitään sellaista.[/QUOTE]

Ottaen huomioon että siellä on jo se statuksena, niin asia on aivan eri kuin aloittajalla. Se on oikeastaan pahempi kuin jos joku jättäisi käyttämättä vihkisormusta. Sormuksen käyttämättä jättämiseen kun olisi pätevämpiä syitä. Tuo status kun ei tuo haittaa ollenkaan.

Ottaen huomioon että siellä on jo se statuksena, niin asia on aivan eri kuin aloittajalla. Se on oikeastaan pahempi kuin jos joku jättäisi käyttämättä vihkisormusta. Sormuksen käyttämättä jättämiseen kun olisi pätevämpiä syitä. Tuo status kun ei tuo haittaa ollenkaan.

On, tämän ymmärrän. Ainakin melkein :) (oma vikani, kun luen astron tekstit jollain draamalisällä, sinun kirjoittamana sävy on mielestäni eri, vika ei ole teidän, vaan omani)

Jos ottaisit vihkisormuksen pois (tatska) niin olisin aika romahtamaisillani silloinkin. :D

Mutta siis meinasin ihan yleisesti, että somesta on tulossa jokaisen CV - halusi tai ei. Netti vailla tietoja Matti Meikäläisestä herättää epäilyksiä; onko jotain salattavaa?

Mun mielestä ongelma ei facessa, vaan siinä, että te ette pysty keskenänne puhumaan tällaisesta. Mitä jos kysyisit, että laitettaisiinko toistemme nimet faceen parisuhdekohtaan. Sunkin pitää hyväksyä, jollei toinen halua tällaista asiaa toitottaa kaikille. Kaikki eivät vaan ole sellaisia. Voi olla esim. surullisia kokemuksia parisuhteen päättymisestä ja siksi haluaa nyt kätkeä onnensa ja pitää sen omanaan.

Se, että eräille tulee heti pettämiset mieleen, varmaan kertoo heidän omasta elämänkokemuksestaan...

Itse oman elämänkokemukseni perusteella pitäisin syynä tuota jo mainitsemaani, että en saanut rakkaudessa siipeensä ja siksi haluaa nyt edetä omaan tahtiinsa ja painostamatta.

Yhteistyössä