Hankala matkaseura, ei kiitos enää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulla on ystävä, joka haluaisi vähän väliä tehdä yhteisiä reissuja. Kummallakin yksi lapsi.

Olisihan se muuten kiva. Muttamutta. Kun kaveri ja lapsensa ovat hyvin hankalaa matkaseuraa.

Ensinnä, heidän pitää syödä koko ajan. Kaveri korostaa jatkuvasti, miten verensokeri ei saa laskea! Heillä on aina eväät, ok, mutta ne ei riitä mihinkään. Ja sitten oikein mikään ruokapaikka ei kelpaa. Paitsi hampurilaiset. Olen ollut tilanteessa, jossa just oltu ravintolassa. Tunnin päästä pitää saada hampurilainen, koska lapsi oli pettynyt, kun ravintolassa ei niitä ollut. Ja siihen päälle ostetaan kaksi muovikassia eväitä yhtä iltaa varten.

Lisäksi kaveri haluaa, että jaetaan hotellihuone. Lapset nukkuu varapedissä ja me vierekkäin parisängyssä. Siitä ei tule mitään, jos on yhtenäinen patja - kaveri painaa sänkyyn sellaisen kuopan, että käytännössä sänkyyn ei sovi kahta. Ja lisäksi hän kuorsaa niin, että en saa nukuttua.

Siis on heidän kanssaan mukavaakin. Mutta matka toimisi paremmin niin, jos ihan kaikkea ei tarvitsisi tehdä yhdessä. Vaan me voisimme tehdä jotain omia juttuja sillä aikaa, kun he syö. Mutta tästä ystävä tuntuu loukkaantuvan, että hekin haluaa sinne ja tänne, eikö me nyt voida odottaa. Ja ei he halua tuhlata rahaa erillisiin huoneisiin. ...

Mitä tehdä? Oisko parempi olla vaan tekemättä yhteisiä matkoja?

SINÄ tiedät vastauksen omaan kysymykseesi. Kysyn takaisin, että onko seura sen väärti, että jaksaa haitat? En ehkä itse lähtisi sellaisen seuralaisen kanssa reissuun, joka ei pysty joustamaan (missään) ja kaikki ohjelma pitää suunnitella kaverin mukaan. Saati, että yöt pitää valvoa samassa sängyssä kuorsaavan ihmisen kanssa. Yööh....

En ehkä jaksaisi tuommosta rumbaa. Kun lähden lomalle tahdon siitä myös nauttia. Voisitte ehkä seuraavan kerran keskustella siitä mitä haluatte reissulta jos päätätte sinne yhdessä lähteä.

Jos muuten hauskaa seuraa, niin reilusti vain sanot, mitä tahdot. Itse en ikinä suostuisi jakamaan huonetta kuin pakon edessä, ja mielestäni tuo on sellainen asia, mistä ihan turha kenenkään loukkaantua. Sanot vain, että et saa kunnolla nukuttua, jos ei ole omaa rauhaa.

Mitä noihin syömisiin tulee, niin kuulostaahan tuo vähän hermoille käyvältä. Mutta tuskin heillä nyt tuntitolkulla aikaa kuluu yhden hampparin vetämiseen, joten ei niin iso ongelma, kun ottaa sen pakollisena haittapuolena.

Mä oon matkustellu ystiksen kans aika paljon. Yhteinen huone on aina ollut. Kuorsausongelma on ratkaistu korvatulpilla. Tekemisistäyms. On päätetty yhdessä. Lapsia on ollut silloin tällöin mukana, ja silloin on pitänyt ottaa niidenkin tahto huomioon. Syömiset ei oo ikinä tuottaneet mitään ongelmia.

Yhteistyössä