Hanskat pyllynpesussa?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kaisa:
Itse asiassa ei se p.aska ole niin vaarallista ja karmeaa ainetta, mitä kirjoituksista voisi päätellä. On ihan sama kenen kakkaa paljailla käsillä käsittelee, merkittävää on se, kuinka kädet käsitellään kakan käsittelyn jälkeen. Jos kakkaa bakteerien yms. takia pelätään, niin silloin ei pitäisi myöskään suudella ketään, sillä suu on ihmisen likaisin paikka. Bakteereja miljoooooooooooonia.

Höpönpöpönlöppö, suolistobakteerit on asia ihan erikseen kuin suunbakteerit.

vierailija
Käyttääkö kukaan jotai kertakäyttö tms. hanskoja kakkapyllynpesussa?

Miksi pitää pestä paljain käsin?

Eihän hoitsutkaan paljain käsiin vanhainkodissa jne. kenenkään kakkaan koske...onko se oman vauvan kakka jotenkin "puhtaampaa" täh? Eikös kakka oo kakkaa...sama kenen pyllystä se tulee.
Vai kuinka moni ottaa koiran kakan paljain käsin...
Lieksalaisessa hoitokodissa Timitrassa ei saa käyttää toinen hoitaja kertakäyttöhanskoja kahden hoidettavaa asukasta kakka vaipan vaihdossa.

Hoitoalalla
Itse asiassa ei se p.aska ole niin vaarallista ja karmeaa ainetta, mitä kirjoituksista voisi päätellä. On ihan sama kenen kakkaa paljailla käsillä käsittelee, merkittävää on se, kuinka kädet käsitellään kakan käsittelyn jälkeen. Jos kakkaa bakteerien yms. takia pelätään, niin silloin ei pitäisi myöskään suudella ketään, sillä suu on ihmisen likaisin paikka. Bakteereja miljoooooooooooonia.
Vanhustyössä olevana voin sanoa, että ei todellakaan ole ihan sama onko käsillä kenen tahansa paskaa. En todellakaan pesisi vanhusten perseitä ilman hanskoja! Hanskojen vaihdon välissä kädet pitäisi vähintään desinfioida.

Lapseni takapuolen pesin ilman hanskoja hänen ollessaan vauva. Päiväkodissa kun olin työharjoittelussa niin käytin hanskoja lasten takapuolten pesussa ja pyyhkimisessä.

Hoitoalalla
Lieksalaisessa hoitokodissa Timitrassa ei saa käyttää toinen hoitaja kertakäyttöhanskoja kahden hoidettavaa asukasta kakka vaipan vaihdossa.
Jos tuo sun kertoma on totta, niin sitten ilmoitusta hygieniahoitajalle, että tulee antamaan esimiehelle ohjeistuksen! Jos sekään ei auta, niin liittoon vain ilmoitusta. Kyllä todellakin pitää olla molemmilla hoitajilla hanskat kun mennään hoitamaan kahden hoidettavia!

Yhteistyössä