Hampaiden lähtö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miu"

Vieras
Minkä ikäisenä teidän lapsilta on lähtenyt ensimmäiset maitohampaat?
Meidän pojalta lähti eka 4v 10kk ikäisenä ja toinen pari viikkoa myöhemmin ja sitä kovasti päiväkodissa päivittelivät, kun kuulemma on eskarilaisen merkki tuo hampaan lähtö... Yritin omilta ja appivanhemmilta kysellä milloin meiltä lähtenyt, mutta eivät yhtään muistaneet...

[QUOTE="vieras";28504699]6v on irronnut ekat. Tuliko teidän lapselle hampaan aikaisin, siitä vähän voi arvioida vaihtuuko ne myös aikaisin?[/QUOTE]

Juu, itse asiassa hampaat tulikin tosi aikaisin, ensimmäiset 3,5kk ikäisenä ja 10kk iässä oli jo 10 hammasta suussa kun toiset vasta ekoja teki...
Ehkäpä ne sitten siitä syystä aika varhain lähtevät. Täytyy vielä jutella hammashoitajan kanssa kun kesällä ollaan menossa vuositarkastukseen...

Meillä lähti esikoisella ekat maitohampat kans ennen viidettä ikävuottaan, en jaksa muistaa nyt sen tarkemmin. Hänelle tosin oli tullutkin maitohampaat hyvissä ajoin, joten siitä pystyin jotain aavistelemaan...
Keskimmäiseltä lähti kans hiukan ennen kuin täytti viisi, ja nyt mielenkiinnolla seurataan milloin nuorimmaisella heiluu ensimmäinen...toivottavasti ei olisi yhtä "hätäinen" kuin edeltäjänsä mutta eihän noihin voi itse ollenkaan vaikuttaa :).

[QUOTE="Miu";28504752]Juu, itse asiassa hampaat tulikin tosi aikaisin, ensimmäiset 3,5kk ikäisenä ja 10kk iässä oli jo 10 hammasta suussa kun toiset vasta ekoja teki...
Ehkäpä ne sitten siitä syystä aika varhain lähtevät. Täytyy vielä jutella hammashoitajan kanssa kun kesällä ollaan menossa vuositarkastukseen...[/QUOTE]

Meillä on sama juttu tuolla kakkosellani, ekat tulivat aikaisin ja loputkin vauhdilla, vaihtuvat myös nyt selvästi tiheämmällä tahdilla kuin esikoisella jolle eka tuli 8kk:n ikäisenä.