hankkiiko teillä mies vaatteita lapsille?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
Ei hanki vaatteita eikä mitään muutakaan. Tienaa rutosti enemmän kuin minä ja mun maksettavaksi jää kaikki lapsen kulut. Lapsilisät mies haluu lapsen tilille, joten niitäkään en voi lapsen kuluihin käyttää. Mies ei kelpuuta lapselleen kirppisvaatteita ja muutenkin kaiken pitää olla uutta, hienoo ja kallista.. Että näin meillä.
Tuota... Onko lapsi teidän yhteinen? Maksaako mies joitakin muita kuluja enemmän kuin sinä?
 
hyvin harvoin
Alkuperäinen kirjoittaja hyvin harvoin:
Joskus on ostanut tuliaisia matkalta. Minä hankin yleensä kaiken. Toistaiseksi mies on kuitenkin vastannut kenkäostoksista (isommalle yhdet vk-kengät ja yhdet talvikengät, pienempi ei vielä ole käyttänyt kenkiä), ja hyvin ovat hankinnat menneet.
Ai niin, ostihan se tosiaan tytölle myös uimapuvun.
 
hemi
Ostaa. Työmatkat kulkevat aina silloin tällöin Reiman tehtaanmyymälän ohi...
Soittaa mulle mitä tarvitaan ja mitä saa maksaa ja minkäkokoisia tarvitaan...
Satunnaisesti muualtakin.
 
n
No ei osta. Yhdessä kyllä maksetaan, mutta ei se käy niitä yksin valitsmassa ja hakemassa. sanoo kyllä mielipiteensä, jos ollaan yhdessä kaupassa, mutta käytännössä mä kyllä ostan/päätän mitä lapsilla on päällä. Ei haittaa mua.
 
juu-u
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
Ei hanki vaatteita eikä mitään muutakaan. Tienaa rutosti enemmän kuin minä ja mun maksettavaksi jää kaikki lapsen kulut. Lapsilisät mies haluu lapsen tilille, joten niitäkään en voi lapsen kuluihin käyttää. Mies ei kelpuuta lapselleen kirppisvaatteita ja muutenkin kaiken pitää olla uutta, hienoo ja kallista.. Että näin meillä.
Tuota... Onko lapsi teidän yhteinen? Maksaako mies joitakin muita kuluja enemmän kuin sinä?
On yhteinen. Ruokakuluista maksan yli puolet, mut muut kulut maksaa pääosin mies. Mulla ei rahaa jää säästöön, mies säästää pahan päivän varalle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
Ei hanki vaatteita eikä mitään muutakaan. Tienaa rutosti enemmän kuin minä ja mun maksettavaksi jää kaikki lapsen kulut. Lapsilisät mies haluu lapsen tilille, joten niitäkään en voi lapsen kuluihin käyttää. Mies ei kelpuuta lapselleen kirppisvaatteita ja muutenkin kaiken pitää olla uutta, hienoo ja kallista.. Että näin meillä.
Tuota... Onko lapsi teidän yhteinen? Maksaako mies joitakin muita kuluja enemmän kuin sinä?
On yhteinen. Ruokakuluista maksan yli puolet, mut muut kulut maksaa pääosin mies. Mulla ei rahaa jää säästöön, mies säästää pahan päivän varalle.
No, ei se sitten ole minusta epäreilua. Ei miehen tarvitse kaikkea maksaa, vaikka parempipalkkainen onkin. Ajattele asia niin, että ei sulla jäis säästöön mitään, vaikka olisit yh. Eli ilman sitä miestä. Miehellä taas jäisi säästöön enemmän kuin nyt, jos eroaisitte, ja sinusta tulis yh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemi:
Ostaa. Työmatkat kulkevat aina silloin tällöin Reiman tehtaanmyymälän ohi...
Soittaa mulle mitä tarvitaan ja mitä saa maksaa ja minkäkokoisia tarvitaan...
Satunnaisesti muualtakin.
Missä näitä tehtaanmyymälöitä on, onks ne oikeesti siel halvempii?
 
AAM
kyllä se meilläkin mun harteille jää mutta en valita, ukko maksaa jos pyydän ja usein tarjoutuukin maksamaan just jotai haalareita isompia hankintoja..
jos mä sen paan kauppaan niin alituista viestiä tulee siltä: onks tää hyvä ja onks tää oikein kokoinen ja sopiiks tää vielä kesällä ja onko näissä riittävästi tilaa ? :LOL:
 
vieras
Ulkomaantuliaisina tuo lapsille vaatteita. Samoin käy esikoisen kanssa ostamassa vaatteita, eikä ole yhtä pihi kuin äiti, niitä ostaessa. Aloitti aikoinaan, kun kävi ostamassa esikoiselle juhlapuvun kun tämä oli vajaat 2 viikkoa vanha, kun oltiin menossa yksiin ristiäisiin.
 
jep jee
Ostaa enemmän kuin minä. Itse en juuri pidä shoppailusta, edes lapsille. Teen heille itse enemmänkin. Mies ostaa sekä kirppiksiltä että kaupoista.. Onneksi hänellä on hyvä maku :) Nykyään mies on myös innostunut tekemään vaatteita lapsille; neuloen ja ommellen. Tulee tosi upeita. Ihan oikeasti.
 
Me ostetaan yleensä kans yhdessä vaatteet lapsille, mut yhä useemmin mies ja poika karkaavat yhdessä valitsemaan pojalle vaatteita, mies kun tykkää pukea meidän pojan samantyylisesti kuin itsensä. Meidän tytölle se ei oo tainnu valkata ite mitään, mut suurimman osan kyllä maksaa muksujen vaatteista. Ja kun se on mullakin jo lähinnä sairaalloinen harrastus, tuo lastenvaatteiden ostaminen :ashamed: Mutta kertaakaan en ole moittinut miehen vaatevalintoja pojalle, eikä hän ole moittinut minun valintojani :)
 

Yhteistyössä