Hampigalluppi lapsista:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FANG-ANN-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FANG-ANN-75

Aktiivinen jäsen
17.06.2004
6 695
1
36
1) Missä iässä eka reikä?
2) Onko oikomishoitoja jouduttu antamaan?
3) Harjaako 1 vai 2 kertaa/pvä?
4) Harjaako ite vai sinä? Minkä ikäisenä alkoi ite harjaan?
5) Jos paikattu hampeja tai muuta, miten onnistui???
6) Onko jouduttu vetään irti maitiksia et rautikset mahtuu?
7) Oletteko vältelleet omalla käytöksellänne Mutans-bakt tartuntaa?
8) Käyttääkö säännöllisesti Xylitolia? Entä sinä?

Omalla 6v lapsella kohta lekuri ja pelottaa et ois EHKÄ jo reikiä, ja maitiksia kai pitää repiä kaksi. Huoh.

Meillä 6v:

1) Ei vielä oo todettuja reikiä.
2) Ei mut ehkä edessä.
3) Yleensä vain 1 :(
4) Välillä lapsi, välillä minä tai mies.
5) -
6) Ei vielä.
7) Ollaan tosi tarkasti!
8) Kyllä ja kyllä.

Ööö.... Ei reikiä yhdelläkään (3, 6, 8, ja 10-VUOTIAAT) Hampaat harjataan ainakin illalla, kolmosella on kariesbakteeri, muilla ei ainakaan aiemmin ollut, Ja ööö, kakkosella on poistettu hampaita ja oiottukin.

Niin joo ja xylitolia on välillä käytössä.

1) Missä iässä eka reikä? 8veenä isommalla.
2) Onko oikomishoitoja jouduttu antamaan? ei, vielä..
3) Harjaako 1 vai 2 kertaa/pvä? isompi 2 kertaa, pienempi kerran illalla ja aamulla purkkaa
4) Harjaako ite vai sinä? Minkä ikäisenä alkoi ite harjaan?minä tai mies harjaa illalla, aamulla lapsi itse, pienemmältä minä tai isä harjaa illalla aamulla syö purkkaa
5) Jos paikattu hampeja tai muuta, miten onnistui??? yksi siis paikattu isommalta, onnistui hyvin, oli vasta alkava pikkureikä, ei puudutusta tai mitään
6) Onko jouduttu vetään irti maitiksia et rautikset mahtuu? ei isommalta, pienestä ei vielä tiedä
7) Oletteko vältelleet omalla käytöksellänne Mutans-bakt tartuntaa? Kyllä, ei samasta lusikasta, ei suulle suukkoja yms. nyt leppoisammin, kun ovat jo 4 ja 8
8) Käyttääkö säännöllisesti Xylitolia? Entä sinä? Juu, joka päivä purkkaa tai pastilleja, samoin me vanhemmat =)

Yhteistyössä