Hampaiden oikomishoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei minulle mutta tutulle ihmiselle on tehty, vuoden kesti, kyseessä aika pieni oikomisen tarve, raudat olivat vuoden, nyt retentiolevy noin saman verran aikaa. Hinta käsittääkseni vähän alle tuhat euroa tähän mennessä.

nykyään oikomislääkäreillä on kauhea vimma katkaista ja siirtää leukaperiä..... mutta minulle tehtiin 18v ja silloin ei moista käytäntöä ei ollut. Hoito kesti vuoden.

mulla olis suunitelmissa alahampiden oikominen kuulemma ihan yhtä helppoa ku lapsenaki tehty mut toki maksaa toisin ku lapselle joka saa hoidon ilmatteeksi. en tosin sit tiä paljonko maksaa mut kunnallisessa eivät ala tekemään eli yksityiselle pitää mennä ja sehän kyllä maksaa mut mitäpä sitä ei tekis et sais nätin hymyn takas... |O mulla samainen hoito tehty lapsena mut otettu liianaikasin pois joten eivät ole pysyneet paikoillaa ja sekös ottaa päähän ja suuresti. viimeksi ku kävin tossa kesäkuussa hammashoitajalla (ei sama jossa olen lapsena käyny) kysy et eikö noille ole koskaan tehty mittään sanoin et on ja on otettu pois niin siihen se hoitaja totes et perin kummallista et on otettu pois eikä oo jätetty tukee taakse niinku normisti tehtäs et ei painu takas vinoon...että otti päähän ja rankasti sen jälkeen... :kieh: nyt pittää sit ite maksaa ku haluun ton alarivinki suoraan... :ashamed:

Kävin pari vuotta sitten "oikojalla" teettään kustannusarvion. Silloin sanoi että reilu 2000e. Kestää pari vuotta, (siis oikominen). Aloitetaan vetämällä kaikki 4:set pois. Sitten sidotaan takimmat hampaat etteivät tule eteenpäin ja sitten raudoitetaan etuhampaat, jotka ovatkin alhaalla ihan sikinsokin. Ens kuussa hoito alkaa ja ihan kunnallisella puolella tehdään.

Yhteistyössä