hampaiden narskuttelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tomsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tomsku

Uusi jäsen
11.06.2007
19
0
1
Olen saanut kuulla jo hetken mieheltäni kuinka hirvittävältä kuulostan öisin :/ Eli narskuttelen hampaita tosi paljon ja olen huomennut purevani hampaita paljon yhteen myös päivisin. Soitin hammaslääkäriin ja sain vasta tammikuulle ajan. Pitkä on odotus. Yläselkä ja hartiat on tosi jumissa kun ilmeisesti jännitän niin kovasti öisin.
Onko tähän mitään kotikonsteja joita voisin kokeilla ennen tammikuuta vai pitääkö nyt vain odotella niitä...mitkä ne nyt on kun laitetaan yöksi suuhun? Kiitos jos joku osaisi kertoilla kokemuksia :)

Meillä taas mies narskuttaa hampaita öisin, ja voin sanoa, että se on todella karmean kuuloista. Itse joskus "hankaan" hampaita yhteen päivisin, ja se liittyy selvästi niskoihin ja hartioihin. Kun ne on jumissa, niin silloin myös hankaan hampaillanikin. Ääntä ei siis kuulu, mutta sama liike. Kävin fysioterapeutilla hieronnassa ja hän sanoi, että narskutus voi johtua vaikka jumiutuneesta/jäykästä niskasta.
Kokeileppa käydä fysioterapeutilla, jos saisit vähän jännitystä niskasta pois.

Myös mieheni sisko narskuttaa hampaita. Hän on käyttänyt kiskojakin vuosia. Hänellä oli myös niska/hartiavaivaa ja meni fysioterapeutille. Hän huomasi, että jumissa ja jäykistyneenä oli myös lihakset leuassa ja jotain muutakin, joka aiheutti narskutusta. Säännöllisen hieronnan tuloksena sai jättää kiskot pois. Myös omt-fysioterapiasta oli hänelle puhuttu, mutta tavallinen kuitenkin auttoi.

Purentakiskon määräsi mulle hammaslääkäri terveyskeskuksesta jo vuosia sitten, auttoi kyllä hartiakipuihinkin ja hampaiden vihlontaan. Mies myös sanoi, että narskuttelin aika pahasti hampaitani öisin, en itse sitä huomannut. Suosittelen, että jos vaan pystyt, käy yksityisellä hakemassa tuo kisko, siinä piti ottaa hampaista röntgenkuva. Soita jonnekin lääkäriasemalle ja kysy paljonko se maksaa, siitä saa jotain pois korvausta Kelan kautta. Kamalan pitkä aika odottaa tammikuulle asti ! Pelkkä hieronta ei riitä tai sitä pitää ottaa ainakin 10 kertaa, että hartiat rentoutuu. Kisko auttaa kyllä heti !

tehtiin hampaista kyllä sellanen muotti.niin ylä- kuin alahampaista.Laitettiin sellasta mönjää suuhun jne. niiden avulla sitten erikoishammaslääkäri tekee sen kiskon.Mies sanoo että näytän ihannyrkkeilijältä :laugh: mutta on kyllä auttanut tuo kisko öisin.Hartiakivut lähteny melkein kokonaan ja siis alkuvuodesta kiskon sain.maksoi noin 135 euroa, kunnallisessa.

yksityisellä kisko maksoi ainakin noin 360 eur viime talvena. (Minulle tehtiin muutakin hoitoa samalla, niin ihan tarkka hinta ei ole enää muistissa). Hampaista otettiin mullakin muotti.Kisko on auttanut tosi hyvin.

Yhteistyössä