H
hulluksi tulen
Vieras
Tulen kohta hulluksi, 1,5 v taaperon hampaita on mahdotonta harjata, en ole saanut niitä puhdistetuksi lähes koskaan. Lapsi heiluttaa päätä, puristaa suun kiinni, työntää kielen eteen ja huitoo käsillään (+ itkee tietysti). Olen todella koittanut kaikki keinot, hän saa pidellä omaa harjaa kädessä, olen laulanut, pelleillyt, kutittanut, pessyt omia hampaitani malliksi, valitettavasti myös hermostunutkin, kun hommasta ei tule mitään. Pesu on fyysisesti mahdotonta, vaikka tyyppi on 80 cm kokoinen ja kaiken järjen mukaan heikompi kuin aikuinen.
Välillä olen pessyt hampaat väkisin, mistä lapsi varmaan oppii, että isompi saa sortaa pienempää ja tehdä ruumiillista väkivaltaa. Välillä olen käytännössä pesemättä ja leikitellään harjalla, jotta puuhasta ei tulisi aina niin vastenmielistä. Mikään ei tunnu auttavan.
Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa? Oletteko pesseet väkivalloin vai jättäneet hampaat mätänemään? Lapsi joutuu varmaan 3-vuotiaana juurihoitoon.
Välillä olen pessyt hampaat väkisin, mistä lapsi varmaan oppii, että isompi saa sortaa pienempää ja tehdä ruumiillista väkivaltaa. Välillä olen käytännössä pesemättä ja leikitellään harjalla, jotta puuhasta ei tulisi aina niin vastenmielistä. Mikään ei tunnu auttavan.
Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa? Oletteko pesseet väkivalloin vai jättäneet hampaat mätänemään? Lapsi joutuu varmaan 3-vuotiaana juurihoitoon.