Alkuperäinen kirjoittaja Ninnanna:
Alkuperäinen kirjoittaja n:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnanna:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
En tekisi. Pidän rasisteja keskimääräistä alhaisemman älykkyysosamäärän omaavina.
Eiköhän se älykkyysosamäärä ole jo syntymähetkellä hallussa. Rasistiksi tullaan elämänkokemuksen tai esimerkin kautta, ihminen on "tyhjä taulu" kunnes elämänkokemukset jättävät jälkensä... Rasismilla ja älykkyysosamäärällä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
?
No väitän että oikeasti älykäs ihminen osaa käsitellä elämänkokemuksiaan ilman että muuttuu rasistiksi.
Minä taas väitän että jos elämänkokemukset ovat tarpeeksi rankkoja ja niihin liittyy traumaattisia tapahtumia (esim. raiskaus tummaihoisen toimesta tmv.) niin vaikka olisi Mensan jäsen niin tuskimpa pystyy kovin solidaarisesti ja empaattisesti ajattelemaan tuon rodun edustajista...
No on tuo minusta yksioikoista ajattelua. Raiskaaja voi olla myös Suomalainen. Mites sitten? Vihaako hän kaikkia Suomalaisia???
Tässä olikin kysymys älykkyysosamäärästä ja rasismin kehittymisestä, ihan toinen juttu taas tuo suomalainen raiskaaja.... Raiskaus ei ollut se pointti vaan vain esimerkki.
Jos tämä oli vain esimerkki, ja vesittyi silti, väitän että mitään järkevää perustelua väitteellesi ei vaan ole olemassa. Älykäs ihminen kykenee näkemään isomman kuvan kuin yksittäiset rodun edustajat mistä tahansa rodusta. Kaikki ihmiset ovat kuitenkin samanarvoisia.
ja itse puhut, että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia?? moneenko rasistiin olet oikeesti tutustunut?? vai lateletko mielipiteesi luulojen perusteella??
kyllä teillä monilla on hyvin ontuva käsitys näistä asioista!!
mieheni <3 on skini, me matkustelemme, meillä on ulkomaalaisia ystäviä esim virossa, saksassa ja espanjassa. miehelläni on hyvä duuni jossa häntä arvostetaan, olemme molemmat olleet ulkomailla töissä, minä irkuissa ja mies englannissa,hän ei juokse kaduilla huutelemassa "fuckin neekeri-juttuja", hän juo ehkä 2-4 krt vuodessa, ei polta... on todella rakastava isä ja aviomies, on läsnä eikä ikinä ole pettänyt meidän luottamusta. yhdessä ollaan oltu liki 10 vuotta, enkä ikinä ukkoani vaihtais!!