Hankkisitko kolme vuotiaalle pojalle nukkekodin jos sitä joulupukilta toivoo?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
halipupu harmaana
No tietty hankkisin. Voi siellä nukkekodissa sitten myöhemmin leikkiä vaikka Spidermanit yms. kun ei enää nuket kiinnosta, mutta kyllä poikia kannattaa kannustaa leikkimään nukeilla, jos intoa löytyy. Meillä ainakin pk:ssa pojat leikkivät välillä ihan yhtä innokkasti nukkekodilla kun tytötkin.
 
"poikia3"
Ostaisin. Mun kolmella pojalla on ollut leikkikeittiö, nukenrattaat, nukkeja ja jopa yksi barbi. Poikienkin on hyvä leikkiä ns. tyttömäisillä leluilla, en minä halua lapsilleni tiukkoja sukupuolirooleja istuttaa. Siitä seuraa vain se, että on edelleenkin miesten töitä ja naisten töitä.
 
"Lokakuu"
Luulen, että nukkekotiin liittyy sekä pojilla että tytöillä sama viehtymys pienoismalliin. Nukkekotia voi kuvitella oikeaksi taloksi, kun oikein läheltä kurkistelee ja järjestyksiä vaihtelee. Meillä pojilla on ollut jokaisella kausi juuri noihin aikoihin, kun he tykkäsivät muovisista ruoka-astioista jne.
 
Tietysti. Ja ihmettelen kovasti jos joku ei ostaisi, jos rahakin siihen riittää. Minusta on tosi surullista jos poika jää ilman nukkekotia vain siksi, että miehelläsi on jotenkin rajoittunut ajatteletapa.
 
manTariini
ostakaa ihmeessä, kyllä niistä miehiä silti tulee jos sitä pelkäät. Mulla on kaks aikuista raavasta miestä jotka pienenä leikki nukeilla ku viimestä päivää ja naapurin tätiki kauhisteli mutta miehekkäämpiä on mun pojista tullu ku taapurin tätin pojista.
 
Påpå
Ilman muuta ostaisin. Eihän sen tarvitse olla perinteinen, jos mies pistää kovasti hanttiin. Löytyy esim. Muumitalo, Playmobileilta löytyy myös jonkin sortin nukkekoti.

Meillä 5-vuotiaalla pojalla on nukkekoti (minun vanha), Muumitalo, nukenrattaat ja minun vanhoja nukkeja. Kaikilla leikitään edelleen silloin tällöin. Näistä kaikista nukkekoti on ollut kaikkein suosituin.
 
"essi"
siis mua todella säälittää ihmiset, jotka on noin rajottuneita ajatuksissaan. Voi olla vaikea elämä.
Surullista asiassa taas on se, että lapsesta kasvatetaan samanlainen sukupuoliroolimoukka.
 
"vieras ap"
Niinpä. mutta ukko on jäärä ja väittää että ei sillä kuitenkaan kauan leikitä. Ja hän on niin vanhanaikainen. Esikoinen nyt viisi, halusi myös kolmen vaiheilla nukkekodin ja hankkimatta jäi samasta syystä.
 
"vieras"
Meillä nukkekoti on ollut poikien 1-5v leikeissä autojen, dinosaurusten ja örkkien koti.5v oi rajapykki, jonk ajälkeen nukekkotiin ei voinut enää koskea :) Kalusteita ei ole tarttenut hankkia ollenkaan :D On ollut todella paljon käytössä ja kohta kokonaan taas äidin :)
 
[QUOTE="vieras ap";25069168]Niinpä. mutta ukko on jäärä ja väittää että ei sillä kuitenkaan kauan leikitä. Ja hän on niin vanhanaikainen. Esikoinen nyt viisi, halusi myös kolmen vaiheilla nukkekodin ja hankkimatta jäi samasta syystä.[/QUOTE]

No ukkoko se päättää mitä lapselle joulupukki tuo? Osta nyt vihdoin se nukkekoti, kyllä se 5-vuotiaskin tahtoo sillä leikkiä. Osta pojille yhteiseksi, olisi 5-vuotias ehkä hieman suruissaan jos pikkuveli sen saisi, mutta hän ei saanut kun toivoi. Ihan älytöntä, tuli ihan surullinen olo sun poikien puolesta.

Kaikilla ihmisillä on myös hoivavietti olemassa, sukupuoliroolitetussa kasvatuksessa vain tyttöjen hoivavietti vahvistuu, turha ihmetellä myöhemmin, jos pojista tulee epäempaattisia ja ihmissuhteissaan "kylmiä" jollei lapsena saa olla myös se hoivaaja.
 
vrs
Mun mies just kyhää itse nukketaloa pojille (3v4kk ja 1v10kk), vaikka ne ei erikseen sellasta oo toivonu. Kyläillessä aina tykkäävät sellasella leikkiä, ni aateltiin, että tehään oma (mä sisustan). :)
 

Yhteistyössä