Hankkisitko lapsia tällaisen miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
nettomaksaja
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä voisin. Oma miehenikin on rasistinen ja minun mielestäni hänen mielipiteensä ovat ihan oikeutettuja. Itsekään en voi sietää niitä ulkomaalaisia jotka tulevat Suomeen vain lusmuilemaan. Suomella riittää elätettäviä ihan omasta takaa...
Teidän perhe on varmasti yksi niistä.

mie vaan
En ymmärrä että miten mielipide vaikuttaa lasten hankintaan. Omalla miehellänikin on vahvoja mielipiteitä, joista en kaikista pidä, mutta ei se silti ole vaikuttanut minun rakkauteen häntä kohtaan tai haluun perustaa perhettä. Mielestäni tuossa muut arvot ratkaisee enemmän.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nettomaksaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä voisin. Oma miehenikin on rasistinen ja minun mielestäni hänen mielipiteensä ovat ihan oikeutettuja. Itsekään en voi sietää niitä ulkomaalaisia jotka tulevat Suomeen vain lusmuilemaan. Suomella riittää elätettäviä ihan omasta takaa...
Teidän perhe on varmasti yksi niistä.

eipä muuten olla. Töissä käydään kumpainenkin.

ma
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnanna:
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnanna:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
En tekisi. Pidän rasisteja keskimääräistä alhaisemman älykkyysosamäärän omaavina.
Eiköhän se älykkyysosamäärä ole jo syntymähetkellä hallussa. Rasistiksi tullaan elämänkokemuksen tai esimerkin kautta, ihminen on "tyhjä taulu" kunnes elämänkokemukset jättävät jälkensä... Rasismilla ja älykkyysosamäärällä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
?
No väitän että oikeasti älykäs ihminen osaa käsitellä elämänkokemuksiaan ilman että muuttuu rasistiksi.
Minä taas väitän että jos elämänkokemukset ovat tarpeeksi rankkoja ja niihin liittyy traumaattisia tapahtumia (esim. raiskaus tummaihoisen toimesta tmv.) niin vaikka olisi Mensan jäsen niin tuskimpa pystyy kovin solidaarisesti ja empaattisesti ajattelemaan tuon rodun edustajista...

No on tuo minusta yksioikoista ajattelua. Raiskaaja voi olla myös Suomalainen. Mites sitten? Vihaako hän kaikkia Suomalaisia???
Tässä olikin kysymys älykkyysosamäärästä ja rasismin kehittymisestä, ihan toinen juttu taas tuo suomalainen raiskaaja.... Raiskaus ei ollut se pointti vaan vain esimerkki.
Jos tämä oli vain esimerkki, ja vesittyi silti, väitän että mitään järkevää perustelua väitteellesi ei vaan ole olemassa. Älykäs ihminen kykenee näkemään isomman kuvan kuin yksittäiset rodun edustajat mistä tahansa rodusta. Kaikki ihmiset ovat kuitenkin samanarvoisia.
ja itse puhut, että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia?? moneenko rasistiin olet oikeesti tutustunut?? vai lateletko mielipiteesi luulojen perusteella??
kyllä teillä monilla on hyvin ontuva käsitys näistä asioista!!
mieheni <3 on skini, me matkustelemme, meillä on ulkomaalaisia ystäviä esim virossa, saksassa ja espanjassa. miehelläni on hyvä duuni jossa häntä arvostetaan, olemme molemmat olleet ulkomailla töissä, minä irkuissa ja mies englannissa,hän ei juokse kaduilla huutelemassa "fuckin neekeri-juttuja", hän juo ehkä 2-4 krt vuodessa, ei polta... on todella rakastava isä ja aviomies, on läsnä eikä ikinä ole pettänyt meidän luottamusta. yhdessä ollaan oltu liki 10 vuotta, enkä ikinä ukkoani vaihtais!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
En ymmärrä että miten mielipide vaikuttaa lasten hankintaan. Omalla miehellänikin on vahvoja mielipiteitä, joista en kaikista pidä, mutta ei se silti ole vaikuttanut minun rakkauteen häntä kohtaan tai haluun perustaa perhettä. Mielestäni tuossa muut arvot ratkaisee enemmän.
jos arvomaailmat on kovasti törmäyskurssilla, niin vaikuttaahan se väkisinkin. jos vaimo on maailmaa nähnyt ja ihmisiä tasa-arvoisina rodusta riippumatta pitävä ja mies suomessa koko ikänsä ollut kaikkea vierasta ja ulkomaalaista vihaava, niin tuskinpa siitä onnea tulee.

mie vaan
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
jos arvomaailmat on kovasti törmäyskurssilla, niin vaikuttaahan se väkisinkin. jos vaimo on maailmaa nähnyt ja ihmisiä tasa-arvoisina rodusta riippumatta pitävä ja mies suomessa koko ikänsä ollut kaikkea vierasta ja ulkomaalaista vihaava, niin tuskinpa siitä onnea tulee.
Niin, mutta jos rakastat jotain niin tuskin siinä niin törmäyskurssilla ollaan ettei voi lapsia hankkia. Ehkä se suhde olisi jo kariutunut alkutekijöihinsä. Ap:han viestissään sanoin että rakastaa miestä ja tämä on kaikinpuolin kunnollinen. Eli pointti on se että jos ollaan jo miettimässä lasten hankintaa niin ei siinä tuollaisten mielipiteiden pitäisi enää merkata.

Yhteistyössä